Skip to main content

Geocaching- Geocrime - Suçlu avı :) (Spoiler)


Cok keyifli bir coklu Geocaching yaptik gecenlerde. Bu seferkinin konusu suclu yakalama uzerineydi. Elimizde parmak izleri, faillerin fotograflari ve koordinatlarla ciktik yola. 


Yaklasik dort saat surdu bu Geocaching, 6 km'den fazla yol yuruduk yesillikler arasinda.




Ilk koordinatin bulundugu yerde park yeri vardi, arabayi parkedip ilk ipucumuzu aramaya koyulduk. Multi-cachelerde her bir sonraki koordinat icin bir onceki ipucunu kullanmak gerekiyor, yani bulamadiginiz bir ipucundan sonrasina devam edemiyorsunuz. 

Biz ilk ipucunu bulamadik :) Ama vazgecmedik, biraz olasilik, biraz matematiksel hesaplamayla kendimize bir deger belirleyip o noktaya gittik. Bulamazsak hesaplamamiz yanlismis deyip donecektik, degilse dogru degeri buldugumuzu anlayip devam edecektik. (Sonradan ogrendik ki ilk ipucu yerinde degilmis, kimse bulamamis, yakinda cachenin sahibi duzeltecektir bu sorunu.)



Gittigimiz noktada ipucuna ulastik ve diger koordinatlara adim adim ilerledik.


Buldugumuz parmak izlerinin yardimiyla verilen koordinat hesaplamalarini yaptik ve bir sonraki ipuclarina ulasmaya calistik.





Bazi ipuclari kucuk konteynirlarin icindeydi ve parmak izinin yaninda taniklarin suclu ile ilgili aciklamalari vardi.









Evet bazi agaclar cicek acma olayini abartmis olabilir :)


Bazen ayna kullanmamiz gerekti.


Bazen taslarin altina baktik.




Isirgan otlarinin ne kadar kotu isirdigini da unutmusum, alti ustu isirgan otu daladi elimi ama o kadar siddetliydi ki yanma hissi, alerjik reaksiyon olustu, ölüyorum galiba diye dusunmedim degil, neyse ki bir kac dakika icinde yanma hissi hafiflemeye basladi, her seyin normal oldugunu anladim :)) 



Sonunda sucluyu ifsa etme vakti. 13 adimda sucluya ulastik.



Simdi yeni bulmacayi cozerek, sucluyu hapishaneye goturme vakti geldi.


Hapishaneye giden yolda son koordinatlarimiz da hazir. 


Ve son cacheye de ulastik, logumuzu girdik ve iyice yaklastigimiz ilk noktadaki arabamiza dogru biraz daha yuruduk. 


Geocaching nedir, ne degildir? :




Comments

  1. daha önceki postunu okumuş, çok özenmiştim. Harikasınız yine, ne güzel bir deneyim:))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tesekkur ederiz Aslicim :) Bursa'ya da bakmistim da bir kac tane var sadece, Turkiye'de zor bu isler ne yazik ki bir cok nedenden dolayi. Biri Cekirge'de Hacivat Karagoz'un ordaymis mesela, hala duruyor mu bilemem, Izmir yolunda, Yalova'da, Uludag yakinlarinda falan da vardi sanirim.

      Delete
  2. selamlar, geocaching ile ilgili bir yazıyı bulunca cok sevindim.
    biz geocaching'i şu anda yaygınlaştırmaya ve bilmeyenlere öğretmeye daha fazla kişiye duyurmaya çalışan bir grup oyuncuyuz...
    Sizin de geocaching oyuncusu olmanız çok sevindirici.. Türkiye'ye gelirseniz etkinliklerimize (istnabul'da) katılırsanız cok sevinirim
    iyi avlanmalar :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merhaba Ozgehan,

      Ben de Turkiye'de Geocaching yapan birilerinin hatta bir grubun oldugunu ogrenince cok sevindim:) Senin de bildigin bir cok nedenden dolayi ne yazik ki Turkiye'de bu oyunu oynamak zor, fazla da bilinmiyor diye dusunuyorum. Hem kendiniz tadini cikarip hem de baskalarini bilgilendirmeye calismaniz cok guzel.
      Dilerim bir gun sizlerle de ava cikma firsatim olur.
      Keyifli avlar :)

      Delete
  3. Çok güzel :) Yorum da fark ettim , Türkiye'de de oynanıyormuş . Harika bir şey bu :) Ben bi araştırayım :) Sevgiler ... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Turkiye'de ne yazik ki cok ama cok az Geocache var. Su haritada goruluyor biraz, haritanin cok uzaklastirilmis goruntusu olmasina ragmen:

      https://3.bp.blogspot.com/-7HwbANFY6VY/WdX_BITHufI/AAAAAAAAZ8U/2keTw8FuR1UAnmAKBPTSTqdk1Z8mhqaNQCLcBGAs/s1600/Geocaching.png

      Ankara'da yasiyorsunuz diye biliyorum yanilmiyorsam, bir cok kucuk sehre gore daha fazla cache saklanmis olma ihtimali var ama yine de dikkatli olmak lazim, diger yazidaki bir yorumda soyle yazmisim :

      "Haritadan Ankara'dakilere baktim az once , Karanfil'de varmis mesela bir tane, altina yabanci bir geocacher yorum yazmis:

      ''Bulamadi demeyelim de arayamadi diyelim. Etrafta cok fazla insan vardi, daha bakinmaya bile baslayamadan, dukkan sahibi geldi ne is, olayin ne senin diye'' :)) "

      Keyifli hazine avlari diliyorum size, belki siz de bir cache saklarsiniz oyunu severseniz, Ankara'ya yolumuz duserse biz de arariz :D

      Delete
    2. İnşallah . Benim de çok ilgimi çekti . Eşime de anlatacağım . Belli mi olur belki nasip olur :) Sevgiler :)

      Delete

Post a Comment