Skip to main content

İzlanda - 4. gün (Kuzey Izlanda- Diamond Circle)

Bizi kendine hayran birakan kuzey yolculugumuzun ilk gunu, bugun ayni zamanda adada gecirecegimiz belki de en soguk gun.

Once kahvaltimizi yapiyoruz. Yanimizda musli, spelt patlagi, kuru uzum, taze findik/badem, hindistan cevizi cipsi gibi seyler goturdugumuz icin ya musliyle yapiyoruz ya da Bonus ve Netto marketlerinden yaptigimiz alisverislerle. Bu marketlerde citir citir ispanakli borek, peynirli acma ve pogaca, minik pizzalar, tarcinli rulolar bulabilirsiniz.

O kadar yolu alabilir miyiz, planlamayi yapabilir miyiz diye emin olamadigimiz icin basta sadece Guney Izlanda'yi iceren bir gezi plani yapmistik. Sonra bloglarda Kuzey Izlanda yazilarini okudukca yapar miyiz yapariz dedik ve butun plani degistirip kuzeyi de ekledik. Aldigimiz bir diger mantikli karar da buymus, Kuzey Izlanda bizi buyuledi.

Ilk duragimiz kuzeyde hatta kuzeydoguda en az etkilendigimiz yerlerden biriydi ama gormemezlik etmek olmazdi. Dettifoss ve Selfoss selalelerine 3 saate yakin bir zamanda ulasiyoruz.

Hava cok soguk, hissedilen sicaklik -4 derece, soguk bir ruzgar esiyor ve tipi seklinde kar yagiyor. Bir de buna Avrupa'nin en guclu selalesinin etrafa sactigi buz gibi su taneciklerini de ekleniyor.

Eldiven almadigimiza pisman oluyoruz, cunku vucudumuz hic usumuyor, sadece acikta kalan yerler yani ellerimiz ve yuzumuz carpan sulu kar tanelerine maruz kalinca sogugu hissediyoruz.

Evet cok guclu bir selale, gucunden etkilenmemek mumkun degil ama Izlanda'da selalelerden göllere, buzullardan akarsulara suyun rengi her yerde o kadar guzel ki bu camurlu goruntu pek hosumuza gitmiyor.

Biz de Dettifoss ile Selfoss arasindaki bu garip yer sekillerinde dolasarak egleniyoruz

Bazalt kayalarinin oldugu Hljóðaklettar'a gidip arabada ogle yemegimizi yiyoruz.

Buradan 1 saat kadar sonra Krafla Krateri'ndeyiz. Suyun rengi yine cok guzel ve hava hala cok soguk :)

Myvatn gölü ve cevresindeyiz ama burasi yarinin konusu. Bugun sadece gecerken bir sicak su kaynagina ugruyoruz.

Baska bir gezegendeymis hissini en cok veren yerlerden birine geliyoruz: Namajfall- Hverir.

Benim Izlanda'daki favori yerlerimden birisi burasi.

Bu dunyadan bir yer degilmis gibi gelmiyor mu size de?

Bu gunun aksaminda Hotel Gigur by Keahotels'de kaliyoruz. Adada kaldigimiz tek otel ve seceneklerimizin arasindaki en ucuz olani olsa da yaptigimiz konaklamalarin en pahali kalemi de burasi. Fiyata kahvalti dahildi. Aksam yemegini de otelin restaurantinda yiyoruz. Imkanimiz varken Izlanda biralarindan deniyoruz. (Izlanda'da alkol supermarketlerde satilmiyor, sadece ozel dukkanlardan alabiliyorsunuz, onlar da cok erken kapaniyor. )

Comments

1. Yasemen şahane bir gezi olmuş, bayıldım hem rotanıza, hem fotoğraflarınıza. Bu aralar İzlandalı yazarlardan çok fazla kitap okumuştum, bazı yerleri görmüş gibi oldum. Siz daha da çok gezin, biz de yararlanalım. İkinize de sevgiler yolluyorum, belki yazın bir Türkiye yani Ankara yapar mısınız diye de düşünmemezlik etmiyorum :)

ReplyDelete
    Replies
    1. Tesekkur ederiz Nurşen ablacim ☺️
      Izlanda'ya yerlesmisiz izlenimi verecek ama bir kac gun daha var anlatacagim, sorsan alti ustu bir haftacikti ama 😅

Haziran okumalarinda Olafsson son adini gorunce dikkatimi cekmisti zaten, baktim hemen kimdir nedir diye, Björk'ün grubu The Sugarcubes'ün bascisiymis ayni zamanda. Kitabi da Türkiye'ye gelince almayi planliyorum zaten, sevecekmisim gibi duruyor. 😊

Agustos'ta Turkiye'ye gelecegiz, aile ziyaretleri olacak, sonra da yine Samos. Ankara planda gozukmuyor ne yazik ki, ne guzel olurdu gorusmek, tatli muhabbetini ozledim. Ama belki sizin yolunuz duser Ege taraflarina, var mi bir gezi plani oralara dogru?

Biz de sevgiler, selamlar gonderiyoruz Nurşen ablacim, kocaman opuyoruz seni 🤗🤗

Delete
  2. Dünyadan bir yer değilmiş gibi yorumuna katılıyorum. Filmlerdeki Mars tasvirlerine daha çok benziyor :-)

ReplyDelete
    Replies
    1. "Nasil yani, gercek mi burasi" diyerek dolastik hep :))