Skip to main content

Biraz kitap, biraz bahce ..


Ayiptir soylemesi disarida bardaktan bosanircasina yagmur yagarken, bir yandan simsek ve gokgurultusu, biraz da ruzgar esliginde serin bir havada yaziyorum su an bu yaziyi. :P 

Gectigimiz haftalardaki dayanilmaz bunaltici sicak ve kurakligin ustune oyle iyi geldi ki hem bizim icin hem bahce icin. Sizlere bahceden gul, lavanta kokulari gondermeden seneyi yarilamisken bir kac kitap tavsiyesinde bulunmak istiyorum. 

Bu kitaplarin ilki oldukca ilginc bir kitap: Isol'un Ruya Tarifleri kitabi: Nocturne

Goodreads linkini de suraya birakayim:


Bu kitapta sıkıcı ruya gorulen gece, kayip bir gecedir diyor ve macera dolu, eglenceli ruyalar gormenin tarifini veriyor Isol. Uyumadan once gormek istediginiz ruyanin sayfasini acip lambanin altina koyuyor ve bes dakika bekliyorsunuz. Cunku ruyalar isiga geliyor. Tabi bu arada ruyalari korkutup kacirmamak icin sessiz olmaniz gerekiyor :) Sonra yataga kurulup isigi kapatiyorsunuz ve ruyanin sayfada biraktigi izleri goruyorsunuz. 

Fotograflari karanlikta cektigim icin tam olarak gozle goruleni yansitmiyor ama yine de aydinlikta ve karanlikta sayfalarin nasil gorundugu konusunda bir fikir vermesi acisindan:






Senenin ilk yarisinda keyifle okudugum bir cok kitap oldu, keske hepsini yazabilsem ama simdilik digerlerinden bir adim one cikan bir kac tanesinden cok kisa bahsetmek istiyorum. 

Eva Luna ve Kaygi Kusunu daha once yazmistim:


Thea Beckman'in uclemesinin son iki kitabini da bitirdim gecenlerde ve yine keske keske keske Turkceye cevrilse diye dusundum. 

Ozge Samanci'nin otobiyografik grafik romani "Birak Uzulsunler: Turkiye'de Buyumek" orijinalinde ingilizce yazilmis bir kitap, (nedense) once Hollandaca'ya sonra da Turkce'ye cevrilmis. Icerik ve cizimleriyle cok basarili, guzel bir kitap cikmis ortaya. Ara ara acip sayfalarina goz atiyorum. Bu kitabi cok sevdim :)

R.J. Palacio'nin Turkceye "Mucize" ismiyle cevrilen kitabi hem yetiskinlere hem cocuklara onerecegim naif, sicacik bir kitap. Bu sene icerisinde filmi de gosterime girecek sanirim:


Yine filmi cekilmis bir diger kitap "Canavarin Cagrisi" beni cok etkileyen ve sevdigim bir kitap ama cok hassas cocuklar ya da yetiskinler okumasa daha iyi olur diye dusunuyorum.

Andreas Steinhöfel'in cocuk kitabi "Farkli", ismi gibi farkli bir kitap. Merak uyandirici, surukleyici ve degisik. Kucuk yastaki cocuklar icin uygun oldugunu dusunmuyorum ama bu konuyu isin uzmani Esra'ya danismak lazim :)

"Farkli" gibi baslayip ayni gun icinde baslayip bitirdigim bir diger kitap "Aci Cikolata". Ne guzel kitapsin sen diyorum, okuyun diyorum :)


Kitap tavsiyeleri ile baslamisken bir de cicek tavsiyesi vereyim:) Daha once Kalanchoe ile ilgili bir yazi paylasmis ve ne kadar kolay bir bitki oldugundan bahsetmistim. Kolaylik konusunda kalanchoe'nin tahtini yerinden ettigini dusundugum bir cicek var, o da orkide. Kulaga cok narin, bakimi zor bir cicekmis gibi geliyor olabilir ama sanirim bu kadar kolay bakilan baska bir cicek yoktur. 
Soyle aciklayayim, ayda bir kere falan, o da duzenli degil aslinda aklima ne zaman gelirse birazcik su veriyorum, baska da hic bir sey yapmiyorum ve asagida gordugunuz cicekler aralik ayindan beri yani 7 aydir bu sekilde yapma cicek tadinda duruyorlar. Fotograf cekmek icin masaya aldim ama pencerenin onundeler normalde.



Hatta bir tanesi nasil olduysa saksinin icine dogru buyuyup cicek acmis. Ben onu dusen cicek herhalde diye dusunup almaya kalkinca istemeden koparmis oldum, beyaz topu acinca cicek ortaya cikti. Digerleri dipte duruyor hala. Ozel caba gostermeden aylarca duran cicekler istiyorsaniz orkide bicilmis kaftan :)



Orta bahcede calismalar oldugundan bahsetmistim. Yeni cimlerimiz de geldi ve orasi da duzene girdi sonunda.




Sebze bahcesine cesit cesit biber ekmistik, onlardan urun almaya basladik bile. 




Biberlerin birisi cok sık yaprakliydi, neresinden cikacak bu biberler diyorduk, yukari dogru cikiyorlarmis meger :))


Domatesleri de farkli turlerde almistik, henuz kizarma asamasina gecmediler. Bir de bu sene gecen senenin cekirdeklerinden kendiliginden cikan 5-6 tane ekstra domates fidesi oldu. 





Ah bu kekigin kokusu..


Salataliklari 3 cesit almistik. Birisini cikan firtinada kokunden kirildi, diger ikisinden urun almaya devam ediyoruz.



Kirmizi bektasi uzumlerini de ilac niyetine yiyebilirsiniz, cok yararliymis :)












Bahcedeki lavantalardan her sene biraz kurutuyorum. 


Geriye kalanlari da kelebekler, arilar icin :) 








Herkese renkli gunler diliyorum :D

Comments

  1. Yasemenciğim ne güzel bahçeniz var, aynı sizin gibi güzel. Sana "Ruhlar Evi"ni söz vermiştim hatta aldım bile, Antalya'daki evde duruyor ama bir türlü yollayamadım. Bu yıl bir sürü can sıkıcı şey yaşadık. Şimdi de dizlerim çok sıkıntılı, fizik tedaviye gidip geliyorum, bir aydır ağrısı geçmedi, yürümekte zorlanıyorum. Esra ile bile buluşamadık henüz. Sizin Ankara'ya gelme niyetiniz yok mu? Belki elden teslim ederim :) Çok sevgiler sana ve Çağrı'ya...

    Nurşen ablan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teşekkurler Nurşen ablacim. Anonymous gorunce yorumu spama atmis blogspot ama buldum, geri getirdim hemen :)

      Can sıkıcı seyler gecmis gitmis olsun Nurşen ablacim, bir daha da gelmesinler. Dizin icin de cok cok gecmis olsun, hemencecik gecsin de sen yine etkinliklere, tiyatrolara, muzelere, gosterilere, festivallere git, bol bol gez, dolas yine :)
      Bizim simdilik Ankara planimiz yok ama onumuzdeki hafta Turkiye'ye gelecegiz bir iki haftaligina. Siz simdilik bensiz bulusun Esra'yla (snif snif), en yakin zamanda da dilerim yine hep bir araya geliriz.

      Ruhlar Evi'ni nasil merak ediyorum anlatamam; hala bir cok yerde, yorumlarda karsima cikiyor hep okuma onerisi olarak. Sofya'ya gideceginiz zaman, ordan da bize gecin, elden alabilirim hem kitabi bu sekilde, hem de bahcede cayimizi kahvemizi alir keyif yapariz, olmaz mi ;)

      Çağrı da ben de opuyoruz seni kocaman :D

      Delete
  2. Bahçeniz muhteşem olmuş.Çiçekleriniz ve sebzeleriniz desen bir ömür.Ellerinize ve emeğinize sağlık canlarım.Kitaplarla ilgili bilgilendirmelerin için de ayrıca teşekkür ediyoruz Yasemen'cim. Fotoğraflar da harika çekilmiş.Bu güzel paylaşımın için çok teşekkür ediyor,hasretle ikinizi kucaklıyoruz güzel kızım.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cok tesekkurler annecim, biz de kocaman opuyoruz sizleri, sevgiler gonderiyoruz :)

      Delete
  3. nasil da eco print icin ideal bir bahce oluyor:) o mor, yildiz gibi olanlar;kalp:

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eco print duymamistim hic, teknigine bakmak lazim, ilginc gorunuyor :) O sarmasigin dev mor cicekleri beni benden aliyor zaten :D

      Delete
  4. Muhteşem bahçeniz Yasemen"ciğim;çicekler ve biberler güzel.Sefanız olsun.Ne güzel kitap tanıtımların.Kitap seçimi ve okuma alışkanlığımın mimarı Sevgili Öğretmenim,babanız Mümin Öğetmenimdir.Elleri kolları dolu gelirdi sınıfa,çok heveslenirdik hemen alıp okumaya...Çok selam ve sevgiler😘💜

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cok tesekkur ederiz :) Bahceyle ugrasmaktan ve kitap okumaktan alinan keyif hayatin en guzel tatlarindan, hem bir seyler katiyor hem de cok rahatlatici.

      Onumuzdeki hafta bir aksilik cikmazsa adada olacagiz, selam ve sevgilerinizi birinci elden iletirim babama. Bizden de selamlar, sevgiler :)

      Delete
  5. Yasemen, bugün aklıma geldin.. Hemen koştum bloğuna, ne güzel bir yazı varmış meğer burada, kaçırmışım. Öyle uzun uzun baktım ki her fotoğrafına, mest oldum.. Zaten hangi yayınından öyle hemen ayrılabildim ki, geldim mi en az bir yarım saat oyalanıyorum senin evinde :) Keşke o güzelliklerle dolu bahçene yakın olabilseydim.. seninle karşılıklı çay içip, kitaplardan konuşmak nasıl güzel olurdu..

    Sarıldım sana sım-sıkı..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ah Zeynepcim ne guzel olurdu gercekten, ben belki gelebilirsin diye bekliyorum yine de seni. Opuyorum kocaman :)

      Delete

Post a Comment