Skip to main content

Biraz yeşil ve Geocaching Kevie (+spolier)


Tatile gitmeden yavas yavas olgunlasmaya baslayan urunlerimiz tatil donusunde toplamaya hazir hale gelmisti. Domateslerin ve biberlerin bir kismini kislik olarak hazirladik. 




Aci biberleri de farkli bir yontemle sirkeli olarak buzdolabina kaldirdik. Tursu gibi ama bekletmeye gerek kalmadan yapar yapmaz yiyebiliyorsunuz. Bu kadar aci biberi ne yapacagiz derken ilk yaptigimiz kavanoz kisa surede bitince, topladigimiz ikinci tur biberlerden de hemen ayni yontemle tursu yaptik.




O donemde hava oldukca soguktu. Turkiye'den "klimasiz durulmuyor" haberleri gelirken biz kaloriferleri calistiriyorduk. Bahcedeki hakim renk de cimenlerin yesiliydi, gectigimiz haftalara dek. Son bir kac haftadir hava oldukca guzel (yine montlarla disari cikilsa da) Vakti olmamasina ragmen bahcede bazi cicekler bile acti.



Biz de firsat buldukca kendimizi disari attik, bisikletle gezdik, yuruduk, kosu yaptik.




Aslinda planimiz yeniden Axalp'a gitmekti. Cok sevdigimiz otelden yerimizi de ayarlamistik. Son anda cikan kucuk bir saglik probleminden dolayi bu geziyi ertelememiz gerekti. O tatilden beklentimiz sadece daglarda yuruyus yapmak, dinlenmekti, daglarda olmasa da yasadigimiz koyde bu beklentimizi yerine getirdik. Buranin inekleri de Isvicre inekleri kadar sevimli zaten :))




 


Kelebekler, cicekler, agaclar, yesillik de insanin icini aciyor.








Yasadigimiz evin hemen ilerisindeki yuruyus yolu Kevie boyunca ilerliyor. Kevie cok degerli fauna ve floraya sahip bir doga rezervi.


 

Kevie'nin icinde ve cevresinde bir cok Geocache bulunuyor. Biz bazilarini daha once yapmistik. Gecen yuruyuse ciktigimizda amacimiz Geocaching yapmak degildi. Bir anda aklimiza geldi, yanimizda telefon vardi, cevremizde varsa arayalim diye dusunduk. Tam bizim izledigimiz rotada bir geocache vardi sansimiza.




Cachenin ipucunu yanlis degerlendirince gereksiz aramalar yaptik ama fazla zaman gecmeden cacheyi bulmayi basardik, kus yuvasinin icindeymis bizim minik cachemiz.



Her geocache'te olan kayit defterinin yaninda (logbook) bu cachenin icinde bir de "Travel Bug" vardi.   Travel Bug buldugunuzda alip bir sonraki cachenin icine birakacabileceginiz boylece cacheden cacheye aktarilarak dunyayi dolasabilen bir kunye. Bizim buldugumuz Travel Bug ilk olarak Hamburg'ta bir cacheye konarak yolculuguna baslamis, oradan Japonya'ya kadar gidip oralarda baya bir dolasmis ve sonra Avrupa'ya geri donmus ve en son Kevie'ye gelmis. Yakin zamanda Geocache yapacak olsaydik, alip yeni Geocache'in icine koyacaktik ama sadece kaydini girdik, Travel Bug'i bir sonraki Geocacher icin biraktik, bakalim nereleri gezecek daha :)




Comments

  1. Blogunuza Tesadüfen keşfettim.
    Takibime Aldım.Banada beklerim.
    Renklerin güzelliği,domatesler,biberler çok güzel gözüküyor

    ReplyDelete
  2. Öncelikle geçmiş olsun. Umarım küçücük sıkıntılarınız geride kalmıştır. Yaşadığınız yer ne kadar güzel. Yeşillikler, o sevimli patikalar... İnsan kendini yollara atmaktan başka çare bulamaz oralarda bence. VE nasıl bir mahsul almışsınız öyle. Bravo, bravo, bravo... Benim domatesler çok ama çok verimsizdi. Seneye ekmesem mi diye düşünüyorum. Şu Alpler var ya hep aklımda... Umuyorum ki bir gün bizde düşeriz o yollara :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tesekkur ederiz Ozlemcim, gecti gitti. Arabayla gidecektik Isvicre'ye, siddetli bel agrisi nedeniyle Cagri'nin araba kullanmasi zora girdi, ilk gun yuruyemedi hatta ama sonra farkedecegin uzere yurumede sıkıntı kalmadi, bol bol yuruduk :))
      Evin cevresinde boyle yuruyus yollari olmasini ben de cok seviyorum, yesillikler icinde, arac yok, sadece yayalar, bisikletliler, hatta bazi yollar sadece yayalar, tekerlekli sandalye ile ve cocuk arabasi ile gezenler icin ayrilmis, bisikletle bile girilmesi yasak. Biz de tasinmadan buralarin tadini bol bol cikarmaya calisiyoruz. Toprak oldukca bereketli, biz de mumkun oldugunca bakmaya calisiyoruz bahceye, cok fazla hatta neredeyse surekli yagis oldugunu da hesaba katinca bol bol mahsul topluyoruz :) Alpler benim de hep aklimda, bu defa olmadi ama yollarimiz dussun istiyorum yine oralara, bir de sizinle ayni zamanda olsa tadindan yenmez :D

      Delete
  3. Bu yeşilliklerde, o bisiklette ve biber ve çiceklerde gezinmek miii 😂 of of off nasil güzel yerler. Bak yine özenesim geldi. Harika gercekten :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cok tesekkurler :D Dilerim siz daha guzel yerlerde gezin, daha guzel yerler gorun :)

      Delete
  4. evet, şimdi de yeşillendik. oralara gelirsem buralara götürür müsün diyeceğim artık :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buralar zaten bizim mahalle, kapidan cikinca bir iki dakika mesafede basliyor yuruyus yollari. :) Tasindiktan sonra gelirsen de tabi ki geliriz buralara da, baska yerleri de gezeriz :D bu arada sana zarf yollayacaktim, adresin degismedi degil mi?

      Delete
  5. Geçmiş olsun öncelikle, ki geçmiş gitmiş, gezmişsiniz bol bol:)
    Şu geocache olayına biz de geçtiğimiz ağustos ayında Hamburg`da başladık. Nasıl güzelmiş, acayip iyi geldi hepimize. Bizde Kai Felix olaya gönlünü verdi, bir tane de sakladı buraya dönmeden. Hemen hemen her gün mesaj geliyor bulan birinden. (nerde olduğuna dair spoiler vermiyoruz:)) Döner dönmez baktık ama bu konuda Bursa pek aktif değil maalesef.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tesekkurler, evet gecti gitti :)

      Ne guzel olmus geocaching'e baslamaniz. Sadece Bursa'da degil Turkiye'de geocacheler zaten cok az, olanlarin da devamliligi olmuyor gordugum kadariyla, birisi tesadufen bir container bulsa onu oldugu yerde birakma ihtimalinin ne kadar oldugunu tahmin edersin, icinde bir sey olmasa dahi. Aslinda hem eglenceli bir aktivite, hem bir yandan yuruyus yapmis, hareket etmis oluyorsun hem de yeni yerler kesfediyorsun. Belki Kai Felix Bursa'yi da daha aktif hale getirir geocaching konusunda :)

      Axalp oncesi hazirlik yapmistim ben de, gitmeyi planladigimiz yerin cevresinde yeni geocacheler secip, koordinatlari, bilgileri word dosyasina aktarip, ciktisini almistim, bir dahaki sefere kaldi artik. Kai Felix'in geocache'inin linkini gonderir misin Hamburg'a gidersek arariz ;) Beni de motive etti cache saklamasi, hep niyetleniyorduk, olur mu olmaz mi diye, bir yerden baslayalim biz de en iyisi, belki ileride bulmacali cacheler de saklariz.

      Delete
    2. Evet doğru Türkiye`de az. Hamburg`da bu işi çok da ciddiye aldıklarını gördük. Kai Felix 3 tane daha saklamıştı. Daha tercübesiz olduğundan yerle ilgili şikayetler alınca kaldırdı. Çok kurallı cidden; özel alan içinde olmayacak, park vs. de yasak, güzel bir saklama yöntemi olacak, kolay bulunmayacak (onu da şikayet ettiler). Ne cacheler bulduk acayip yerlere saklanmış. Mesela şehir merkezinde bir köprünün üzerinde ama metal yerine alttan mıknatısla kutu konmuş vs. Kai Felix`in şimdiki saklama alanı güzel ve olumlu eleştiriler geliyor. Ormanlık bir alanda. Linkini bilmiyorum ben, gelince ona sorup yazarım.

      Delete
    3. Cok guzel saklama sekilleri oluyor gercekten, su fotograftaki cache'yi buldugumuzda vay be demistik, daha yeni yeni kesfediyorduk nerelere nasil saklanabilir konteynirlar diye:

      http://1.bp.blogspot.com/-zxpLAQdaQuw/T_LXaP60SiI/AAAAAAAAHpg/31XBP-NhsJo/s1600/GeoCache33.JPG

      http://4.bp.blogspot.com/--3dVQcyQBDM/T_LXbGwlyjI/AAAAAAAAHpk/k2QfORB6Lek/s1600/GeoCache34.JPG

      Biz de bir tane koprualti cachesi bulmustuk :)

      http://1.bp.blogspot.com/-q__y4c4BmUg/T_LXfFf9cJI/AAAAAAAAHqI/y8ixgF00dUM/s1600/GeoCache41.JPG

      Kai Felix'e bravo diyorum, hem kendi insiyatifiyle boyle bir sey yapmaya girismesi, hem de elestirilerden bir seyler ogrenip kendini gelistirmesi cok guzel, tebrikler :)

      Delete
  6. benim adres aynı fekat siz nereye gidiyorsunuzdu acaba:)? oraları nasıl güzelleştireceksin kim bilir..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seneye Hollanda'ya tasinmamiz gerekiyor, aslinda cok mutluyduk burada yasamaktan, burada kalmak guzel olurdu ama en azindan ayni dilin konusuldugu bir ulkeye tasiniyoruz, buralar da 2-3 saat uzaklikta olacak, ozledikce geliriz zaten:)

      Delete
  7. Fotoğraflar da doğa da bir harika görünüyor. Bi kendi yaşadığım yeri düşünüyorum bina bina üstüne :( bir de sizinkini, gerçekten çok güzel.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cok tesekkurler :)

      Doganin insan eliyle mahvedildigini gormek gercekten cok uzucu, ve kimseye yarari olmayan bir sekilde, sadece kisisel cikarlar icin, egoistce. Biz silkelenip kendimize gelene kadar ne yazik ki geri donusu olmayan zararlar veriyoruz dogal guzelliklere :(

      Delete
  8. Yemyeşil bir doğa, doğanın nimetleri domates ve biberler, rengarenk çiçekler ve yüzü gülen insanlar, diğer canlılar. Bisiklet yolları, sürprizlerle dolu bir gezi içimizde öyle güzel duygular uyandırdı ki. Sevgi ve selamlarımla...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cok tesekkurler guzel yorumunuz icin, sevgiler, selamlar..

      Delete
  9. O nasıl harika fotoğraflar . O nasıl harika bir doğa :) Bazı kelimeleri anlamadım . Sanırım daha ilk yazınızı okuduğumdan ... Ama yaşadığınız yere , domates biberlerinize bayıldım . Hayallerimmmm :))) Ben de bir şeyler yetiştirmeyi çok severim . Bir gün bahçeli bir evim olursa benim de hayalimdir . :) Çok keyifli bir yazıydı . Çok sevdim . Bloğunuzu da çok sevdim :) Sevgiler ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merhaba, hosgeldiniz, guzel yorumunuz icin de cok tesekkur ederim :)

      Anlamadim dediginizi tahmin ettigim kelimeler sanirim Geocache ile ilgili olanlar. Geocache'in dili ingilizce oldugu icin bazi seylerin tam Turkce karsiliklari yok ya da Turkce'ye cevrildiginde tuhaf oluyor, o yuzden onlari oldugu gibi biraktim. Su yazima bakabilirsiniz aciklamalar icin:

      http://myblog42-42.blogspot.be/2016/07/alplerde-geocaching-av-axalp.html

      Dilerim bir gun hayalinizdeki gibi bahceli bir evde yasarsiniz, sevgiler :)

      Delete
    2. Hoşbuldum :) Rica ederim . :) Hemen ona da bakıyorum . Duanıza da bir amin , inşallah diyeyim . Sevgiler :)

      Delete
  10. Yasemen, yaz gibi fotoğraflar.. O çiçekler nasıl canlı-canlı öyle.
    Küçük sağlık sorununa üzüldüm ama geçmiş olmasına rahatladım.

    Ben de sizinle birlikte gezmiş oldum, fotoğrafların içine girdim resmen.
    Masal gibi yaşamın, sen zaten benim masal kahramanımsın :)
    Ben şu fotoğraflara bir kaç kere daha bakarım artık yenileri gelene kadar.

    Hala yazıyor olmana her okuduğumda o kadar mutlu oluyorum ki anlatamam. Ve çok çok teşekkür ediyorum sana :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ilkbahar, yaz, sonbahar hepsi kendine ozgu renkleriyle, havasiyla cok guzeldi, simdi de keske lapa lapa, pamuk gibi kar yagsa diye umut ediyorum :D

      Ben de her yorumunu okudugumda ne kadar mutlu oluyorum, keske onu anlatabilsem :)

      Sevgiler, opucukler gonderiyorum :)

      Delete

Post a Comment