Skip to main content

Bizim Buyuk Challenge'imiz (Kitap meydan okumasi) - 2


Aylar once ikinci bir challenge yazisi yazmak istemistim, o zamana kadar okudugum kitaplarin fotograflarini cekmistim ama kosusturmacalardan yazamadim, ustune okudugum bir suru yeni kitap eklendi. En guzeli hepsinden topluca bu postta yine asiri subjektif yorumlarimla kisaca bahsetmek :))

Bu challenge'in ilk yazisinin linki:


Bu iki yazidaki kitaplarin disinda 4-5 tane kitap daha kaliyor listede tamamlanmayi bekleyen, onlari da sene sonuna kadar okuyabilirsem son yazida paylasirim.


22. Kapagi nedeniyle satin aldiginiz bir kitap: Keverjongen - M.G. Leonard (EN: Beetle Boy, TR: Böcek Çocuk)

Hayvanlari genel olarak insanlardan daha cok seven biri olarak bocekler en mesafeli oldugum gruptu hayvanlar aleminde. Bu kitap tabi ki butun hislerimi bir anda degistirmedi ama bir "acaba" hissi olusturdugunu soyleyebilirim. Daha sonra kitapcida tamamen tesaduf olarak karsima cikan "Insecten" (Bocekler) isimli dortlu cizgi roman serisini aldim gecenlerde, ilk iki kitabi okudum, muhtesemdi. Hem cok tatli cizimler, hem cok guzel bir mizahi dil, hem de cok ogretici ve yok artik dedirtecek kadar ilginc bilgiler iceriyor. Bu bilgilerden sonra bende o kadar merak uyandirdi ki bocekler dunyasi, bir iki tane daha bocekleri tanitan resimli kitaplar aldim. :D

Bocek Cocuk bir uclemenin ilk kitabi, kitabi sevdim, benim icin yeni bir pencere acmasini da sevdim ama diger iki kitabini buyuk ihtimalle okumayacagim. Ozellikle hayvanlar dunyasina ilgi duyan cocuklarin zevkle okuyacagi bir kitap olabilir.

Goodreads Linki



4. Bir Turk kadin yazar tarafindan yazilmis bir kitap: Nar Agaci - Nazan Bekiroglu 

Bu kitabi okumaya biraz onyargili olarak baslamistim aslinda, kitapla ilgili okudugum bir kac yorumdan dolayi bazi konularin beni rahatsiz edebilecegini dusunmustum ama oyle olmadi. 500 sayfadan fazla olmasina ve savas yillari uzerine bir roman olmasina ragmen kisa surede okudum kitabi, beni yormadi. (Yasemen isminde kitap kahramani da her gun karsima cikan bir sey degil dogrusu :) Okumadan olmeyin diyecegim bir kitap degil ama farkli kulturler ve sehirlerle ilgili yeni bir seyler de ogrenebileceginiz guzel bir savas-ask romani.

Goodreads Linki


24. Bir grafik roman: Het Achterhuis - Anne Frank (EN: Anne Frank's Diary- The graphic adaptation)

Holocaust'un simgelerinden Anne Frank'in meshur gunlugunun cok basarili grafik adaptasyonu. Turkceye cevrildi mi bilmiyorum ama bildiginiz diger dillerdeki cevirilerinden birine denk gelirseniz okumanizi tavsiye ederim. Keske Margot'un bulunamayan gunlugu de bulunabilseydi, onun yazdiklarini okumayi cok isterdim. 

Goodreads Linki



27. Tiyatroda sahnelenmis bir kitap: Sinek Kadar Kocam Olsun Basimda Bulunsun - Hatice Meryem 

Goodreads Linki

35. Bir yazarin son kitabi: Yüzen Fazlalıklar- Fadime Uslu


Goodreads Linki

Bu iki kitap iki tatli insanin Yagmur ve Merve'nin hediyesi. Ikisi de daha once okumadigim yazarlardi. Cok keyif alarak okudum bu oyku kitaplarini, ustune dusundugum bir cok sey oldu. 

Sinek Kadar Kocam Olsun Basimda Bulunsun kitabi Ankara Devlet Tiyatrosu tarafindan 400 kez sahnelenmis. Izlemedim ama sahneye nasil aktarildigini gormek isterdim.
Yüzen Fazlalıklar kitabinda Kirlangic Senfonisi ve Ozgur Kedi Kokusu kitaptaki en sevdigim hikayelerden oldu.


23. Yasamadiginiz bir sehirden aldiginiz bir kitap: Naar het Noorden - Koos Meinderts (Baska dilde cevirisi henuz yok)

Bu kitabi Belcika'da yasarken yaptigimiz ilk Den Haag ziyaretinde almistim, o zaman icin yasamadigim bir sehirden aldigim bir kitapti :) 

http://myblog42-42.blogspot.com/2018/08/belcikada-son-aylar.html)

Ikinci Dunya Savasi uzerine cok fazla basili eser bulmak mumkun buralarda. Bu kitap da onlardan biri, savas sirasinda ailelerinden ayrilip daha guvende olacaklari kuzeye gitmek zorunda kalan kardeslerin oykusu. 

2017 yilinda Hollanda edebiyat odulu de Gouden Griffel'i almis. Hollandaca disinda baskisi yok.

Goodreads Linki





16. Sadece bir kitabini okudugunuz bir yazarin baska bir kitabi: Butun Siirleri - Orhan Veli Kanik


Challenge'in bu maddesi icin sadece bu sene okudugum kitaplari baz alarak Orhan Veli-Butun Siirleri kitabini sectim. Bu sene icinde okudugum diger Orhan Veli kitabi Yalniz Seni Ariyorum-Nahit Hanim'a Mektuplar isimli kitapti. 

Cok iyi bir siir okuyucusu degilim. Agdali dille yazilmis, uzun ve kafiyeli dizeler ya da asiri mesaj kaygisi iceren, tarihi vs gondermelerle dolu ama konuyla ilgili bilgisi olmayanlar icin anlamsiz olabilecek satirlar yerine, sade, basit bir sekilde ifade edilmis ama cok sey anlatan, hani sadece sair ve sen o iki cumlenin arkasinda aslinda nelerin yattigini biliyormussun hissi veren siirleri seviyorum. Bu acidan Orhan Veli en sevdiklerimden :)  

Goodreads Linki


7. Adi tek kelimeden olusan bir kitap: Doppler- Erlend Loe

Goodreads'te bu kitabi okuyan arkadaslarimin sayfalarinda ismini gorunce Doppler Etkisi uzerine bir kitap oldugunu dusunmustum. Vay be demistim dalga frekansi uzerine yazilmis bir kitap ne kadar cok seviliyor, ben de okumaliyim :)) 

Doppler etkisinden bambaska bir konusu varmis ama uzun uzun yazmaya gerek yok, zaten kisacik bir kitap, yorumumu okumak yerine kitabi okursaniz zaten hemencecik biter :)

Goodreads Linki


13. Bir oyku kitabi: Yaz geldi - Füruzan

Bazilarini daha once okudugum oykulerin de oldugu bu secme oyku kitabi; cocuk kahramanlarin yurege dokunan hikayeleriyle bezeli. Furuzan deyince aklima hep Nurşen abla gelir, yazari ilk onun yazilari sayesinde tanidim. :)






25. Intihar etmis bir yazarin bir kitabi: Kendine ait bir oda - Virginia Wolf

Bu madde icin elimdeki kitaplari goz onune alirsak ya Zweig olacakti ya da V. Wolf. Hakkinda bir cok yerde 'her kadinin okumasi gereken bir kitap', 'kadinlarin basucu kitabi' vs. seklinde bahsedildiginden bu kitabi okumak istedim. 

Cikis fikri cok guzel, ilgimi de cekmisti ama sanirim feminizmin bu turunden hic hoslanmiyorum, kitabi hic sevmedim. Cok antipatik bir yazim sekli ve ici bos tespitlerle, bu kitabi okuyup ''Aa evet birden aydinlandim, kadinlar tarih boyunca hep ikinci planda kaldilar, erkek egemen toplumda ezildiler, bunu degistirmek icin bir seyler yapmaliyiz, kadinlar her alanda hak ettikleri ozgurluge kavusmali, gercek yerini bulmali. " sonucuna ulasan bir kadin var midir bilmiyorum. Ama zaten cok bariz olan bazi konularin ustune bir sey koymadan sadece yazmis olmak icin yazilmis bir kitapti benim icin. Bunu onceden bilme sansim olsaydi, bu konu uzerine bir seyler okumak isteseydim tercihim kadin (oto)biyografileri olurdu, daha gercek, daha ilham verici ve daha sarsici.
Sevenleri kusura bakmasin :)

Goodreads Linki


10. 2017 yilinda alip okumadiginiz bir kitap: Parmak Uclari - Seran Demiral

2017 yilinda alip okumamisim, ama iyi ki okumayi daha fazla ertelememisim. Cok sevdim kitabi, tavsiye ederim.

Goodreads Linki


12. Bir seriye ait en az bir kitap: De ongelofelijke avonturen van de Miraculeuze Mauwlien - Finn-Ole Heinrich, Ran Flygenring (Tr: Yıkık dökük krallığım- Ekşilina'nin hayret verici maceralari #1)

Eksilina'yi da 2BalikEsra nam-i diger LokumCocukKutuphanesi sayesinde tanidim, o kadar ballandira ballandira anlatti ki okumaliyim dedim. Okumayi sectigim zamanlar da tam tasinma oncemize denk geldi, bir cok acidan o kadar cok benziyordu ki Eksilina ile tasinma konusundaki ve eski yasadiklari yer ile yenisini karsilastirdigindaki hislerimiz, cok keyifli bir okuma oldu :)

Goodreads Linki

Fotografta Eksilina'ya cok sevdigimi bildigi icin Esra'nin hediye ettigi Totoro eslik ediyor. Yeri gelmisken Totoro'nun kitap versiyonu da var,  benim gibi Totoroseverler icin linkini suraya birakayim:

https://www.goodreads.com/book/show/17571527-my-neighbor-totoro

Esra'nin yazisi da surda:

http://www.lokumcocukkutuphanesi.com/2017/07/bir-eksimiklik-hikayesi-eksilina.html


2. Rus edebiyatindan bir kitap: Yüzbaşının kızı - Alexander Pushkin

Rus edebiyatina cok hakim degilim. Cok farkli bir kultur oldugundan her zaman hikayelerin icine girmek kolay olmuyor. O kulture yakin olanlar icin durum daha farkli tabi ki. Polonyali bir arkadasim Rus edebiyatinda kendini buldugunu, Ingiliz ya da Amerikan edebiyatindan cok daha iyi anladigini  soylemisti. Turk edebiyatindan bir eseri, ornegin bir Yasar Kemal'i o topraklarda yasayan biriyle uzak ulkelerden biri ayni gozle goremeyecektir. Bu kitap o acidan yalin anlatimi ve turdaslarina nispeten ince olmasiyla rahat okudugum bir kitap oldu. 




20. Bir arkadasinizin onerdigi bir kitap: Alemdag'da var bir yilan - Sait Faik Abasiyanik

Uzun uzun yazmayacagim, ben Sait Faik oykulerinden cok farkli bir tat ve inanilmaz bir keyif aliyorum. :D Elimde olmayan butun kitaplarini almak istiyorum en yakin zamanda. 

Goodreads Linki


17. Hic okumadiginiz bir yazarin bir kitabi: Nereye Gidiyoruz Baba - Jean-Louis Fernier

Birisi bu kitap ile ilgili "%90'inda asiri derecede rahatsiz hissettim, itiraf etmeliyim %10'u gulumsetti." gibi bir ifade kullanmis, benim icin de asagi yukari boyleydi. Cevremde engelli cocuga/ cocuklara sahip tanidiklarim var. Bizzat kendimden olmasa da onlar vasitasiyla bu konuda az cok bir fikrim var, ne kadar zor olabilecegi, nasil hissettirdigi, baska bir seyle karsilastirmanin ne kadar zor oldugu gibi konularda. 
Kendin yasamadan bir seyi hakkini vererek anlamak her zaman mumkun degil ama edindigim bu fikirleri ve tecrubeleri baz alarak kitapta babanin cocuklara yaklasimindan hic hoslanmadim. Kucumseyici hatta asagilayici tavirlarini esprili bir dille anlatti diye "bu da babanin bazi aci gerceklerden kacis sekli, bir cesit savunma mekanizmasi" diyerek hak veremedim, sirf kinayeli yazdi diye "engelli babasi olarak hislerini samimi bir sekilde anlatmis sadece" diye dusunemedim, "kendi cocuklugu da zor gecmis, simdi bir baba olarak kendi basarisizliginin bir itirafi, bir ozru butun bunlar" diyemedim. 
Daha iyi anlamak icin Fernier'in diger kitaplarindan okumak istiyorum, tek bir kitap ile kesin yargiya varip silip atmaktansa. 

NOT: Bir cok okuyucu kendini yazar tarafindan kandirilmis hissettiginden, olaylarin saptirilip ani kitabindan daha cok kurguya donustugunden, aldatilmislik hissinden bahsetmis ve gerekce olarak da cocuklarin annesi tarafindan hazirlanmis bir siteyi gostermisler. Ben zaten kitabi cok sevemedigim icin siteyi incelemedim ama merak edenler icin:




28. Daha once yarim biraktiginiz bir kitap: Nietzsche öldü ve bir hipopotam olarak yeniden doğdu - D. Klein, T. Cathcart

Bu iki kitabi universite yillarinda cok satanlarda gorup, hem felsefe uzerine olmalari hem de isimleri ilgimizi cektigi icin Cagri'yla ayni anda okuyup sonra degistirip digerini okuruz diye almistik, okumaya baslamistik da ama yarim kaldi bir sekilde. Yarim biraktigim cok kitap olmadigindan ve eger yarim biraktiysam genelde bir daha okumayi dusunmedigimden elimde tek secenek bunlar vardi. Birini okudum, belki digerini de okurum, cunku kisa kisa birbirinden bagimsiz yazilardan olustugu icin uc bes dakikalik bekleme anlarinda (otobus vs.) rahat oluyor okumasi. Ama onun disinda okunmasalar da olurlar. 

Goodreads Linki


31. Kahramani kadin karakter olan bir kitap: De afstand tussen jou en mij - Marina Gessner 
(Ing: The distance from me to you, Tr: Cevirisi yok)

Yuruyus tutkunlarinin hayallerini susleyen 3500 kmlik Appalachian Trail'i yurumeyi planlayan bir genc kizin basindan gecenlerin anlatildigi bir genclik romani. Uzun mesafeli yuruyus patikasi hikayeleri cok ilgimi cektigi icin gorup aldigim bir kitap. Bu konudaki filmlere de bayiliyorum. 


Goodreads Linki


15. Cok sevdiginiz bir yazarin henuz okumadiginiz bir kitabi: Gizli Ajans - Alper Caniguz

Challenge'in bu maddesinin icerigi zaten yeterince acik :) Caniguz'un okumadigim kitabi kalmadigi icin uzuluyorum sadece, umarim yeni kitaplar gelir. 



5. Bir kadin yazarin odul almis bir kitabi: Blauwe Plekken- Anke de Vries (Ing: Bruises, Tr: cevirisi yok)

Hollandaca yazilmis cocuk kitaplari arasinda 2. Dunya Savasi konulu olanlarin yaninda cocuk ve genclik sorunlarina dikkat cekenler de goze carpiyor, bu konuda da inanilmaz fazla sayida kitap, film ve program var. Ozellikle okuldaki zorbalik ( Bullying'in Turkcede tam karsiligi olan bir kelime var mi bilemedim.) ve evde aile icindeki problemlerin cocuklara etkisi uzerine. 

Annesinden siddet goren bir cocugun hikayesinin anlatildigi bu kitap "De Nederlandse Kinderjury" odulunu almis 1993 yilinda. De Gouden Griffel gibi juri sistemiyle secilen odullerden farkli olarak De Nederlandse Kinderjury odulu icin belirli yas araligindaki cocuklar kutuphanelerde, kitapcilarda, okullarda ya da internet uzerinden aday gosterilen kitaplara oy kullanabiliyor ve o senenin en sevilen kitabi bu sekilde seciliyor. 

Goodreads Linki


KEYIFLI OKUMALAR :)


Comments

  1. Böyle toplu yayınlaman, tam bir kaynak niteliğini kazandırmış yazına...

    Sinek kadar kocam olsun benim de sevdiğim bir öykü kitabıydı... Hikayeler bildiğimiz gibiydi ama farklı bir pencereden baktırmıştı yazar.

    Böcek Çocuk listemdeydi zaten ama bizde böyle güzel bir baskısı yok, nasıl güzel bir kitap şeklidir öyle ♥

    Bir de parmak uçlarını listeme ekleyeyim dedim, eklemişim zaten daha önce ;)

    Öpüyorum seni ♥

    ReplyDelete
    Replies
    1. Toplu yayinlamam tamamen zorunluluktan, ya ipin ucu kacti deyip hic yazmayacaktim ya da hepsini topluca gonder gitsin olacakti. 😬 Sen oyle kaynak niteligi falan deyince baya havali durdu ama 😎😅

      Sinek kadar kocam olsun'u 2balik Esra'nin kivircik kuzenlerinden biri gondermisti, cok guzel surpriz oldu, daha once duymadigim bir yazari tanimak da guzeldi. 😊

      Bocek Cocuk serisinin diger kitaplari da cok tatli, okumayacagim dedim ama sirf boyle renk renk pek seker diye alacak insan butun seriyi neredeyse 🤭 :

      https://pbs.twimg.com/media/DfgFlbjWAAADPhg.jpg

      https://pbs.twimg.com/media/DfgFlb0XcAAKPwS.jpg

      Parmak Uclarini bir okuyun bakalim nasil bulacaksiniz.

      Ben de seni cok opuyorum Sebocum 😘

      Delete
  2. Ah nasıl takdir ettim seni. Oturup bunca kitabı yazmak. Ben de geçenlerde, "Yahu ben bu sene hangi kitapları okudum? Bir toplayayım şunları." diyerek etrafa yaydığım ortalıktaki kitapları toplayayım dedim. Bir köşeye yığdım bulabildiklerimi. Güya fotolarını çekip kendime bir not oluşturacaktım. İnan fotoyu çekecek o boş anı yakalayamadım. Diyeceksin ki hiç mi boş zamanın yok Özlem? Yok, öyle değil! İçimden hiçbir şey yapmak gelmiyor. :) Böyle bir ruh hali içindeyim. Bu aralar (sanırım 2018 böyle bir sene olacak) böyle zamanı yiyerek harcacağım gibi hissediyorum. :) fotoğrafı çekemeyen birinin toplu bir kitap yazısı yazmasını bekleyemeyiz elbette. Senin listenle benimkinin arasında pek ortak kitap yok :)
    şu yürüyüş yapan kadının öyküsünü merak ettim aslında. Öyle yürüyesim var da. Bu arada biz ig'de birbirimizi takip ediyor muyuz?
    Ben yine kayboldum da. Şimdi bakıyorum var mısın diye?
    Dünyadan Mars'a ! şeklindeyim gördüğün gibi :)
    hahahaha, öperim çok

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bu challenge'in listesinin ciktisini almistim, kitaplari okudukca listeyi de okuduklarimin isimleriyle doldurdum, yoksa aklimda kalmazdi hepsi, gozden kacardi mutlaka. Challenge disinda da okudugum cok kitap var, onlari da Goodreads sagolsun hangi kitaba ne zaman baslamisim, ne zaman bitirmisim, kac puan vermisim, diger okuyanlar nasil yorumlamislar vs. guzel bir veritabani benim icin. Bu arada sen yoksun di mi Goodreads'te, keske olsan ya da varsan ben niye bulamadim, Mars'tan Dunya'ya anlayacagin :))

      Bu arada ig, facebook vs blog disinda sosyal medyada yokum ama Cagri'nin hesabindan eklemistim seni, arada ordan haber aliyorum neler yapiyorsun, nerelerdesin ;)

      Arada o hisler geliyor evet, pek bir sey yapmak istememe halleri ama eminim ben, kisa surede gecip gidecektir. Ortak kitap neden yok biliyor musun? Turkce kitaplari Turkiye'ye geldigimizde aliyoruz, sinirli sayida oluyor tabi getirebildiklerimiz. Hangi kitaplari almak istedigimize de Goodreadste, bloglarda arkadaslarimin onerdigi kitaplardan secerek karar veriyoruz. En son bir kac yil once Turkiye'den kitap getirdigimiz dusunulurse, onlarin da ondan onceki senelerin onerilerinden olustugunu da hesaba katarsak, su an elimde olan kitaplar iki uc yil oncesinde bloglarda gorup okumayi istediklerim. Yani diyorum ki bir sonraki gelisimizin kitap listesi icin kitap yazilari yazsan, biz de okuyup aralarindan secsek ne kadar da harika olur, hahaha :) (Kavgam serisi aklimda bu arada;)
      Yuruyus ile ilgili olan kitap young-adult kitabi, ben daha cok dil icin ve arka kapak konusu ilgimi cektigi icin okudum, liseyi bitiren bir kizin AT'yi tek basina yurumesi, yolda bir cocukla tanismasi vs. uzerine, cok ilginc bir kitap degil yani, biraz ergen durumlari :D Yine de insan hevesleniyor, sirt cantasi hazirlayasi, aylar boyunca arastirma yapasi, her gun kondisyon icin yuruyus calismalari yapasi, sonra da yollara cikasi geliyor, orasi ayri ama bunun icin kitaba gerek yok, hep yok mu zaten oyle hisler icimizde :)

      Sariliyorum ben de sana Ozlemcim kocaman ..

      Delete
  3. Bayağı emek sarf etmişsiniz tanıtım için. Benim içinde okuduklarım kadar merak ettiklerim de oldu. Sinek Kadar Kocam Olsun ile Parmak Uçları'nı okumak isterim. Şiir kitapları da listeye dahil olunca kategori olarak hayli genişlemiş liste. Emeğinize sağlık, paylaşım adına teşekkürler...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ben tesekkur ederim yorumunuz icin :) Challenge disinda okudugum kitaplari da yazmak istiyorum aslinda ama bu haliyle bile cok uzun oldu diye baska bir yaziya kaldi onlar.

      Parmak Uclari 11 yas ve uzeri kategorisinde bir kitap, eger cocuk ve genc-yetiskin kitaplari ilginizi cekiyorsa okumanizi oneririm. Daha fazla bilgi icin su baglantiya bakabilirsiniz, ayni internet sitesindeki "Tadimlik" kismina tiklayarak kitabin icine de goz atabilirsiniz:

      https://www.tudem.com/urun/kultur/1008/tudem_edebiyat/2492/parmak_uclari.aspx

      Sevgiler..

      Delete
  4. Adımı anmışsın, karşılık olarak kocaman bir öpücük yolluyorum sana :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Canim Nurşen ablacim, yeni okuyabildim, butun kizlar toplanmis ziyarete gelmis, gecmis olsun :( Bir an once iyiles de, soyle bir Avrupa gezisi yapin bize dogru, Ankara'dan Antalya'ya gecerken Hollanda yol ustunde sayilir bence :D

      Hem cay, kahve ya da bira, sarap esliginde Fernier uzerine de konusuruz biraz, cok sevdigini bildigimden senden dinlemek isterim bir de :)

      Opuyorum ben de kocaman :)



      Delete
  5. Nar Ağacı gördüğüm kadarıyla herkes tarafından çok seviliyor. Benim de okuma listemde.

    Kendine Ait Bir Oda için evet çok iddialı yorumlar oluyor. Her kadının okuması gerek vb. Bu yüzden beklentim artmıştı. Umarım hayal kırıklığına uğramam.

    Umarım challenge listenizi tamamlamayı başarırsınız. Sevgiler :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zevkler ve renkler tartisilmaz denir ya, bazen kult bir filmi, klasik olmus bir kitabi, cok sevilen bir sarkiyi.. vs sevmeyebilir insan ya da aradigini bulamayabilir. Guzelligi biraz da orada galiba, herkesin kendine ozgu fikrinin olmasi, uzerine konusup, yorumlar yapmak :) Mesela Dünyadan Aşağı kitabini cok merak ettim yorumundan sonra, okudugumda nasil bulacagim acaba, ne dusunecegim kitapla ilgili, severim gibi geliyor su an ? :D

      Listeyi tamamlayamayacagim sanirim, cunku bazi maddelere uyan kitaplar yok elimde ve su an icin edinmem kolay gorunmuyor, ama oldugu kadar okuyorum :)

      Sevgiler..

      Delete
  6. Ne emek, ne sabır! Tebrikler gerçekten, saygı duydum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sagolasin Semi, firsatim oldukca okumaya, yazmaya calisiyorum :) Nasil gidiyor Hamburg'da yasam, keyfiniz yerindedir umarim ;)

      (Bu arada Google hesabimda bir sorun var, yorum yazamiyorum blogdan, giris yapmis olsam bile, bu sekilde deniyorum umarim olur.)

      Sevgiler..

      Delete


  7. Yasemencim, ❤️böyle yzun uzun okuyunca ne çok özlediğimi farkettim kitap blog yazılarını, çok iyi hissettirdi bana kendimi . 🙏🏻💫yazasım geldi benim de yeniden. Keşke bu kadar üşengeç olmasam, 2019 dan ümitliyim ☺️🍀

    ReplyDelete
    Replies
    1. Canim keske sen de yazsan yine, hangi konu uzerine olursa olsun, cunku ben de sizleri okumayi cok ozledim. 2019 bol blog yazili olsun diye de dileyeyim o zaman ;)

      Opuyorum kocaman ☺️

      Delete

Post a Comment