Skip to main content

Yeni yil kartlari ve yil sonu degerlendirmesi :)


En sevdigim yil sonu aktivitelerinden biri yeni yil kartlari yazmak. 


Her ne kadar her gonderdigim kart her zaman yerine ulasamiyor ya da bazen cok gec ulasiyor da olsa yine de sahiplerine gidecegini umut etmek guzel :)


Bana gonderilen kartlarla ilgili de benzer durumlar gecerli oluyor. Bu konudaki rekor Yagmur'un  2014 nisaninda gonderdigi (kartin icindeki tarih) mektubun elime 2017 ocak ayinda elime ulasmasi herhalde (Zarfin uzerindeki PTT'nin damgasindaki Ankara'dan cikis tarihi de 2017 ocak). O kadar sure boyunca o zarf nerede ve neden bekletildi hic bir fikrim yok ama gecikme payini da hesaba katarak kartlari yazmaya kasim sonuna dogru basliyorum. 



Renkli kalemler, stickerlar, desenli bantlarla oyalanmak cok keyifli.


Bu sene bir kac kartin icine kendim de bir seyler cizdim ama onumuzdeki sene butun kartlari kendim yapmak istiyorum, bakalim nasil olacak.


Kartlar postaya verildi, hatta ulasti haberleri bile almaya basladim simdiden. 


Umarim hepsi yerlerine ulasir :)


Evimiz de kis havasina girdi yavas yavas.


Asil amacindan saparak kullandigimiz Advent Calender'a bize gelen yeni yil kartlarini asiyoruz.


Agacimizi kurduk, susledik, isiklandirdik. 


Yilin son gunlerine dogru 2017'de neler okudum, neler izledim, nereleri gezdim diye kisaca degerlendirecek olursam:


Yil bitmeden Goodreads 2017 Reading Challenge'ini tamamladim. Yilin ilk yarisinda okudugum kitaplardan cok sevdigim bir kac tanesi ile ilgili bir yazi paylasmistim. 




Yilin ikinci yarisinda okudugum kitaplarla ilgili de bir kac kitap tavsiyesi olsun.



Cocuk kitaplarini cok sevdigim Roald Dahl'in yetiskinler icin yazdigi kisa oykulerinden olusan kitabina bayildim. Gecen sene bu zamanlar ikinci el dukkaninda denk gelmisti. Yenisi 50 euro'ya satilan kitabi 4 euroya almistim. 700 sayfadan fazla olan bu kitabi butun seneye yayarak okudum. Yaninda 100den fazla baska kitaplar da okuyarak. Kisa oykulerden olustugu icin okurken kopukluk olmadi. 


Bir kac tane "degisik" olarak tanimlayabilecegim kitap var bu surede okudugum. 


Bunlardan biri daha dogrusu üçü Paul Auster'in New York uclemesi. (Cam Kent, Hayaletler, Kilitli Oda) Tuhafligi sıkmayan, her seyi olmasi gerektigi gibi ya da yazarin amacladigi gibi anlamasaniz da farkli bir his birakan kitaplar bunlar.


Mine Söğüt'ün Beş Sevim Apartmani: Rüya Tabirli Cinperi Yalanlari isimli kitabi ismi gibi gizemli, okumasi cok keyifli bir kitap. 


Bayan Ming'in Hic Olmayan On Çocuğu incecik, bir cirpida okunup biten, Konfucyus'ten alintilar iceren sicacik bir kitap. 


Iyi ki okumusum dedigim, yazarlarinin diger kitaplarini merak ettigim ve tavsiye edecegim bir kac oyku kitabi var: 

 Muhtelif Evhamlar Kitabi (Ömür İklim Demir)
 Tante Rosa (Sevgi Soysal)
 Belki Bir Gun Uçarız (Aylin Balboa)
Bazen Bahar (Melisa Kesmez)


İç acitan bir siir kitabi okumak isterseniz Şükrü Erbaş'in "Yaşıyoruz Sessizce" isimli şiir kitabina bir sans verebilirsiniz. 


Nurşen Abla'nin kitabi Mutfagin Hatıra Defteri icin Ozlem her kelimesine katildigim şöyle bir cumle kurmuş: 

"Çok sevdiğim, hayatıma şans eseri girmiş Nurşen Abla'nın kitabı için söyleyeceğim sözcükler, kuracağım cümleler hep eksik kalacak biliyorum; zira insan çok sevdiği birine olan hislerini sözcüklerle anlatamıyor." 

Yazinin devami da o kadar guzel ki şu linkten okuyabilirsiniz:



2017 senesi icinde ilk defa gezme firsati buldugumuz bir kac yer oldu: Kara, kışa, beyaza doydugumuz Dorfgastein, 30 saatlik tren yolculugu sonrasi vardigimiz Cabo Da Roca ile hafizalarimiza kazinmis Lisbon, mavinin pek guzel tonlari ile huzur dolu Samos ve muhtemelen ileride hakkinda daha fazla yazilar paylasacagim Den Haag bu senenin gezi rotalari idi. 


Filmler acisindan onceki senelere gore daha az verimli bir yil oldu. Daha cok Hollandaca bir seyler izledik.
  Beau Séjour, Amigo's, Generatie B ve Tabula Rasa bu sene izledigimiz kaliteli mini dizilerdi. Bu dizileri izleyen sadece biz degiliz tabi ki :)  Bir kac gun once dokuzuncu yani final bolumu yayinlanan Tabula Rasa dizisini 11 milyonluk Belcika'da 1 milyondan fazla kisi izlemis. 

Beau Séjour da Stephen King'ten ovgu alan bir dizi:


Thriller sevenler bu iki mini diziye bir goz atabilirler.




Simdiden huzur ve sağlık icinde gecen, ışıl ışıl ve renkli bir sene diliyorum herkese :)


Comments

  1. Ben de kartlarımın sipariş ettiğim siteden gelmesini bekliyorum, ilk iş seninkini yazacağım ve PTT'den kitapta gösterdiği performansı bekleyeceğim. Sondaki güzel sözler için de bir sürü öpücük bırakıyorum buraya :)

    Leylak Dalı

    ReplyDelete
    Replies
    1. Simdiden tesekkur ederim Nurşen ablacim, PTT bu son aylarda beklentimin cok ustunde performans sergiliyor, dilerim boyle devam eder :)
      Dusuncelerimi, hislerimi her zaman istedigim gibi yaziya dokemiyorum, boyle durumlarda insanin Ozlem gibi guzel yazan arkadaslarinin olmasi cok iyi oluyor :))
      Opuyorum cok cok..

      Delete
    2. Kartını cuma postaya verdim umarım bir dahaki cumaya kalmadan ulaşır :)

      Delete
    3. Almis kadar oldum simdiden,tesekkurler ;) Gelir gelmez haber ederim ❤️

      Delete
  2. Kitap konusunda size çok özeniyorum! Fotoğraflar her zamanki gibi şahane. Şimdiden güzel heyecanlarla geçen mutlu bir sene dilerim ben de!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Okunan kitap sayisi cok onemli degil belki ama bu Challenge'in insani motive eden bir etkisi var yine de :) Goodreads uygulamasini zaten genel olarak da cok seviyorum ve kullaniyorum.

      Butun guzel sozlerin ve dileklerin icin cok tesekkurler, huzurlu ve bol eglenceli bir yil diliyorum :D

      Delete
  3. Temenniniz için çok teşekkürler,inşallah diyelim :) Bu yılda gezin ve bizi de gezdirin.Eviniz çok güzel olmuş,insanın içini ısıtıyor.Güzel bir yıl geçirmeniz dileğiyle, sevgi ve selamlar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cok tesekkur ederim, ne guzel sozler, ne guzel dilekler :) Hepimiz icin bol gezmeli, bol okumali bir yil olsun.. Sevgiler..

      Delete
  4. Selam.
    Fotoğrafların her birine ayrı bayıldım, içim açıldı resmen yazını okurken.
    P. Auster üçlemesini bende okumak istiyorum ama henüz sıra gelmedi.
    Beş Sevim Apartmanı biraz kasvetli olsa da yazar ve kitabı favorimdir. Muhtelif Hanımlar Kitabı tek kelime ile çooooooook iyiyidi.
    Uzun zamandır ne kart gönderiyorum nede bana geliyor nasıl imrendim ve hoşuma gitti anlatamam.
    Sevgiler.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merhaba,

      Cok tesekkur ederim :)

      Ilk defa P.Auster okudum. Uzun zamandir merak ediyordum aslinda ama burda Turkce kitaplara ulasmak her zaman cok kolay olmayabiliyor. Arkadasimin kitapligindan odunc aldim. Sirada Timbuktu var, onumuzdeki aylarda okumayi planliyorum.

      Bes Sevim Apartmani ve Muhtelif Evhamlar kitaplari az hacimli olmalarina ragmen icerik olarak cok tatmin edici, benim de cok sevdigim kitaplar.

      Dilerseniz seve seve kart atarim size. Bir de belki duymussunuzdur Postcrossing diye bir site var, siddetle tavsiye edecegim. Eger daha once duymadiysaniz 2balik Esra'nin sorularini cevaplamistik Postcrossing ile ilgili, su linki inceleyebilirsiniz:

      http://2balik1kedi.blogspot.be/2015/08/postcrossing.html

      Bir de bulamadim ama blogunuzda Bloglovin' takip linki var mi, oradan daha rahat takip edebiliyorum bloglari, o nedenle sordum.

      Sevgiler..

      Delete
    2. Bloglovin yok bloğumda Google+ olarak var Yasemen.
      Timbuktu hiç okumadığım bir yazar ama yorumunuzu bekliyor olacağım, denk gelirsem bende bakarım kitaba.
      Dediğiniz kart atma sitesini duydum ama ne bileyim cesaret edemiyorum henüz öyle sitelere.
      Çok sevinirim hatta bende size kart göndermek isterim. :)
      Sevgiler.

      Delete
    3. Google+'tan takipteyim zaten ama orasi karisik geliyor biraz, Bloglovin'i daha rahat kullaniyorum.
      Timbuktu Paul Auster'in baska bir kitabi. Arkadasimin kutuphanesinde gorunce onu da aldim hemen odunc olarak. Hikayenin bas kahramani bir kopek sanirim :)

      Postcrossing gozunuzu korkutmasin, sormak istediginiz bir sey olursa ya da adresinizi gondermek icin mail atabilirsiniz isterseniz.
      Sevgiler:)

      Delete
  5. Ben yeni keşfettim burayı, fotoğraflar da hemen içimi açtı.. Kartlar şahane, ellerinize sağlık. Ahh Ptt, bana da arkadaşlarım kart gönderiyorlar aylar sonra alıyorum..
    Yılbaşı süsleri de şahane.. Bayılıyorum yeni yıl ruhuna :)
    Bugün gün içinde vakit buldukça diğer yazıları da okumayı çok istiyorum..
    Sevgiler
    Bu arada ben ezgi ezgissimo.blogspot.com.tr 'den :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merhaba Ezgi, hos geldin :D Ben seni uzun zamandir takip ediyorum zaten Bloglovin'den, uzun zamandir dediysem blogunu ilk actigin zamanlardan beri ;) Her yazini keyifle okuyorum ama her zaman yorum yazamiyorum.

      Cok tesekkurler guzel sozlerin icin, dilerim diger yazilari da seversin. :)

      PTT su haftalarda beni cok sasirtiyor,Nurşen abla kitabini gonderdi, 5 gun icerisinde ulasti, Ege'den kuru incirler 2 gunde elimizdeydi, bu sene gonderdigim kartlardan simdiden 4-5 tanesinden ulasti haberi geldi ki bunlar baya sasirtici seyler benim icin, neyse boyle devam etsin bence :)

      Yeni yil ruhu benim de icimi isitiyor, biraz da (anlami: bol bol) Noel filmi izledim mi, bir de kocaman kocaman kar yagdi mi degme keyfime :D

      Sevgiler..

      Delete
    2. Çok mutlu oldum, ilk başladığımdan beri yanımda olduğun için. Noel filmlerine ben de bayılıyorum :)

      Delete
  6. Yasemen, bu sene kartım ulaşsa keşke sana.. Her sene özene özene ilk önce sana yazıyorum, uzaksın diye erkenden yolluyorum.. Ama hep hayal kırıklığına uğruyorum.

    Nasıl güzel kartlar hazırlamışsın yine, onlarla uğraşmak ne büyük keyif..
    Benim de şu zamanlarda yapmayı en sevdiğim şeylerden biri kart yazmak hazırlamak.

    Fotoğrafların yine şahaneydi..dönüp-dönüp baktım tekrar.

    Senin için de çok ışıklı renkli bir sene olsun.. O güzel yüzün hep gülsün...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tesekkurleer ve mutlu yillar :) Senin kartin coktan yola cikti bile, umarim en kisa zamanda ulasir sana.. Opuyorum :)

      Delete
  7. Ne güzel bir yazıydı. Fotoğrafların hepsine bayıldım. Hem içim açıldı hem de yeni yıl havasına girdim :-) Yeni yılda kart yazmanız çok hoş. Bu kartlara küçük dokunuşlarda bulunmanız daha da hoş :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kart yazmak cok keyifli gercekten, yil sonunda mutlaka gondermeye calisiyorum, onun disinda sene icinde de gonderiyorum ara ara, bir de Postcrossing var, ulastigi kisileri mutlu ediyorsa ne guzel :) Kart almanin da tadi ayri tabi ki, birisinin senin icin kart secmesi, bir seyler yazmasi, postalamasi, sonra da posta kutunda o karta ulasmak bir anda gunumu aydinlatiyor benim ❤️

      Yorumun icin cok tesekkur ederim, cok mutlu oldum :)

      Delete
  8. Merhaba yasemencim
    yılbaşı kartını aldım ve çok mutlu oldum :)
    bu yıl kartlarımı ben de hazır almak zorunda kaldım , taşınma telaşından dolayı kendim yapamadım
    öpüyorum çok

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rica ederim Nesrincim, eminim sectigin kartlar cok guzeldir yine :) Maile cevap yazdim;) Opuyorum ben de kocaman..

      Delete

Post a Comment