Skip to main content

Sofar konseri, bisikletle Geocaching ve Prag.. ๐ŸŽผ ๐Ÿšฒ ๐Ÿž️ ๐ŸŒ… ☃️


Birbiriyle cok da alakasi olmayan uc konu bir arada olacak bu yazida ama bu aralar mevsimsel olarak bir cok seyden keyif almayan, cani pek bir sey yapmak istemeyenler varsa motive edici olabilir bu tarz bir seyler okumak diye hepsinden tek postta bahsetmek istedim :)

Sofar'i ilk defa Adana tayfasi bizi ziyarete geldiginde onlardan duymustum. Bol gezmeli Adanalilarin Avrupa Cikarmasi(!) yazisini hatirlayanlar olacaktir, merak edenler icin:


Evde oldugumuz zamanlarda, mesela kahvalti ederken arka fonda Youtube'tan muzik listeleri eslik ediyordu bize. Ordan gelen melodiler dikkatimi cekince sormustum ne listesi bu diye. Sofar ile tanismam boyle olmustu. Ilginc bir deneyim oldugu icin ayrintili olarak bahsetmek istiyorum Sofar'dan. 


"Sounds From a Room"un kisaltmasi olan Sofar bir gizli muzik etkinligi. Dunyanin dort bir yaninda su an icin 400 sehirde bir konser icin cok da alisik olunmayan mekanlarda canli performanslar sergileniyor. Sofar'a dinleyici olarak ya da muzisyen olarak katilabileceginiz gibi ev sahipligi de yapabiliyorsunuz. 
Eger evinizin salonunda, mutfaginda, bahcesinde, cati katinda... boyle bir etkinlige ev sahipligi yapmak istiyorsaniz asagida linkini verecegim siteden Host olarak basvuru yapabiliyorsunuz. Eger basvurunuz kabul edilirse konserin hazirligi ve sonrasinda temizlige kadar her seyi onlar hallediyorlar. Guvenli mi evimi boyle bir seye acmak diyenler icin her hangi bir sey olma durumunda sigorta kapsaminda oluyorsunuz. Komsular sikayet eder mi diye endise eden olursa, ses duzeyi minimumda tutuluyor ve en gec aksam on bucukta gosteri bitmis oluyor. Arkadaslarinizi davet etmek isterseniz ev sahibi ve misafirleri icin bir kac kisilik yer ayiriliyor. 


Dinleyici olarak katilmak isterseniz yine yukaridaki siteden Guest olarak istediginiz sehirdeki bir etkinlige basvuru yapiyorsunuz. Mekanlarin kucuk alanlar oldugunu hesaba katarak cok sฤฑnฤฑrlฤฑ sayida yer oldugunu tahmin etmek zor degil. Eger basvurunuz kabul edilirse listede oldugunuza dair mail aliyorsunuz ama konserin nerede olacagina dair bilgiler son gune kadar verilmiyor, sadece sehrin hangi bolgesinde oldugu soyleniyor. Hangi muzisyenlerin olacagini da bilmiyorsunuz. 

Bir gun once adres bilgileri de geliyor ve eger sectiyseniz +1'inizle birlikte belirtilen saatte mekana gidiyorsunuz ve performanslarin sonuna kadar kalmaniz bekleniyor. Konserlerin buyuk bir cogunlugu gonulluluk esasina gore isliyor ve onceden konser bileti ucreti odemiyorsunuz. Fakat konserler bittiginde bir sapka dolastiriliyor ve istediginiz miktarda para birakabiliyorsunuz sapkaya. Onceden bilet ucreti odemeniz gereken bir konser ise bu da belirtiliyor. 

Bizim katildigimiz Sofar The Hague etkinligi eskiden jimnastik salonu olarak kullanilan bir mekandi. Bu mekan su anda farkli bir sey icin kullaniliyor. Den Haag'da kurulan buyuk pazarda satilmayan ama hala yenebilir durumda olan sebze meyveler atilmak yerine buraya getiriliyor, kucuk bir giris ucreti odeyip bu mekandan sebze meyve alabiliyorsunuz. Ayrica yerel ureticilerin urunlerini de buradan satin alabiliyorsunuz. 


Bu arada mekanlarda genellikle yere oturma duzeni oluyor ve yaninizda battaniye, yastik vs getirebiliyorsunuz daha rahat etmek isterseniz. 3 muzisyen (ya da grup) sahne aliyor ve dorder tane performans sergiliyorlar, ve bu performanslarin birisi Youtube kanali icin kaydediliyor. Performanslar genellikle akustik tarzda olsa da cok ilginc muzik aletleri, farkli sesler, yeni sarkilar ve muzisyenlerle tanisiyorsunuz. Asagidaki Youtube linkine tiklayarak ilginizi cekecegini dusundugunuz videolara goz atabilirsiniz. 


Turkiye'de Ankara ve Eskisehir'de de oluyor bildigim kadariyla ama gosterilerin buyuk bir cogunlugu Istanbul'da. Sofar Istanbul videolari sayesinde cok begendigim yeni muzisyenler kesfettim. Siz de mutlaka goz atin bu videolara, cok seveceginiz kesifler yapacaginiza eminim:


Sofar ile ilgili merak ettiginiz her seyi, ve yasadiginiz sehirde konser var mi, varsa ne zaman gibi bilgileri websitesinden ogrenebilir, dilerseniz basvuru yapabilirsiniz. Sofar etkinliginden Geocaching'e gecebiliriz artik. :)

Blogu uzun zamandir takip edenler Geocaching'in ne oldugunu ve Geocaching yapmayi ne kadar cok sevdigimizi biliyorlar. Yeni gelenler icin simdiye kadar yaptigimiz Geocacheler ile ilgili yazilar Geocaching etiketinde:


Ilk geocacheimiz Sirinler ile ilgili cengel bulmaca tarzinda bir bulmaca cozerek sifrelenmis koordinatlarina ulastigimiz, verilen koordinatlara gittigimizde de bir evin bahcesinde su iki sirinle karsilastigimiz bir Geocache idi. :)


Daha sonra evin yakinlarinda bisikletle yapabilecegimiz bir coklu Geocache sectik. Cacheleri tek tek bularak sonuncu kaseye kadar ulastik, en eglendigimiz de sonuncuydu. :)






\






Sonuncu cache icin yukarida, baya yukarida diye bir ipucu verilmis. Hollanda boy ortalamasini tek basima baya asagi cekebilecek boyumla benim cacheye ulasmam cok kolay degildi tahmin edeceginiz uzere :)) Once Cagri bisikleti kullanarak cacheyi bulmayi denedi, sonuc basarisiz. 


Cache'nin altindaki yorumlarda Hollandalilar bile cok zor ulastik yazdilarsa demek ki gercekten baya yukarida, baska bir yontem denemeliyiz dedik. Ben asagidan bisikleti sabitledim, Cagri ustune cikti ve cacheye ulastik, bir de cok rahat bir pozisyonmus gibi selfie cekmeyi de ihmal etmedik :P 


Gecen hafta yolumuz Den Haag'dan Prag'a dustu, bu defa turistik degil de is icabiydi. 

Daha once yaptigimiz Avrupa turunun en sevdigimiz duraklarindan Prag yazisi icin su linke tiklayabilirsiniz:


Bu defa oldukca soguk bir donemde gelmis olduk Prag'a. Yil sonu yaklasirken Noel havasi sarmaya baslamisti sokaklari, magazalari. 




Meshur kuklalar disinda tahta oyma isciligiyle yapilmis oyuncaklar, bulmacalar ve daha bir cok esya bu defa daha cok dikkatimizi cekti. Bir sey almayacak olsaniz bile bu tarz dukkanlari gezmek cok keyifli.


Deneyip sevdigimiz bir restaurant onerisi vereyim unutmadan:


Burada Cagri tatli patates noodle'i siparis etti, ben de mantarli bulgur risotto denedim. Ikisi de hem gorsel olarak hem de lezzet olarak cok basariliydi. Ozellikle Cagri noodlein yanindaki kabak falafeline bayildi. Ortami da, garsonlari da cok sevdik. Tatli olarak da cikolatali ve fistik ezmeli cheesecakeleri onerebilirim. Mekan cok los oldugu icin telefonla cektigimiz yemek fotograflarini cok sevmedim ama ilginizi cekerse kendi sayfasindan, tripadvisor ya da foursquare tarzi uygulamalardan restauranti inceleyebilirsiniz:



Kaldigimiz otel Prag'in merkezinde degil de biraz disarida. Yakinlarinda Kyjskรฝ Rybnรญk golu var. Hava oldukca soguk olmasina ragmen, sonbaharin tadini cikararak golun etrafinda bol bol yuruyus yaptim. 






Otel yakinlarindaki bir diger kesfimiz de Gurcu restauranti Sochi restaurant oldu. 


Hem bir cok yonden Turk mutfagina yakin, hem de bazi yonlerden kucuk, buyuk farkliliklariyla begendigimiz bir mutfak oldu Gurcu mutfagi. 
Her gittigimizde farkli bir seyler denedik, bir kacinin fotograflari asagida, digerlerine menuden bakabilirsiniz. Bir ailenin islettigini dusundugumuz bu mekanda kimse ingilizce bilmedigi icin fotografli menu ve menudeki kisa ingilizce aciklamalar bizim cok isimize yaradi. 






Hava genelde cok coguk olsa da gunesin yuzunu gosterdigi anlar da oldu gol yuruyuslerim sirasinda.





  





Bugun ise Prag'da karli bir sabaha uyandik. Ustunde yuvarlanacak, kardan adam yapacak kadar degildi ama yine de kar gormek guzel :)  


Comments

  1. Sofar'ฤฑ ben de geรงen senelerde youtube kayฤฑtlarฤฑndan keลŸfetmiลŸtim, hatta bir Ankara seyahatimde denk getirebilirsem ben de baลŸvurmak istiyordum ama henรผz tabi ki olmadฤฑ :))) HerลŸeyin sรผrpriz olmasฤฑ farklฤฑ bir duygu olsa gerek...

    ลžu Geocaching inanฤฑlmaz keyifli, sizi her okuduฤŸumda zevke geliyorum ♥

    Sefanฤฑz da, keyfiniz de bol olsun arkadaลŸฤฑm ♥

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sagolasin Sebocum ❤️

      Sofar Ankara'da cok ender oluyor sanirim, Istanbul icin sans daha fazla olabilir. Surpriz olmasi ayri bir guzellik katiyor. Bizim gittigimiz konserdeki gruplardan biri cok acayipti, hah dedim deli kesin bunlar, bayildim :))

      Geocaching'i Ankara'da yapabilirsiniz diyecektim ama cok cok az cache var, sadece Ankara degil, Turkiye'de genel olarak. Balikesir'e baktim da sadece Ataturk Aniti'nda var o da virtual cache imis. Bir de Akbas'ta Etnografya Muzesinde varmis ama hala duruyor mudur bilmiyorum. Oytun oyun gecelerinden keyif aliyor bildigim kadariyla, geocaching'i de severdi diye dusunuyorum. Mesela Zeynep'le odul geocachingi yaparlardi ;)

      Sinavlari falan bir atlatsinlar da, sonrasinda yurtdisi gezisi dusunurseniz bir bakin Geocaching sayfasina, ekstra caba sarfetmeden normalde gezmeyi planladiginiz yerlerde de bulacaksinizdir bir suru cache:)

      Opuyorum cok cok ๐Ÿ˜˜

      Delete
  2. bi yorum yazdim ama sanirim yollamayi unutup sekmeyi kapalttim:) neyse dedim ki, sofar'i hic duymamistim, tesekkurler duyurdugun icin. canli muzik dinlemeyi cok severim, bi de boyle farkli mekanlarda olmasi ayri bi guzel geldi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rica ederim :)

      Sayfayi bir incele, cevre sehirlerde var bu aralar yine konserler, sevecegin bir tecrube olur buyuk ihtimal ama havalarin biraz isinmasini da bekleyebilirsin. Biz sanirim oyle yapacagiz. Cunku hava baya soguk, eger performanslar icin secilen yer cok iyi isitilmiyorsa, hareket de etmeyince usuyebiliriz diye bahari bekleyecegiz sanirim. Guzel gunesli bir gunde, bir evin bahcesinde BYOB (Bring Your Own Beverage) etkinligi olursa fena olmaz hani ☺️ Hollanda, Hollandaca guncellemesi gelecek mi yakin zamanda? ๐Ÿ™„

      Delete
  3. FotoฤŸraflar ลŸahane. Yasemen hanฤฑm ve kibar eลŸi ร‡aฤŸrฤฑ bey son Prag seyahatlerinde Gรผrcรผ lokantasฤฑnda yemekleri lรผpletirken objektiflerimize yakalandฤฑlar. Yarasฤฑn :)))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yine cok yaramasin da, pฤฑt pฤฑt yaฤŸ, lรถp lรถp et olmasin yani ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

      Tesekkur ederiz NurลŸen ablacim, 'Antalya Magazin' dilerse fotograflari kullanabilir haberinde. ๐Ÿ˜ Prag'a gidecegimiz duyulunca paparazilerden uzak durmak icin merkezdeki meshur yerlerden birini degil de Gurcu lokantasi sectik yemek icin ama yine olmadi desene, magazinin gundeminde olmak zor is biliyorsun ๐Ÿ˜ฌ

      Objektiflere seninle birlikte bir seyler lupletirken de yakalanmak dilegiyle ☺️

      Delete
  4. Sofar hiรง duymamฤฑลŸฤฑm, gidip youtube a bakayฤฑm , ilginรงmiลŸ :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bir bak Handan, belki fotograflara saklamalik yeni kesifler de yaparsin ;) Opuyorum..

      Delete
  5. Ah, gรผzel bir hafta bu. En sevdiฤŸim bloggerlar teker teker yazฤฑyorlar blog aleminde. Ne gรผzel. Benim ruh durumum dolar/euro gibi. Bir tรผrlรผ ayar tutmuyor. Hal bรถyle olunca iรงimde rahatsฤฑz bir kฤฑpฤฑrtฤฑ. En รงok Kuzey'in ders/sฤฑnav halleri. "Hadi oฤŸlum, รงalฤฑลŸ!" modunun bu kadar yฤฑpratฤฑcฤฑ olacaฤŸฤฑnฤฑ tahmine edemezdim. Yarฤฑn bir รถdev sebebiyle mรผzeye gideceฤŸiz. Ne รงok mutlu olduฤŸumu anlatamam sana. Keyifli bir ลŸeyler yapmak iรงin bir fฤฑrsatmฤฑลŸ gibi geldi bu haber bana :)
    YurtdฤฑลŸฤฑnda yaลŸamanฤฑn en gรผzel yanlarฤฑnฤฑn doฤŸa/bisiklet/parklar olduฤŸunu dรผลŸรผnรผyorum. FotoฤŸraflarฤฑna bakarken iรงim aรงฤฑldฤฑ resmen. Oksijen burnumdan tรผm vรผcuduma yayฤฑldฤฑ desem inanฤฑr mฤฑsฤฑn? Senin pozitif ruh halin de รงok ama รงok iyi geldi bana. Hep iyi geliyorsun bana zaten.
    Sofar'ฤฑ senden duydum. Ne tatlฤฑ bir oluลŸum. ร‡ok hoลŸuma gitti.
    ร‡ok รถperim seni รงooook.
    Gelsen de bir sarฤฑlsak artฤฑk.
    22-25 Aralฤฑk'ta BudapeลŸte'de olacaฤŸฤฑz. Sรถyleyeyim dedim. :=)
    Yine รถperim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Canim Ozlem, sen yazdiginda ya da yorum yaptiginda ya da oralarda bir yerlerde guzel anlar gecirdigini dusundugumde bile bana iyi geliyorsun, ben de diyorum soyle bir sarilsak kocaman diye ♥

      Buralardaki egitim sistemini gordukce, sonra bir de kendi okul gecmisimi dusununce, cok sey kacirmisim gibi hissediyorum. Acaba buralardaki gibi bir egitim almis olsaydik neler farkli olurdu hayatimizda diye soruyorum kendime.

      Derslerin, sinavlarin ne kadar yorucu, yipratici oldugunu tahmin edebiliyorum, size de, Kuzey'e de kolayliklar diliyorum. Kuzey'in yurtdisinda egitim konusunda supheleri varsa, arti hanesine benden bir oy ekleyebilirsiniz. ;)

      Arka fonda bir seyler dinleyeyim dedigin anlardan birinde bir sofar listesi acabilirsin, mesela Sofar Paris diye aratabilirsin, cok tatli performanslar var :)

      Budapeste uzun zamandir listemizde, henuz gidemesek de. Ama o tarihlerde babam bizi ziyarete gelecek, yeni evimizi gormeye :) Size iyi eglenceler. Donunce icinden gelirse hemen yazsan hakkinda, hissettiklerini unutmadan, senin gozunden Budapeste'yi gormek ne keyifli olur :)

      Ben daha da coook opuyorum seni :)

      Delete
    2. ลžu okul iลŸi var ya, Kuzey yurtdฤฑลŸฤฑ istiyor. Amerika diyor. Biz ลŸimdilik bir ลŸey demiyoruz ama o kadar uzaklarฤฑ istemiyoruz. O yรผzden, not ortalamasฤฑnฤฑ yukarda tutturmak iรงin รงok รงalฤฑลŸฤฑyor. Ama her zaman olmuyor. Bir sฤฑnavdan biraz dรผลŸรผk alฤฑnca morali bozuluyor; eee bizimki de bozuluyor.

      Bu saรงmalฤฑฤŸฤฑn bizi bu kadar alakadar etmesi de canฤฑmฤฑzฤฑ sฤฑkฤฑyor. Ama bunun dฤฑลŸฤฑnda bir ลŸeye takฤฑlmฤฑyoruz. Okulu bitirdik รงoktan ama hala okuyor gibiyiz. Oysa ben kitap okumak, yรผrรผmek, daฤŸlara tฤฑrmanmak istiyorum. :)
      Tatili iple รงekiyorum. Umuyorum ki bir terslik รงฤฑkmazsa bu sene de YฤฑlbaลŸฤฑ Pazarlarฤฑ'nda geziniyor olacaฤŸฤฑz. Daha ne olsun? Seninle de bir yerde buluลŸacaฤŸฤฑz bence.

      Kader bizi bir yerde buluลŸturacak, bak gรถrรผrsรผn. ร‡ok รถperim yine.

      Delete
  6. yazฤฑlarฤฑnฤฑ okumak, fotograflarฤฑ gormek iyi ediyor beni. geocache olayฤฑnฤฑ cocukla nasฤฑl uyarlayabilirim diye dรผลŸรผnรผyorum baharda biiskletle kฤฑลŸฤฑn karda derken.... :). 'kampรผs bunun iรงin ideal' ลŸimdilik tek baลŸlangฤฑรง noktam :) varsa tavsiyen alฤฑrฤฑz Yasemen.

    Sofar ฤฑ รงok seviyorum. ฤฐlk defa ลŸarkฤฑ ezberleyecek gibi hissediyorum her yeni, gรผzel seslilerle tanฤฑลŸฤฑnca/ tanฤฑลŸtฤฑrฤฑlฤฑnca :)

    Kocaman sarฤฑldฤฑm,

    YaฤŸmurK.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ben de sizlerden boyle haber alinca cok mutlu oluyorum, karsilikli oturmusuz cay kahve esliginde, bir seyler anlatmisim, ustune muhabbet ediyormusuz gibi dusunuyorum ๐Ÿค— O da gercekten olur dilerim bir gun ☺️

      Geocaching'in kendi sitesinden yaparsaniz ( merkezde ve Odtu/Eymir civarlarinda var daha cok) en son ne zaman "found it" girisi yapilmis, tarihine bakin mutlaka. Normalde cachelerin bakimi, takibi cok iyi yapiliyor, ust uste bir kac kisi bulamadiginda, bakim gerekiyor uyarisi oluyor ama Ankara'da ne kadar aktif oynandigini bilmedigim icin en azindan yakin tarihte bulunduysa hala orada bir cache oldugunu dusunebilirsiniz ;)

      Kendiniz de yapabilirsiniz tabi, o daha keyifli olabilir. Cagri'nin Hollandaca sinifindan biri hazirlamisti oyle bir sey bizim Belcika'daki evin yakinindaki ormanlik alanda, gruplara ayrilip bulmaya calismislardi yarisma gibi.

      Koordinatlarla, gpsle bulmak cocuklar icin cok keyifli olmayabilir. Koordinat vermek yerine bir baslangic noktasi belirleyip oraya kucuk bir kutu saklayabilirsin, icinde de bir sonraki noktayi bulmak icin ipucu, bulmaca, oyun.

      Geocaching'de kucuk cache olarak fotograf filmi kutulari olur ya onlar kullanilabiliyor mesela, saklamasi da kolay oluyor minik oldugu icin. Eger silikon tabancasi tarzi bir seyin varsa, kutunun ustune miknatis yapistirip, mesela kampusteki bir bankin altindaki metal kisima tutturabilirsin. Boylece siz oynarken baska birinin bulma ihtimali de cok dusuk olur.

      Agaclarin dallarinin ayristigi kisimda Bilge'nin ulasabilecegi yukseklikte bir oyuk varsa oraya saklanabilir, bu da ozellikle aramayanin bulamayacagi yerlerden biri.

      Ya da kucuk tahta bir kus yuvasi asilip icine saklanabilir, sonrasinda orayi mesken edinen kuslar da olur, ne guzel.

      Eger cevrede tanidigin, guvendigin birileri varsa, mesela sahibi arkadasin olan bir dukkan olabilir, o dukkana saklayabilirsin, ya da dogrudan sahibinde olur ve ona sorup bulmasi gerekebilir.

      Bir de soyle bir sey geldi aklima, kutularin icine bilmece-bulmaca koymak yerine kucuk bir yapbozun parcalarini saklayabilirsin. Kutularin yerlerini bulmak icin bulmacalari topluca ayri verebilirsin. Bu yapbozu da kendi cizdigin, boyadigin illustrasyonlardan yaptirabilirsen bir yere, oyun bittikten sonra tamamlayip, hatira olarak minik bir cerceveye koyup odasina asma fikri cok tatli geldi bana. ☺️

      Ya da kampuste agac ya da cicek dikilebilecek bir yer varsa, oyunun son noktasi olarak orayi belirleyip, surpriz olarak yaninda getirdigin fideyi dikebilirsiniz birlikte.

      Eger ilgisini cekerse ileride kendisi bu tarz bir sey hazirlar belki, sizin icin ya da arkadaslari icin ;)

      Tavsiye dedin, ne senaryolar yazdim, cenem dustuyse demek. ๐Ÿ˜ฌ๐Ÿ˜ฌ

      Ben de pitikalilara sariliyorum kocaman :)

      Delete
  7. Geocaching !!
    Keyifli bir etkinliฤŸe benziyor. ร‡ok merak ettim doฤŸrusu. ฤฐstanbul'da bir benzeri yapฤฑlฤฑyor mu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geocaching ne yazik ki Turkiye'de cok az biliniyor. Dunyada 3 milyondan fazla geocache varken, 642 milyon kere 'cache bulundu' olarak giris yapilmisken, Turkiye'de bir avuc geocache var, onlarin cogunlugu Istanbul'da sanirim, ama ne kadari aktif bilemiyorum.

      Geocaching sayfasindan giris yaparak, geocache haritasini secip, cevrenizdeki geocacheleri bulmaya calisabilirsiniz. Esiniz ve kizlarinizla da geocaching gunleri yapabilirsiniz, hep birlikte cok keyif alacaginizi dusunuyorum. Tek basina da, ailecek de (cogu zaman kopekleri de eslik ediyor insanlarin :), ister yuruyerek, ister arabayla, ister bisikletle, ister yazin, ister kisin, ister gunduz, ister gece hangisi size uygunsa gonlunuze gore oynayabileceginiz bir oyun. Blogdaki geocaching etiketindeki yazilara goz atabilirsiniz, sormak istediginiz bir sey olursa seve seve cevaplamaya calisirim.

      Yurtdisi gezisi yaparsaniz, gittiginiz yerlerdeki geocachelere bakmanizi tavsiye ederim, gezinize ayri bir renk katacaktir. Su ana kadar gezdiginiz sehirlerin merkezlerindeki cok turistik buyuk meydanlarda bile bir cok geocache'in yanindan gecmissinizdir farketmeden diye tahmin ediyorum. :)

      Simdiden iyi eglenceler..

      Delete
  8. Ne gรผzel bir post olmuลŸ :) Sayenizde hiรง duymadฤฑฤŸฤฑm etkinliklerden haberdar oldum. FotoฤŸraflarฤฑnฤฑza bayฤฑldฤฑm. Bol gezmeli, keyifli gรผnler dilerim, sevgiler...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Siz de hosgeldiniz Betul Hanim, guzel yorumunuz icin tesekkur ederim, begenmeniz mutlu etti. :) Sevgiler gonderiyorum..

      Delete
  9. รœรงรผnรผ de รงok beฤŸendim. Harika bir paylaลŸฤฑm. ฤฐzmir' de araลŸtฤฑracaฤŸฤฑm. YurtdฤฑลŸฤฑ seyahatimde muhakkak deneyeceฤŸim. Yazฤฑyฤฑ okurken bรผyฤŸk keyif aldฤฑm. FotoฤŸralar, yazฤฑ stiliniz รงok gรผzel. TeลŸekkรผrler..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cok tesekkur ederim guzel yorumunuz icin. Geocaching'i firsatiniz oldugunda mutlaka deneyin, Mert'in de cok sevecegini tahmin ediyorum. :)

      Delete
  10. Bรถyle farklฤฑ etkinliklerden haberdar ediyorsunya en beฤŸendiฤŸim blog tarzฤฑ iลŸte :)) Geocacheyi de senden duymuลŸtum ilk olarak.Ben de sรผrekli trekkinglere katฤฑlan biri olarak UludaฤŸ eteklerinde dolaลŸฤฑrken yรผrรผyรผลŸlerimize geocachenin de dahil olmasฤฑnฤฑ รงok isterdim.Ama Bi ara baktฤฑฤŸฤฑmda Tรผrkiye'de รงok sฤฑnฤฑrlฤฑ yerlerde olduฤŸunu gรถrmรผลŸtรผm :( FotoฤŸraflar รงok gรผzel.Sene sonu geldi sizden yine bol noel pazarlฤฑ, rengarenk fotoฤŸraflar bekliyorum :) Hayat sizi sevgiyle kucaklasฤฑn :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Esraaaa cok tesekkurler, yine pek seker yorum yapmissin ☺️

      Dedigin gibi cacheler Turkiye'de cok sฤฑnฤฑrlฤฑ ne yazik ki, yok denecek kadar az diyebiliriz. Yoksa ne keyifli olurdu yuruyuslere geocaching de eklemek, bir de dagda, bayirda, dogada olunca cok daha keyifli oluyor.
      Burda hic dag yok, ulkenin en yuksek noktasi 320 metre ๐Ÿ˜‚ Ama bu tarz aktiviteler, yuruyusler yapilacak bir cok yer var, bekleriz ๐Ÿ˜‰

      Opuyorum seni ๐Ÿ˜˜

      Delete
  11. Sevgili Yasemen, yฤฑlbaลŸฤฑ kartฤฑn yine ilk ulaลŸanlar arasฤฑna girdi, รงok teลŸekkรผr ederim :)
    Umarฤฑm benim satฤฑrlarฤฑm da hemencecik sana ulaลŸฤฑr.
    ลžimdiden mutlu yฤฑllar diliyorum.
    Hazan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hazancim cok sevindim ulasmasina, seninki de bana ulasti, yeni yazida paylastim hatta, buradan da tekrar cok tesekkur ederim, opuyorum cok :)

      Delete
  12. Ben de Kanada'da dinleyici olarak katฤฑlmak iรงin baลŸvurdum. Senin de yazฤฑnฤฑ okuyunca diliyorum ki davetli olabilirm :) Ama oluncaya kadar denemekten vazgeรงmeyeceฤŸim. Bir gรผn evim de yeteri kadar bรผyรผk olursa ev sahibi olmayฤฑ รงok istiyorum.
    ร‡ok seviyorum Sofar 'ฤฑ aynฤฑ ลŸekilde dinlerken keyif verenlerden biri de NPR music. tavsiye ederim รงok gรผzel gruplar รงฤฑkฤฑyor.

    Harika kareler..
    Sevgilerimle

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ne guzel, mutlaka gosterilerden biri denk gelir zaten, simdiden iyi eglenceler ๐Ÿค— Onlem alinmistir zaten ama oranin insaninin alisik oldugu sogukla akdeniz insaninin soguk anlayisi bir olmayabilir๐Ÿ˜ฌ, havalarin soguk oldugu zamanlarda bir gosteriye giderseniz siz yine de tedbirli olun bence, ustune oturacaginiz kalin ve sicak tutacak bir seyler alin yaniniza ☺️

      NPR bakicam mutlaka, sen muzik konusunda tavsiye verirsen eminim cok guzeldir :)

      Den Haag'dan bol ruzgarli sevgiler :))

      Delete
  13. Bu kadar gรผzel ve zevkli bir insanฤฑ ve bloฤŸu nasฤฑl kaรงฤฑrmฤฑลŸฤฑm ben. Selam verdiฤŸin iรงin teลŸekkรผr ederim. Geocaching !! i ilk defa duydum. Sofar'ฤฑ da ilk defa duydum.
    Prag fotoฤŸraflarฤฑ da harika .

    TanฤฑลŸtฤฑฤŸฤฑma memnun oldum :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ben cook uzun zamandir takip ediyorum seni ama yorum yazmaya her zaman firsat bulamiyorum takip ettigim bloglara, uzun aradan sonra geri geldigini gorunce merhaba demek istedim :)
      Cok tesekkur ederim guzel sozlerin icin, ben de memnun oldum :D
      Geocaching ile ilgili bir post yazmayi planliyorum. Onu da Sofar'i da tavsiye ederim ;)

      Sevgiler..

      Delete

Post a Comment