Skip to main content

Yeni bir yila girerken.. 🥳🎄📮


Yil sonunda bir seyler paylasmayi planlamistim ama yeni senenin ilk gunlerine yetisebildi bu yazi. 

Henuz kasim ayinin sonlarindayken evimizi yeni yil havasina sokmaya baslamistik aslinda. 





Bu sene bir de kapi susu hazirladik. 


Kapiya asmadan once evde bir kac fotografini cektik, cok siddetli ruzgarlar oldugu icin ucar ya da dagilir sandik ama hala ilk yaptigimiz gunku gibi duruyor, dusundugumuzden dayanikli cikti.  


Yeni yil kartlarinin bir kismini da kendim hazirladim bu yil. Kart gondermek de, kart almak da cok keyifli, yilin bu son gunleri de kart trafiginin en yogun oldugu zamanlardan biri, cok seviyorum yilin bu zamanlarini :) ðŸ“®





Noel zamani posta konusunda yogunluk oldugundan dolayi gecikmeler yasanabiliyor, o yuzden erken gondermeye calisiyorum ozellikle Turkiye'ye gidecek kartlari. 
Bizim elimize de bir suru kart ve hediyeler ulasti simdiden, cogu cok uzaklardan geldiler, icinde harika sozler, guzel dileklerle. :)

Bloglar araciligiyla hayatima giren, (iyi ki de giren❤️) arkadaslarima gonderdikleri guzellikler icin yine bu blog yazisi araciligi ile tesekkur etmek istedim. Yolda oldugunu bildigim kartlar var daha, onlar geldikce guncellerim burayi da.

MutluEller Semi, BosDefter Hazan, LokumCocuk ya da 2Balik Esra, Esra'nin gercek (kendisinin haberi yok ama) benim manevi kuzen saydigim Merve, Hintcevizi Elif Gozde, Leylakdali NurÅŸen Abla, Kitana Gonca, Ebygale Asli, OytunlaHayat Åžebo;  gonderdiginiz kartlar kadar, ictenlikle yazdiginiz guzel sozler icin de cok tesekkur ederim, inanilmaz mutlu etti her biri, guzelliklerle dolu bir yil diliyorum ðŸ¤—





Yilin son gunlerinde babam yeni evimizde bizi ziyarete geldi, birlikte Noel pazarini gezdik, sahile indik, bir kac sehir dolastik, bisiklet gezileri, yuruyusler yaptik, Noel yemegi yedik, oyunlar oynadik, cok keyifli zamanlar gecirdik. 






Cagri ile bu aralar evde Escape Room oyunlari oynuyoruz bolca. Escape Room'un orijinalini duyanlar ya da oynayanlar vardir. Bir grup arkadasinizla bu oyunun oynandigi mekanda farkli konseptteki odalardan birine kilitleniyorsunuz. Odadaki ipuclarini kullanarak kapinin sifresini bulup kacmak icin 1 saat sureniz oluyor.

Bizim oynadigimiz ise Escape Room'un ev icin tasarlanmis hali. Istediginiz zaman evinizin konforunda oynayabiliyorsunuz. Isbirligi ile daha kisa surede sonuca ulasilabiliyor olsa da 2 kisi de oynanabiliyor, hatta tek basiniza bile oynayabilirsiniz, belki daha fazla sureye ihtiyaciniz olur sadece.

 Bu tarz oyunlarin tek dezavantaji (tam dezavantaj sayilmaz belki ama) sadece 1 kez oynanabiliyor olmasi. Cozumu bilerek tekrar oynamak cok keyifli olmasa gerek.

Bizim denedigimiz iki Escape Room oyunu var. Ilki "Escape Room The Game"
Asagidaki linke tiklayarak inceleyebilirsiniz:

https://escaperoomthegame.com/en-us/

Tanitim videosu da soyle :



Bu oyunun ilk once ana paketini almaniz gerekiyor. Ana oyun paketinin icinde 4 tane oyunun yaninda, dijital decoder ve anahtarlar var. Bu decoder ve anahtarlari kullanarak oynayabileceginiz bir suru yeni oyun paketi var, ama bunlari oynamak icin decoder ve anahtarlar sart. Oyun ile ilgili butun bilgiler yukaridaki videoda mevcut zaten. 

Oyun sadece 1 kez oynanabiliyor olsa da, oyunda kullanilan kisimlarin (yirtmaniz, cizmeniz, kesmeniz, yazmaniz, katlamaniz gereken kagitlar) tekrar ciktisini alabiliyorsunuz oyunun websitesindeki ilgili kisimdan. Kendiniz tekrar oynayamayacak da olsaniz, arkadaslariniz icin bu ciktilari alip, onlara oynatabilirsiniz mesela. 


Bir diger Escape Room konseptli oyun da "Exit". 


Diger oyundan farkli olarak bu oyunun sifrelerini decoder ve anahtar kullanarak girmiyorsunuz. Her bir oyunun icinde buldugunuz sifrelerle ilerlemek icin bir disk var. Her dogru buldugunuz sifre ile, yeni ipuclari ve bulmacalar aciyorsunuz ve sonuca ulasiyorsunuz. 

Iki oyun da cok eglenceli, ilginizi cektiyse mutlaka denemenizi tavsiye ederim, ister mekanlara giderek isterseniz ev oyunlarini.  


Bu yaziyi da yine cok severek yaptigimiz bir diger aktiviteyle bitireyim: Geocaching.

Prag gezimiz sirasinda otelden bir yere yururken yol ustundeki iki cache'yi bulmustuk. Biri bir geocaching klasigi olan kus yuvasinin icine saklanmis bir cache idi.




Digeri bir bisiklet park yerine cok guzel bir sekilde saklanmis bir cache idi. Bulmasi kus yuvasi cachelerine gore daha zor. 







Yakin zamanda uc tane geocache de evin yakinlarinda bulduk. Aslinda amacimiz geocaching yapmak degildi. Yagmur hafif ciseliyorken bisikletle biraz gezelim diye, montumun ceplerine telefon, anahtar ve eldivenleri tikistirip apar topar cikmistik evden. 


Bisiklet surdugumuz park geocache'e cok uygun gibi geldi, geocaching haritasindan etrafimizda cache var mi acaba diye bakalim dedik ve cok yakinlarda uc cache oldugunu gorduk. 

Ilk cache The Jungle Book'un sevimli ayisi Baloo'ya saklanmis. :)




Bir digeri de agacin altina gizlenmis bir kaplumbagadaydi.



Sonuncusu ise izci kampinin onundeki alandaydi.




Herkese Mutlu Yillar ! ðŸ¤—


Comments

  1. Kartlar çok güzel görünüyor. El yapımı olmaları onları daha kıymetli yapıyor. Mutlu seneler :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cok tesekkur ederim Sule, sana da bol kitapli musmutlu seneler :)

      Delete
  2. Kartlar ve kraft masan çok güzel :). Bu sene Hollanda'nın Christmas pulları en sevdiklerimdendi, almasam da. İngiltere'ninki de çok güzeldi mesela.

    Oyunlar da çok eğlenceli duruyor. Mutlu yıllar :).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tesekkurler Mubeccel, ben de senin hazirladigin zarflara bayiliyorum :)

      Simdi netten baktim da, Ingiltere'nin bu seneki pullari harikaymis gercekten.

      Mutlu yillaar:)

      Delete
    2. Yaaa öyle mi, çok teşekkür ederim :). Ben seni takip ediyor muyum peki instagramdan? Adın ne etmiyorsam edeyim :).

      Delete
    3. Instagram hesabim yok cok uzun zamandir, arada safariden bana ilham veren hesaplara goz atiyorum, mesela kitapli, kartli ya da ne bileyim her turlu pozitiflik iceren paylasimlar icimi aciyor :)

      Delete
  3. escape room çok severim. Krakow'da devamlı gidiyoruz. Birçok odada oynadım. Çok eğlenceli. Ne güzel dolu dolu bir yazı olmuş. Mutlu yıllar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tesekkurler Yasemin, hatirliyorum senin Escape Room yazilarini, cok eglenceli kesinlikle :D

      Mutlu yillar diliyorum :)

      Delete
  4. Ama çok neşeli olmuş kartlar:)
    Benimkiler bu seferlik hazır olanlardan.
    Yağmur, bisiklet, doğa sevgin, renkli dünyan yeni yılda daha da artsın isterin.
    NeÅŸeli ve renkli nice senelere, sevgilerimle...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cok tesekkur ederim ❤️ Yeni yil hepimize renkli guzel gunler getirsin :) Sevgiler..

      Delete
  5. Biz de ailece kart yapma gecesi düzenleyip çok eğleniyoruz :)

    Şişe başlığı süslere bayıldım :)

    Geocaching çok ilgimi çekti, telefonuma yükleyeceğim aplikasyonunu, bakalım bize yakın bir yerlerde varsa oğlanlarla ararız :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ben de kart yapma gecesi yazinizi okuyunca cok eglenmistim, pek sekersiniz hepiniz :)

      Sise suslerini Prag'da dolasirken gorup, cok sevip almistim, her yil sonunda cikarlar meydana artik bizim evde :D

      Geocaching uygulamasi cok kullanici dostu gelmedi bize, evde koordinatlari bilgileri vs word dosyasina atip oyle cikiyoruz ava, ya da telefondan normal websitesinden bakiyoruz. Turkiye'de geocaching hayal kirikligi olabilir, ama yurtdisi seyahatlerinizde mutlaka bakin derim. Yakin zamanda dolastiginiz Köln'de yuzlerce var mesela, farketmeden bir suru cachenin yanindan gecmissinizdir. ;) Deneyin bence mutlaka, oglanlar da sever diye dusunuyorum :)

      Delete
    2. Hemen yanımızda iki üç tane gördük. Birisi akrepli falan diyor. Metehan'ın gözleri parladı. Bir ara gidip onları bulacağız :D Becerebilirsek tabe 😂 Bulamazsak kesin köpekler parçalamıştır deriz :)

      Delete
    3. Super :D
      En son ne zaman log girildigine bakabilirsiniz, yakin zamanda bulunduysa buyuk ihtimal hala ordadir, en son 1996 yilinda falan bulunduysa bosuna aramayin 🤪
      Bu arada loglarin tarihleri ay/gun/yil seklinde oluyor.
      Iyi eglenceler size :)

      Delete
  6. Kendi yaptığınız kartlara bayıldım, çok zevklisiniz. Geocaching ne kadar eğlenceliymiş ama buralarda çok zor olabilir bulması =D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cok tesekkur ederim :)

      Nerede yasiyorsunuz bilmiyorum ama Turkiye'de iseniz daha cok Ege kiyilari ve Istanbul'da biliniyor ve oynaniyor sanirim, tek tuk de olsa.
      Avrupa ya da Amerika'daysaniz kucuk sehirlerde bile bolca oluyor. :D

      Sevgiler..

      Delete
  7. Kartların da evin dekoru da harika olmuş.. Keşke diyorum bu ruh bütün kış devam etse.. Yeni yıl ruhu 3 ay devam edebilir mesela :)
    Dolu dolu, keyifli, huzurlu, neşeli ve pek tabii sağlıklı bir yıl dilerim..
    Sevgilerimle

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tesekkurler Ezgi:)

      3 ay olmasa da kasim ortasindan ocak basina noel havasinda oluyorum ben, neredeyse her gun noel filmi izlemem de bunu kolaylastiriyor sanirim :))

      Ben de sana cok guzel bir yil diliyorum, saglik, keyif dolu :)

      Sevgiler..

      Delete
  8. Merhabalaaaar :)) 3 yıl aradan sonra ben geri döndüm blog adresime :) Çok özlemişim ..
    Şöyle bir tur yaptım güzel blogunuzda.. Yeni eviniz ve yeni yılınız kutlu, çok mutlu olsun sizler için :) Paylaşımlar, fotoğraflar yine harika. Samos'a bayıldım :) Paylaşımlarını zevkle tekrar takibe aldım Yasemencim :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeniden merhaba Burcucum, donmene cok sevindim :) Tesekkurler guzel sozlerin icin. :) Ceren'i op benim icin :) Sevgiler gonderiyorum..

      Delete
  9. Şahane bir yıl olsun sen ve Çağrı için Yasemencim. Bu yıl en büyük hedeflerimden biri sizi ziyarete gelmek. Öperim sevgiyle:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ah ne guzel olur Aslicim, bekliyoruz dort gozle ❤️ Sevgiler, opucukler, selamlar bizden de :)

      Delete
  10. Yasemencim bir yeni yıla daha ulaşabilen kartlar ile girmenin mutluluğu ile yazıyorum:)))

    Selamlar :)))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sizinle (sen ve Asli:) kartlasmalarimizda karsilikli ulasma orani Turkiye kartlasmalari arasinda en yukseklerden biri, nazar degmesin :)

      Selamlar, sevgiler Goncacim :)

      Delete
  11. Paylaşımlarınızı severek takip etmeye çalışıyorum daha nice paylaşımlarınız olur inşaallah...Sıkılmadan dirayetle :)...Selam ve Dua ile...

    Selam ziyareti :)

    ReplyDelete

Post a Comment