Skip to main content

Beklenen bulusma, kahvalti, pozlar pozlar :)



Cumalikizik'a gitmisken bir de kahvalti yapmak istedik. Bes sene kadar once gittigimde semaverde cayiyla, yerel kahvaltisiyla, yesillikler icindeki bahcede yaptigimiz kahvalti cok hosuma gitmisti. 

Bu defa biraz hayal kirikligina ugradik. Tamam belki masanin ustu kahvaltiliklarla kaplanmisti ama ozel hic bir sey yoktu. 







Cok fazla bir sey beklemiyorum aslinda. Ekmegin arasina beyaz peynir koyar, yaninda cay ile mutlu mesut kahvaltimi yaparim, baska da bir sey aramam bile. Bu da kahvaltiyi begenmemezlik degildi aslinda ama 700 yillik konakta hemen her evde bulunabilecek yiyeceklerle sofrayi kaplayip, bir cogunu catal bile surmeden birakmak yerine, yoreye ozgu bir kahvaltilik, ne bileyim her yerde bulunamayan bir recel, köy domateslerinden, cesitli baharatlarla yapilmis bir kahvalti sosu, yerel peynir, tereyag ya da kaymak, koy yumurtasi, koy ekmegi ve ince belli bardakta mis gibi demlenmis cay olsaydi, daha makbule gecerdi sanki. Caylari kahvehane usulu aralarda dolasip buyuk su bardaklarina doldurmalari gozumde eksi deger olarak kaldi.



Aslinda bu elestirilerimin altinda biraz da olaya sadece para gozuyle bakan isletmecilerin tutumu da yatiyor. Bir kac defa ''kalvaltiniz bitti mi, sofrayi kaldiralim mi'' diye gelip gelip sormalarinin ustune, kahvalti biter bitmez, cay icecekken, ''yeni musterileri buraya alsak, siz caya asagida devam etseniz'' diye kibarca(!) yerimizden kaldirilmak da tuhaf geldi dogrusu.  
Kinali kar dizisinin cekildigi konakmis sanirim burasi, belki de o yuzden cok fazla ziyaretci geldiginden tam bir ticarethaneye donusmus. Bir dahaki sefere Cumalikizik'ta kahvalti etmek istersek Bulanlar Konak Restaurant disinda bir yere gitmek isterim. 

Ama her seye ragmen cok guzel vakit gecirdik, insan sevdikleriyle olunca her seyden keyif aliyor. 



Bu kahvalti uzuuuun zamandan sonra Melis'le gorusmemize de vesile oldu. Yillar boyunca gece, gunduz bir arada olup, bir cok sey paylasinca aradan ne kadar zaman gorusemeden gecerse gecsin sanki daha dun birbirinizi gormus gibi muhabbet edebiliyor, sacma sapan geyik muhabbeti yapip, bir de sanki komikmis gibi gulebiliyorsunuz :)) 

Bir de topluca poz verme denemelerimiz var ki, oldukca eglendirdi bizi:)



Melis'in boyuna yetisecegim diye parmaklarimin ucunda yukseldigim anlari saymiyoruz :P




















Ben niye bu haldeyim, Cagri niye kendinden gecercesine gulmus, o konulara hiic girmiyorum :)








Comments

  1. Buralara kadar gel ve beni arama! Hiç olmadı:(
    Cumalıkızık güzeldir, ben de misafirlerimi oraya mutlaka götürürüm.
    Ancak ticarethane olduğu da kesin. Hele o tezgahlarda saçma sapan şeyler de satmıyorlar mı deli oluyorum. Yuhu yörede ne varsa onu sat, Çin malını ben ne yapayım!
    Bir sonrakine aklında bulunsun gidilecek tek adres var: Mavi Boncuk.
    Kahvaltısı, hizmeti, yeri çok güzeldir. Semaverle masaya çay gelir, gözleme olur, yumurta olur, ev reçelleri olur...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kimseyi arayamadim Semicim. Bir gun doktor kontrolleri oldu, baska bir gun babam rahatsizlandi, acile gittik falan, Bursa'da dayimlar, kuzenler falan var, onlarla da gorusemedik mesela ki en son gecen sene gorusmustuk, o da uc bes saat :( Yoksa seni, minik afacanlari gorup bir elmali tatlini yemeden donmek ister miydim hic :)

      Daha onceki gittigimiz yer Mavi Boncuk'tu sanirim, bahcesinde oturmustuk, cok sevmistim mekani da, kahvaltiyi da :)

      Delete
  2. Biz de önceleri bu mekana giderdik ama zamanla ticarethane zihniyetiyle verdikleri kahvaltıları canımızı sıktı, şehirden alınmış tereyağ, peynirle kahvaltı etmektense teyzelerin yaptığı gözlemelerin tadına bakmak daha keyif verir hale geldi.
    Geçmiş olsun canım, sen de baban da iyisinizdir inşallah.
    Bir dahaki gelişin taa seneye yaza mı olur? bu sefer önceden haber verirseniz ve kısmet olursa görüşürüz inşallah:))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Her sey yolunda canim simdi, tesekkur ederiz..

      Bir sonraki gelisi hic bilmiyorum ama onceden haber veririm, cok isterim gorusmeyi :)

      Dedigin gibi marketten alacaksam evimin konforunda cok daha guzelini cok daha ucuza yapabilirim, ustune de koltuga yayilir cayimi kahvemi icerim oh mis :))

      Delete
  3. Yasemencim söylediklerine ben de katılıyorum. Böyle yerlerde daha fazla özen ve mutlu detaylar görmek istiyor insan. Ayrıca sizi masadan kaldırmasına da okurken bile sinir oldum. En sevmediğim durumdur bu. Umarım düzeltirler diyorum içimden. Biz bu sene Bodrum'a giderken Bafa'da salaş bir restoran da mola verdik acıkmıştık. Orası ile ilgili yazacağım ne çok şey vardı çektiğim fotoğraflar kayboldu nasıl oldu anlamadım. Şimdi sen burayı yazınca benim de o gittiğimiz sıcacık sevimli yer geldi aklıma. O köhne yerin sahibi sıcacık insanlar biz gittik diye deli oldular:) Bir ev yapımı patlıcan biber patates kızartması yapmışlar ki masal gibi. Halbuki ne olacak kızartmadan değil mi ama:):) Bir böyle yerleri görüyoruz işte bir de insanlara salak muamelesi yapan yerleri o zaman deli oluyorum ben. Eminim ikimiz bir araya gelsek bir kahvaltı hazırlasak offf dillere destan şaheser bir şeyler yaratırdık içimizdeki bu arzuyla:)Ama yine de güzel anılar harika fotoğraflar:) Bu mutlu hallerinize bayıldım..İnsan çok değer verip sevdikleri dostları ile ne kadar zaman geçerse geçsin bir araya gelince sanki hep kaldığı yerden devam ediyormuş hissine kapılıyor. Bu durumu seviyorum. Sizde de o ifadeyi gördüm zaten ne mutlu size:)Kocaman öpüyorum sevgilerrrr

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kaldigimiz ya da yemek yedigimiz ya da alisveris yaptigimiz yerlerde verilen hizmet kadar hatta belki de daha cok onemsedigim sey calisanlarin tutumu. Herhangi bir alanda hizmet veren isyeri calisanlari ne kadar guleryuzlu ve ictense memnuniyetim o kadar artiyor. Hatta baska bir yerde daha iyi hizmet ama soguk bir muamele gormektense, hizmet daha zayif bile olsa daha iyi hissedecegimiz yerleri tercih ediyoruz. Dedigin gibi bir kizartma bile insani pahali, luks bir yemekten daha mutlu ediyor boyle durumlarda.

      Ikimiz harika sofralar hazirlardik gercekten, severek, isteyerek yapacagimiz icin :)

      Ailemle, arkadaslarimla oldugumda cok mutlu oluyorum gercekten, senin de cevrende hep sevdigin insanlar olsun, opuyorum ben de :))

      Delete
  4. zamanla doğallığını yitirdi , iş ticarete dönünce bazı şeyler tazeliğini yitiriyor :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Evet ne yazik ki oyle, bir yerin populeritesinin artmasinin getirileri oldugu kadar, goturuleri de oluyor, hatta bazen daha fazla :(

      Ama guzel olan seylere odaklanip, tadini cikarmak gerek :)

      Delete
  5. Ben eşime söz geçiremiyorum illa Cumalıkızık Kahvaltı vs diyor. Bu makaleyi kendisine okutacağım ben gitmeden tahmin edebiliyordum yanılmış olmayı beklerdim

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gezip dolasmak icin guzel bir koy ama esiniz mutlaka kahvalti da etmek istiyorsa belki yukaridaki yorumlarda arkadasimin bahsettigi Mavi Boncuk'u deneyebilirsiniz. Dilerim keyifli bir gezi olur :)

      Delete

Post a Comment