Skip to main content

Kış Ayları İçin Gezi Önerileri..


Avrupa'da bir cok yer kis mevsiminde sehir gezisi yapmak icin pek uygun degil. Tabi ki her yer her donem gezilebilir ama bir cogu acik hava muzesi gibi olan sehirleri daha guzel havalarda, ozellikle bahar aylarinda sokaklarinda kaybolarak gezmek en guzeli. Kis mevsiminde hem hava sartlarindan dolayi (soguk, yagis vs.), hem de havanin erken kararmasi nedeniyle hakkiyla gezmek zor olabiliyor. 

Bu demek degil ki kışın evden hic cikmayalim :) Tam tersine yilin bu donemlerinde kışın kış gibi yasandigi sehirleri gezmek cok daha keyifli. 

Cok soguk olur ben usurum diyenler icin buraya bir kere daha not duseyim. Kuzeylilerin dedigi gibi: "Kotu hava yoktur, yanlis kiyafet vardir." 


Buna ragmen "Yok ben ne kadar iyi giyinirsem giyineyim yine de usurum, disarida gezemem" diyenler varsa onlari asagidaki linke tiklayarak Tromso yazilarini okumaya davet ediyorum:



Tromso'da deneyimledigimiz kuzey isiklari icin de en ideal donemler yine bu zamanlar, kuzey isiklari ve Tromso ile ilgili daha fazla sey okumak isterseniz Beliz'in blogundaki Kuzey isiklari rehberini inceleyebilirsiniz:


Kuzey ulkelerinin kisin ayri bir cekiciligi var, o cok beklediginiz kar yagmasa bile:) Stockholm'de Noel zamani ne yapilabilir, Skansen'i bu kadar guzel yapan ne, Icebar'da donar miyiz :P merak ediyorsaniz: 


Kisin yapilabilecek bir diger gezi aktivitesi kis sporlari. Kayak ya da Snowboard gibi sporlara yeteneginiz ya da ilginiz yoksa bile kizakla kayabilir ya da kar ayakkabili yuruyus yapabilirsiniz. Bembeyaz karlarin icinde uzun yuruyusler yapmak bile mutluluk verecektir: 




Bir buyuk sehre gore nispeten daha az kaotik diyebilecegim ve yilin her ani, herkesin kendine gore keyif alacagi aktiviteler bulabilecegi bir sehir Londra. Yagis burada kisa ozgu bir sey olmadigindan sizi durdurmayacaktir zaten:)


Diger Ingiltere yazilarina asagidaki linkten ulasabilirsiniz:



Eger Noel ruhu size hitap ediyorsa, yilin bu donemlerinde Noel pazarlarini gezebilirsiniz. Genellikle kasim sonunda kurulan bu pazarlar cogunlukla Noel'e kadar, bazi yerlerde ocak ayinin ilk haftalarina kadar acik oluyor.

Noel pazarlariyla ilgili genel bir yazi icin:



Farkli sehirlerden bol isiltili " Christmas Market"  yazilari :


Valkenburg (Hollanda):


Aachen (Almanya):



Maastricht (Hollanda):


Tongeren (Belcika): 


Paris (Fransa): 


Köln (Almanya):




Comments

  1. Soğuk da olsa yağmurlu da olsa yılın en güzel zamanı ve bu bahsettiğin yerlerin hepsi görülesi:) Çok güzel fotoğraflar. Bu sene nerdesiniz Noel`de?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bu zamanlari ben de cok seviyorum, hatta biraz erken ama evi Noel ve yil sonu havasina soktuk bile :) Is icin Almanya'da olacagiz aralikta bir hafta, Rammstein'da, o yakinlarda gunubirlik bir seyler var kafamda ayarlayabilirsek. Onun disinda bu sene buyuk ihtimal evimizde olacagiz Noel zamani. Siz geliyor musunuz Hamburg'a, yoksa baska yerlere var mi gezi planlari?

      Delete
  2. Yasemen, ne güzel toparlamışsın yazıları. Bayıldım. Kışın yola düşmek zor geliyor insana. Sıcacık evinden çıkıp kendini buz gibi sokaklara atmak kolay değil ama her şeyi de yaz mevsimine bırakınca gezmek için zaman yetmiyor. Keşke şöyle kesintisiz üç ay tatilim olsa da sırtımda çantamla gezseydim ama nerde?
    Ellerine sağlık, nefis bir yazı olmuş. Gözlerim ışıl ışıl okudum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tesekkurler Ozlemcim, ben de yazilari toparlarken eski postlara goz attim da kisin gezmenin de ayri bir tadi oluyor, bir kez daha emin oldum. :)
      Sizin tatiliniz de yaklasiyor, mis gibi Noel havasinin icine dusuvereceksiniz. Bol bol eglenin, donuste Christmas market yazini bekliyorum. Selcuk'un gezi sonrasi fikrini de merak etmiyor degilim :)) Konusuruz bunlari sonra, opuyorum seni cok :)

      Delete
  3. Baharda gezmek güzelse belki biz de Belçika'ya düşürürüz yolumuzu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Her mevsim bekleriz Nurşen ablacim :) Bu arada cok gecmis olsun. Şu el ölçüm aletlerini ilk defa duydum, nedir, ne ise yarar acaba?

      Delete
  4. Kış tatillerinin en güzel yanı kar. Türkiye henüz karlı sabahlara uyanmadı. Kar manzaralı günler yakın ama. Sevgiler:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ah ben de ne cok severim karı, ama pek ugramiyor buralara son yillarda. Kar bize gelmiyorsa, biz kara gitmeye calisiyoruz firsat buldukca:)
      Sevgiler..

      Delete
  5. Verdiğin linkler bir cennet gibi :) yavaş yavaş karıştırıyorum blogunu :)) Onlara da vakit buldukça bakacağım çok sevdim burayı.
    Noel pazarları nasıl güzeldir. Şimdiye kadar olduğum yerlerde noel zamanı gezmek için en ideal yer benim için Londra'ydı çünkü aşırı soğuk değildi..

    Sen yurtdışında mı yaşıyorsun ?

    Kuzey ülkeleri çok cezbediyor beni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tesekkurler Ezgi, ben de sevmene sevindim :)

      Noel pazarlarinda bosu bosuna sicak sarap icilmiyor diyorsun ;) gercekten ozellikle bazi bolgeler cok soguk olabiliyor. Daha once yazmistim ama Tromso kutup dairesinde olmasina ragmen cok soguk degildi, Finlandiya'da -30u gormustuk ama. Hangi kuzey ulkelerini hangi mevsimlerde gezdin bilmiyorum ama kis zamani da git eger gitmediysen, masal alemine girmissin gibi :)

      Ben suan Belcika'da yasiyorum, seneye Hollanda'ya tasinmamiz gerekecek. Sen de Almanya'da yasadin sanirim bir donem yanlis bilmiyorsam, Noel pazari cenneti :)

      Delete

Post a Comment