Skip to main content

Avrupa Turu : Berlin


Turumuzun ilk duragi Berlin oldu. Berlin'de iki gece kaldik. Gezmek icin bir bucuk gunumuz vardi, bize yetti de artti bile, gormek istedigimiz her yeri gorduk. 

Otelimiz TierGarten'in yakinindaydi. Otele yerlestikten sonra aksam yemeginden onceki zamani degerlendirmek icin otelin yakinindaki buyuk bir alisveris caddesi olan Kurfürstendamn taraflarini gezdik. Gezi bloglarinda denk gelmistim bu caddeye, nasil bir yer diye merak etmistim. Magaza magaza gezmek, alisveris yapmak niyetinde olmadigimizdan, sokak boyunca yuruduk aslinda sadece, buralar pek ilgimizi cekmedi. Paris'te Champs-Élysées Bulvarinin da neden o kadar populer oldugunu anlayamadim hic, burasi da oyle. 

Berlin'de dolasirken karsiniza kollarini kaldirmis rengarenk ayi heykelleri cikacak. Buddy Bears 2001 yilinda baslayan artistik bir sokak hareketi. Berlin eyaletinin sembolunun ayi oldugunu da belirtmek gerek. (Berliner Bär)






Berlin'deki ikinci gunumuzde sehir merkezini boydan boya yuruduk, 20 km civarindaydi yuruyus rotamiz. Zaten bu geziler boyunca hic toplu tasima kullanmadik, her yere yuruduk. 


Berlin Terror Muzesinden basladik gezmeye. Tarihte yasananlari bir kez daha hatirlayinca, fotograflar, gazete kupurleri ve hikayelerle pekistirince yuzumuz asık, icimiz buruk ayrildik buradan.


Daha sonra Check-Point Charlie'ye geldik. Burasi savas yillarinda aradaki gecislerin engellenmesi icin Amerikan askerlerinin nobet tuttugu bir kontrol noktasiymis. Suanda ise askerlerle (!) belli ucret karsiligi hatira fotografi cektirilen bir yer olmus. 


Check-Point Charlie'den sonra Berlin duvarina dogru yuruduk. Yolumuz uzun oldugundan guzel bir kafede mola verdik. 
Bu rotada yururken yolunuz Kreuzberg'den geciyor. Burasi tabelalardan, sokakta konusulan dile kadar her seyiyle Turkiye. Sanki Turkiye'den bir kara parcasini sokup buraya monte etmissiniz gibi. 









Berlin duvarindan fotograflar iceren bir postu ayri olarak paylasacagim. Berlin'e gelip de kesinlikle gormeden donulmemesi gereken bir yer East Side Gallery. 





Paris'teki The Wall Konserinden aldigim t-shirtumle Pink Floyd duvarinin onunde :



Berlin'de baslica gezilebilecek diger yerler:

-Brandenburg Kapisi
-Berliner Dom
-Holocaust Memorial (Soykirim aniti)









Homoseksuel Nazi Kurbanlari aniti 2008 yilinda yapilmis, Tier Garten'in girisinde. 


Gezilecek yerleri gezdikten sonra yemyesil TierGarten'da yuruyus yapip gunun yorgunlugunu atabilirsiniz. Berlin'e ozgu biralardan denemeyi de unutmayin :)



Comments

  1. Ben de Berlin'e gidene kadar bu kadar beğeneceğimi düşünmemiştim.Yine olsa yine giderim:) Sevgiler...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eger gitmediyseniz bir dahaki gidisinizde Berlin'e 2 saat uzakliktaki Dresden'e de gidebilirsiniz, harika bir sehir :) Sevgiler..

      Delete
  2. Yasemeeen, ayılara bayıldım ben :) diğer yazılarını da merakla bekliyorum..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bilseydim birini kucaklayip getirirdim senin icin :))

      Delete
  3. Harika bir yer o kadar Almanya'ya gittim ama Berlin'i görmek nasip olmadı :(
    çok güzelmiş ayıcıklar :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dilerim en yakin zamanda gorme firsatin olur Nesrincim gormek istedigin her yeri :)
      Belcika'dan sevgiler..

      Delete

Post a Comment