Skip to main content

Iznik'te aksamustu molasi..




Cumalikizik'tan sonra kucuk bir mola vermek icin Iznik'e gittik.


Iznik'in eski ismi Nikea. Rumca adin onune 'sur icinde' anlaminda olan 'is' eki getirilerek Isnikea olarak donusturulmus, Turkceye de Iznik olarak gecmis. Iznik ovasinda bir cok sebze meyvenin yaninda bol bol zeytin agaclari var ve yoreye ozgu bir urun olan Müşküle uzumu yetisiyor. Ayrica dunyanin en guzel 5. gunbatiminin oldugu yer oldugu soyleniyor. Iznik deyince dunyaca meshur essiz Iznik çinilerini de anmadan olmaz.

Benim icin ise Iznik daha cok cocuklugumda surekli gittigimiz bir piknik yeri. Bazi zamanlar 'öküzün yattigi yer' denen tepecikte yaptigimiz piknikler, cogu zaman da gol kenarinda kamp bolgesinde cadirda kalan tanidiklarimizin yanina yaptigimiz geziler, coluk cocuk kalabalik bir grup olarak göle girmeler, okey oyunlari ve tabi ki mangal hafizamda Iznik ile aklimda en cok kalanlar :)


Bu defaki gidisimizde mangal yapmadik ama gol kenarinda gezinerek, bir cay bahcesinde gole karsi dondurmalarimizi yedik.

Zaten Turkiye'de oldugumuz iki hafta icinde ete doydugumuzdan Iznik'te mangal yapmaya gerek kalmadi. Iskender'in, Inegol koftesinin, Imren koftesinin oldugu diyarlardan bahcede ozgurce her gun mangal yapabildiginiz diyarlara gidince et konusunda sıkıntı olmuyor :))

Ayrica o sirada 4. Uluslararasi Iznik Festivali duzenleniyordu, biraz da orada standlari dolastik.


































Comments

  1. Offf bu postaya ayrıca bayıldım. Ne güzel bir yermiş burası. Türkiye'ye dönünce gitmek istediğim öyle çok yer var ki. Şimdi İznik de onlardan biri oldu. Buzdolabı mıknatıslarına bayıldım özellikle baykuşlu olanlara. Bu benim baykuş sevgim ne olacak bilmem. Annemlere de bulaştı habire baykuşlu bir şeyler alıyorlar hem bana hem kendilerine:) Sarmanı tutup sarmalayıp sevesim geldi:)Şu kırmızılı çay tabaklarından da nihayet iki tanecik getirmeyi başardım. Yahu altı üstü bir çay tabağı ama çay içerken bir mutlu oluyorum ki sorma:) deli miyim neyim ben acaba:):)Aaaa uludağ gazozu severim. Bodrumda önce uludağ içtim sonra annem niğde gazozu almış bir tadına baktım bayıldım. Tüm gazozlar bana güzel ama bu niğde gazozunun tadı başkaydı denemediysen sen de dene bir dahakine. Ben valla herhalde ilk kez içtim babamın ısrarları üzerine:) Şimdi olsa da içsek. Evde gazoz yapamaz mıyız kiiiii:):)Simitlere gelince ne kadar her kahvaltıda simit yemiş olsam da İzmitte bu sefer simit yemedim hayatımın hatasını yaptım. İzmit'in simiti bir başka olur. Pişmaniyesi gibi simiti de meşhurdur. Senin çektiğin simitleri görünce çayıma batırmak geldi içimden ya da ayranla lüpletmek. Ben en iyisi bir simit posteri bulayım da ofiste yanıbaşıma asayım:)Hep böyle yaz sen ben okudukça mutlu oluyorum. Ben henüz yazmaya girişemedim adapte olamadım sanırım. Bugün belki yazarım. Sana da henüz kart atamadım çok özür dilerim. En kısa zamanda postalayacağım:):)Kocaman kocaman sevgileeeeeer:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iznik guzeldir :) Biz bu defa sadece bir kac saat gecirdik, uzun uzun gezmek istersen, tarihi yapilardan, cinilerine kadar gorulecek cok sey var, yorulunca da gol kenarinda mangal harika olur.

      Baykuslu urunleri ben de seviyorum, aslinda hayvan figurlu her seyi seviyorum galiba.. Nigde gazozunu Adana'da denemistim :

      http://myblog42-42.blogspot.be/2013/05/adana-gezimiz.html

      Cok kola vs asitli seyler tuketmesem de gazoz seviyorum ben de, Nigde gazozu da guzel ama Bursali olarak Uludag gazozunun yeri ayri tabi. Kucukken bakkaldan cam sise de pipetle Uludag gazozu alir, yaninda da yine bakkalda satilan kek, kurabiye arasi bir sey ile birlikte yerdik, ya da adina 'tereyagli' dedigimiz un kurabiyesi gibi bir sey satilirdi bakkalda, onunla birlikte icerdik. O zaman tadi biraz farkliydi ama hala ne zaman Uludag gazozu icsem o gunler gelir aklima..

      Buralarda da simit satiliyor Turk marketlerinde falan ama Turkiye'dekiler gibi olmuyor, biz o yuzden evde yapiyoruz simidi. Simidin her turlusunu seviyorum, Bursa'nin da simidi meshurdur, Iskender'i gibi, susamli kebap denir hatta Bursa simidine ama benim favorim Ankara sokak simidi :)

      Sen de yaz vaktin oldukca, icinden geldikce, severek okuyacagim, merakla bekliyorum yazilarini :)

      Delete
  2. merhaba :)
    izNikLe iLgiLi bi yazı oLuNca hemeN bi bakayım dedim :) beNde 4 yıL öNce izNiğe izNiğiN bi köyüNe geLiN geLdim :) haLa buraLara aLışmaya çaLışıyorum :) güzeL yerLer var :)
    yoLuNuz buraLara düşerse bizLerede bekLerim :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merhaba :)

      Cok tesekkur ederim davetin icin, cok naziksin :) Yenisehirliyim ben, cok yakin yani Iznik'e ama Belcika'da yasiyorum bir kac senedir. Buralara yolunuz duserse biz de bekleriz :)

      Delete

Post a Comment