Skip to main content

Belcika'da son aylar..


Uzun bir aradan sonra merhaba :) Goruldugu uzere en son senenin basinda yazmisim. Kosusturmacalarin arasinda bloga yazmaya firsat olmadi, belki bunda genel anlamda bloglara coken yaz rehavetinin de etkisi olmustur. Bu arada neler yaptik kisaca buraya not dusmek istedim. Biraz uzun bir yazi olacak, bastan uyarayim :)

Senenin basinda kuzenim Irem bizi ziyarete geldi. Belcika'da son sehir turlarimizi o donem yaptik sanirim. Boyle uzun uzun birlikte vakit gecirme sansimiz olmamisti cok zamandir, cok guzel oldu.




Bu arada yeri gelmisken Irem'le de gezdigimiz, Maastricht'e her gidisimizde mutlaka ugradigimiz 700 yillik kilise icindeki kitapci Dominicanen'a siz de yolunuzu dusurun Maastricht'e giderseniz. 
The Guardian'da kendisinden “The fairest bookshop of the world, a bookshop made in heaven”. seklinde bahsedilmis. Dunyanin en guzel kitapcilari listelerinde de karsiniza cikacaktir bu kitapci. 



Hollandaca sinifiyla bir Amsterdam gezisi yaptik. Daha once gormedigimiz Gouda sehrini (meshur Gouda peynirleri burada yapiliyor) ve sirin sahil beldesi Katwijk aan Zee'yi gezdik. 









Aysegul'lerin Brunssum'deki arkadas grubunun girls' night out bulusmasina (ya da pizza aksamina da diyebiliriz:) katildim. Muhabbet cok keyifliydi, hala dunya sorunlarindan, dinlerden, kuresel isinmadan, endustriyel hayvanciliktan derin derin konusurken konunun nasil ingiliz kraliyet ailesinin evliliklerine, ask iliskilerine geldigini bilemiyoruz :D


Bir diger guzel etkinlik de Cagri ile verdigimiz Turk yemekleri workshopu idi. Hem bizim icin Hollandaca pratigi oldu, hem de biz katilanlara Turk mutfagina dair bir seyler ogretmis olduk. Aldigimiz geri donuslerden herkesin bizim kadar keyif aldigini bilmek guzeldi, iyi ki yapmisiz :)













Simdiye kadar hep bizim tatilde oldugumuz doneme denk geldigi icin cok istedigimiz halde gidemedigimiz Rock Werchter'e bu sene gidebildik. Guzel muzigin yaninda organizasyon her seyiyle yine Pinkpop'taki gibi cok basariliydi. Her gun 100.000'e yakin festivalcinin katildigi boyle bir etkinligin neredeyse sorunsuz gecmesi kotu bir organizasyonla olmazdi zaten. 



Gectigimiz senelerde Pinkpop festivalinde posteriyle fotograf cektirdigimde en fazla konser posterine bu kadar yaklasabilecegim herhalde diye dusunmustum, olmeden once canli dinlemek istedigim belki de tek kisi olan Eddie Vedder'a. Daha once Berlin'deki konserine zar zor bilet bulmus ama aksilik bu ya gidememistik. Bu yuzden biletlerini aylar oncesinden aldigimiz Rock Werchter'i ekstra heyecanla bekledim. Her sey yolunda gitti ve en sevdigim sesten en sevdigim sarki Imagine'i bile dinleme sansim oldu. 💜

 Cok sevdigim Fleet Foxes'i her sarkida degistirdikleri onlarca muzik enstrumaniyla dinlemek de cabasi :) 



Cagri ve bizimle ayni durumda olan bir kac kisi sinif arkadaslariyla vedalasti.


Zeynep ve Emre ile Tongeren'deki evimizde son hatira pozlarimizi verdik. 


Araya bir kac tane de Geocaching sıkıştırdık Kevie dolaylarinda. 




Bahcemizde son gunlerin tadini cikardik.




Cunku hem sirin goruntusuyle evimizden...


...her mevsim ayri guzel, rengarenk cicekleriyle, yaz aylari boyunca butun sebze ihtiyacimizi karsiladigimiz yemyesil kocaman bahcemizden..











... sakin mahallemizden, tatli komsularimizdan...




...Tongeren'den, Belcika'dan ayrilma vakti gelmisti. 

(Yazinin ilk fotografi Belcika'ya tasindigimiz ilk gunlerde cekilmisti. Mart- 2011)

Is nedeniyle yüze yakin baska aileyle birlikte sehir ve ulke degistirmemiz gerekiyor. Secme sansimiz olsaydi kesinlikle Belcika'da kalmayi tercih ederdik. Her seyiyle o kadar huzur icinde, bize olumlu anlamda cok sey katan, kendimizi evimizde hissettigimiz bir 7 yil gecirdik ki, Hollanda'ya tasinma fikri bu yuzden hic cazip gelmedi. Uzuuun uzun yazabilirdim neden Belcika'yi tercih ettigimizi ama daha fazla duygusalliga gerek yok bence. 

Ne yasadiginiz biraz da hayata nasil baktiginizla ilgili galiba. 
Biz yeni bir sehri evimiz yapmaya geldik, kucuk, buyuk mutluluklarin keyfini cikarip, gereksiz seyler icin canimizi sıkmadan, olasi aksiliklerde sikayet etmek yerine elimizdekilerin degerine bilerek huzurlu bir hayati devam ettirmeye. 😌

Den Haag'taki ilk gunlerimiz bir sonraki posta kalsin. 😊

Dunyanin diger ucuna gitmedik zaten, sadece bir kac saat uzaktayiz. 
Hoşça kal Limburg, Hoşça kal Tongeren. 
Harika yillar icin tesekkurler  👋



Comments

  1. Canım, yeni eviniz, yeni yaşamınız hayırlı olsun, dilerim burada da mutlu, huzurlu, sağlıklı günler geçirirsiniz. 2 gün önce kulağınızı çınlattık, oğlumun bir mülakat için Belçika'ya gelmesi sözkonusu önümüzdeki günlerde (henüz kesin değil, kurum onayı bekleniyor). Dedim Yasemen ve Çağrı orada olsaydı görüşür, tanışırdınız. Kısmet diyelim, belli mi olur, belki Hollanda düşer şansımıza günün birinde ama öncesinde sizi Antalya'ya bekleriz. Çok sevgiler sana ve Çağrı'ya. Bu kadar uzun ara verip özletme bir daha :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Blogger'da degisiklikler olmus galiba, "uzun zamandir yorum uyari maili almiyorsun, nerelerdesin ayarlarina bir bak istersen" gibisinden bir mail alinca farkettim yorumlari. Ayarladim saniyorum yeniden ama umarim olmustur.

      Cok tesekkurler Nurşen ablacim, her zaman bekleriz hep dedigim gibi. Oglunun gorusmesi umarim olur ve de guzel gecer, hem o zaman bir ayaginiz da buralarda olur ne de guzel olur :) Biz de sevgiler, opucukler gonderiyoruz :)

      Delete
  2. Hic konusamamisiz bunca zamandir. Haber ver yerlestiginizde. Hosgeldiniz! Hollanda Belcika’yi dover :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dovme konusunda, yaaaaniii simdi her ikisinde de yasamis biri olarak, hehe :D Hos bulduk, yerlestik, kesfediyoruz ;)

      Delete
  3. Özlemişim yazılarını, hep yaz lütfen.
    Taşınma konusunda seni çok iyi anlıyorum. Daha önce de çok kez taşındım. Bu yıl taşınma yılı sanırım, biz de taşındık:) Temmuz sonundan beri yeni adresimiz Hamburg.
    Görüşelim mutlaka:) İkimize de yeni evinde keyifli bir hayat diliyorum:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aa Semi cok sasirdim, bahsetmedin sanirim hic, surpriz oldu. Cok tesekkurler, ben de sizlere keyifli, huzurlu, eglenceli bir hayat diliyorum. :)

      Yakina gelmissiniz diyebiliriz Turkiye'ye kiyasla, cok isterim ben de gorusmek, olur mu bir gun olur :)

      Esinin ailesi oradaydi diye biliyorum, hic yabancilik cekmemissinizdir. Hep Hamburg'da misiniz artik, tabi durumlar her zaman degisebilir ama suanki planiniz kalmak mi?

      Sen de yaz lutfen firsat buldukca, cok keyif aliyorum yazilarini okumaktan, yaz doneminde herkes ortadan kayboldu gibi, okullarin acilmasiyla belki biraz hareketlenir.

      Delete
  4. Merhaba Yasemen'ciğim; dilerim yeni yerinizde de sağlıklı, huzurlu ve mutlu olursunuz...Güzelliklerinizle siz her yeri muhteşeme çevirirsiniz, kutluyorum sizi...Selam ve Sevgiler❤

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cok tesekkur ederiz guzel sozleriniz icin, Cagri da ben de sevgiler, selamlar gonderiyoruz Denizli'ye :)

      Delete
  5. Yasemencim, okurken sanki ben ayrılıyormuşum gibi duygulandım...Eski blog günlerini hep konuşuyoruz ama bir türlü dönemiyorum ben:( hep bahane gibi ama olduramıyorum:(

    Sizin için çok çok güzel yeni yıllar geçirebileceğiniz bir dönem olmasını dilerim, yeni eviniz hayırlı olsun. Semi de yazmış, o da gitti... Yeni evlerinizden güzel paylaşımlar bekliyoruz:)

    Ben şimdi koşa koşa diğer posta gidiyorum.
    Ayrıca vakit kaybetmeden adres güncellemesi yapalım:)
    Çok çok öper selam ederim:))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cok tesekkur ederiz Goncacim :)

      Gecen Asli'yla da konustuk, dedim donun artik bloglara, ozledim. Siz bir yerden baslayin gerisi gelir bence, bekliyorum ha ona gore :D

      Adres guncellemesi aklimda ;)

      Opuyorum ben de koskocaman :)

      Delete
  6. Özlemişim yazılarını, yenilikler hayatına daha fazla huzur ve keyif getirsin dilerim canım Yasemen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sagol canim :) Bazi seyler yoluna girdiyse (ki oyle gorunuyor, cok sevindim o konuya da;) yazsan ya sen de bloguna, cooook eski gunlerdeki gibi olsa yine :D

      Delete

Post a Comment