Monday, July 22, 2013

Şirin bir otel: Hotel Matina..




Mykonos yazilarina kaldigimiz otelden bahsederek baslamak istedim cunku cok memnun kaldik buradan. 


Gitmeden once kalacak yer arastirirken baya bir arastirma yaptik. Otellerin konumuna, imkanlarina, fiyat-performans oranlarina ve ozellikle ziyeretci yorumlarina baktik. 

Tripadvisor ve Booking.com gibi sayfalardaki olumlu ziyaretci yorumlariyla dikkatimizi cekti bu otel. Hemen herkes sahibinin ve calisanlarin harika oldugundan bahsetmis. Olumsuz elestiri neredeyse yok denecek kadar az yapilmis, o da sadece internetin odalarin bazilarinda iyi cekmedigi ile ilgiliydi. 

Adanin en yogun ve fiyatlarin en yuksek oldugu zamanda gitmemize ragmen fiyat olarak da avantajliydi, haftalik ucretleri 5000€'dan baslayan otellerle kiyaslamiyorum bile, o otellerde o parayi hak edecek nasil bir hizmet veriyorlar merak ediyorum. 

Otel, Chora sehrinin merkezinde, gercek anlamda sehrin tam merkezi burasi olabilir. 4 dakika mesafede her yere ulasabiliyorsunuz, ana cadde, sahil, dukkanlar, restaurantlar, otobus duraklari her sey bir kac adim uzaklikta.



Otel daha cok bir pansiyon havasinda, sirin bir bahcenin icinde tek odalik evlerden olusuyor. Oda cok buyuk olmamakla birlikte iki valiz, iki sirt cantasiyla gitmemize ragmen bizim icin yeterliydi. Internetimiz de oldukca hizliydi. Odanin banyosunda jakuzi olmasi da arti bir ozellik oldu. 





Otelde ekstra ucret odeyerek kahvalti yapilabiliyor. Ama odamizda buzdolabi olunca ve simit bile bulabildigimiz firin, uzun zamandir yedigim en guzel domatesleri alabildigimiz manav ve diger ihtiyaclarimiz icin supermarket cok yakinda olunca bahcede odamizin hemen onundeki masalarda yaptik kahvaltilarimizi, ara ara feslegenlere elimizi surtup koklayarak :)



Otel ile ilgili asil soylemek istedigim noktaya gelince o sitelerde yazilan butun yorumlarin ne icin yazildigini anlamis olduk. 

Otel calisanlari gercekten o kadar kibar, icten ve yardimsever ki sanki musteri gibi degil de bir arkadasinizin evine misafir olmus gibi hissediyorsunuz. 

Otel calisanlari dediysem oyle kalabalik bir grup canlanmasin gozunuzde. Odalarin ve bahcenin temizligi ile ilgilenen gorevlinin disinda, otelden sorumlu olan iki tatli genc kadin vardi sadece. Ada ile ilgili bitmek bilmeyen sorularimiza her zaman en pratik cevaplari veren Julia ve cok iyi konusamadigini soylese de bizimle Turkce muhabbet eden Maroulina sayesinde rahat bir konaklama gecirdik. 

Firinin yerini sorduktan sonra elimizde posetlerle geldigimizi gorup kahvalti icin ihtiyacimiz olur diye tabak, catal bicak getirmek gibi ince davranislarinin yaninda sabah beşte otelden ayrilacagimiz icin gorusemezsek diye biz gece odaya donerken uyumadan once vedalasmak icin arkamizdan kosup gelecek kadar samimiydiler.
Simdiye kadar kaldigimiz hic bir otelden ayrilirken calisanlarla sarilip vedalastigimizi hatirlamiyorum :) 

Otelin bizde kalan izlenimlerinden bahsettim, gitmeyi dusunenlere bir fikir vermesi acisindan. Secenekleri degerlendirirken bu oteli de goz onunde bulundurun derim ben. 





7 comments:

  1. ne güzel tatil olmuş ya:) ben zaten böylesini seviyorum. o 250 çeşit açık büfeli kahvaltılar hiç güzel gelmiyo bana. animasyonları falan da kafam götürmüyo 25 yaşında ruhumu emekli ettim:) bu haftalığı 5000 euroluk otelleri ben de anlamıyorum ama bu yetmez gibi günlüğü 5000 euro olan oteller var Yasemen onda kimbilir noluyodur hayal gücümün sınırları yetmedi:) Biz de balayımız için Santorini istiyoduk. Ben bu konsept sakin huzurlu gündüzler her değişik tavernalar müzikler yemekler içkiler istiyodum. Ama gidiş problemli ve yorucu olabilceğinden vazgeçtik gibi. Gerçi son plan gemiyle çeşmeden 5 gün yunan adaları artı 5 6 gün çeşme gibi ama. bu 10. plan falan hiç kimse değişmiceğini garanti edemiyo zaten:) daha nerdeyse 10 ay falan var galiba düğüne ondan 75. plan falan kesinleşir. ama senin de görüşünü alayım Yasemen ya siz gemiyle de gitmiştiniz sanki di mi? Yazmam yazmam ama yazdım mı da böyle destan yazarım işte:) Bu arada pantolonuna bayıldım. Seni de özlemişim. Kocaman öptüm seni:*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tatil guzeldi gercekten, yavas yavas diger postlari da paylasacagim belki gaza getirir sizi de balayi konusunda ;)

      Odada otelin kahvalti menusu listesi vardi, cay ya da kahve, kruvasan, recel, tereyagi, yogurt ve bir kac bir sey daha, fiyati da kisi basi 13€ idi. Biz firindan simit,cesit cesit taze ekmek, ispanakli, peynirli borek, manavdan domates, salatalik, marketten beyaz peynir, zeytin, recel, bal vs aldik, yanina da cay, hem oldukca hesapli oldu hem de lezzetli :)

      Gunlugu 5000€ luklardan gormedim Selin ama bir dahaki tatil planimizi ona gore ayarlariz :P

      Mykonos tatilimiz tam senin istedigin gibiymis sanki, huzurlu bir uyku, bahcede kahvalti, kumsal, deniz, beyaz sokaklarda aksam yuruyusleri, bol mezeli, rakili aksam yemekleri, rahat insanlar, gunesli ama bunaltmayan bir hava, daha ne olsun :))

      Yolculuk konusu biraz sıkıntılı haklisin. Biz cok arastirdik, hem en kisa surede hem de en az masrafli nasil gidebiliriz diye. Izmir'e ya da Istanbul'a ucakla gelip, feribotla gecmekten, Ryanair ile Atina ya da Italya kiyilarina gidip oradan adaya ulasmaya kadar bir cok secenegi degerlendirdik. Cunku ucakla dogrudan gidemiyorsun ve ucus suresi aktarmalar arasi beklemeden solayi 14 saat falan genelde, buna 2 saat onceden havaalaninda olma gerekliligini, 2 saat de evden havaalani mesafesini hesaplayinca bir gun yollarda geciyor.

      O yuzden sansli sayilabiliriz bu konuda, gidis icin tek aktarma 9, donus icin iki aktarma olmasina ragmen 6 saatlik ucus bulduk. Ozellikle donus cok rahat oldu. 7'de idi ucusumuz, ogleden sonra buranin saati ile 2 gibi evdeydik. Yine de deger mi deger :)

      Gecen sene gemi ile gitmistik Yunan adalarina 3 gecelikti bizimkisi. Ilk kez gidis icin guzel cunku nerde ne var goruyorsun ve fikir veriyor ama bana sorarsan balayi icin dogrudan Santorini ya da baska tek bir adaya gidip balayini orada gecirmek daha guzel olur. Cunku gemi ile gittiginde her adada 3-5 saat kaliyorsun, gemiden cikma ve gemiye geri donme icin bu sure biraz daha kirpiliyor. Gemi ile adalar cok guzel ama daha cok tanitim turu gibi ya da cok temel belli basli yerleri gezip gorecek kadar zaman taniyor.

      Dugun tarihiniz kesinlesti demek, hayirli olsun simdiden :D

      Destan yazma konusunda benim de asagi kalir yanim yok dogrusu :P

      Haberlerini bekliyorum, optum kocaman..


      Delete
  2. Evet yolculuk konusunda bizim bi de şöyle bi sıkıntımız var ki eğer Atina üzerinden uçakla geçme seçeneğini seçersek shengen de almamız gerekiyo. Bursa'dan İstanbul'a ordan Atina'ya ordan adaya dediğin gibi arada bekleme süresi falan da olunca acaba o kadar yorgunluk mantıklı mı diyoruz. Feribot'da baya uzun önce Kos'a ordan Santorini'ye ki Kos feribotu sabah ulaşıyo Santorini akşam kalkıyo ki o da 8 saatmiş. Valizler falan derken o da bi göz korkutucu duruyo.
    Gemi turuna annemle babam da gitmişti baya memnun döndüler. Geminin içindeki kısım değişik bi tecrübe adalara gitme konusu da sıkıntılı olmayınca denenebilir diye düşündük. Bir de zamanla çok iyi pazar öğleden sonra kalkıp perşembe dönüyo 4 gece 5 günlük turlar. Böylece hem adalardan hem konfordan vazgeçmemiş oluyoruz. Ama sizin gibi local Mykonoslu olmaktan vazgeçip turist oluyoruz artık o kadar da olur dedik:D
    Daha tarih belli diil karar vermeye çalışıyoruz mekanları da gezerek ama 24 31 mayıs ya da 7 haziran olucak gibi. Zaten tarih kesinleştirme kısmı sıkıntılı sonuçta herşeyi ona göre kurgulamak gerek.
    Haberler bu kadar:D E-mail kutunda da çok büyük bi sürpriz var bu arada :0

    ReplyDelete
    Replies
    1. Surpriz de surprizmis hani :D Pazartesime siradisilik katti ;))

      Tam o tarihlerde cok yakin bir arkadasim da evleniyor, yine Adana'da. Simdiden telaseler basladi bile, dugun dernek halloluyor bir sekilde de ev kurmak zor. Size de kolay gelsin ve her isiniz rast gitsin :))

      Delete
    2. Bu arada sapka gercekten yakismis iyi oldu ogrendigim ehuehue :))

      Delete
  3. Paylaştığınız fotoğraflar çok hoşuma gitti.Bir gün adaya gidersem kalmak için bu oteli not olarak aldım.Paylaşım için teşekkürler...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tesekkur ederim Gamze.. Keyifli tatiller diliyorum, sevgiler :)

      Delete