Skip to main content

Lizbon gezi notlari 3. gun - Sintra

Planlarimiza yine sonradan ekledigimiz masalsi guzelligiyle bizi buyuleyen Sintra'ya otelimizin cok yakinindaki Rossio tren istasyonundan hareket ediyoruz. Sintra cok buyuk bir bolge, her yerini gezmek isterseniz burada konaklayabilir ve gunlerinizi burayi gezerek gecirebilirsiniz.

Gunubirlik bir gezi yapacaksaniz cok populer 3 noktasi var. Tarihi merkez (National Palace ve Turizm ofisi bu civarlarda), Pena Palace ve Mourish Castle.

Bu uc noktayi dolasan shuttle bus var ama cok sira oluyormus. Bir tren dolusu insan olarak Sintra'ya ulasinca, hemen hemen herkesin amaci bu uc noktayi gormek olacagi icin, otobus bekleyerek zaman kaybetmeyelim istiyoruz.

Her birinin arasi 3km civarinda ve yuvarlak cizerek basladigimiz noktaya donebilecegimizden yurumeyi planliyoruz.

Arastirma yaparken bir cok kisinin yurumeyi dusunmeyin cok zorlu bir yol, asiri kondisyonlu olmaniz gerek vs tarzi yorumlar yapmasi biraz gozumuzu korkutuyor. Oteldeki gorevlilerin de yurumeyi planladigimizi duydugunda gozlerinin kocaman acilip emin misiniz diye sormasi da buna etken.

Yine de turizm ofisinden yuruyus yolunun haritasini aliyoruz. Gorevliye yolun zor olup olmadigini soruyoruz, 1 saatte yurunebilir ama cok zor, oldukca dik diyor.

Biz yine de yurur muyuz yururuz herhalde diye ilerlemeye basliyoruz, otobus bekleyen insan topluluklarinin yanindan gecerek.
Tasit yoluyla yuruyus yolunun ayrilacagi noktada uc bes kisinin bekledigi bir otobus duragi goruyoruz. Otobusle mi ciksak acaba, buraya kesin dolu geliyordur diye dusunurken, beyaz bir aractan bir kadin sesi duyuyoruz, 6 kisilik yerim var Pena'ya gitmek isteyen varsa diyen.

Bir cesit taksi servisi gibi bir sey bu, kadin kartini veriyor, kisi basi 5.5 euro odemeniz gereken sıkıs tepis shuttle bus'in gittigi guzergahi kisi basi 5 euro'ya daha konforlu ve sira derdi olmadan gidebilecegimizi ogreniyoruz. Bunu bir isaret kabul edip atliyoruz araca, 4 kisilik bir aile daha biniyor bizimle birlikte ve Pena Palace'a cikiyoruz.

Arac daga tirmandikca iyi ki yurumemisiz, hem cok zaman alacakti hem de yukari ulastigimizda hic gucumuz kalmayacakti diye dusunuyoruz. Pena'dan Mourish Castle'a ya da Tarihi Merkez'e donmek istersek kadini arayabiliyoruz ama biz donusu orman icindeki yuruyus yolundan yuruyerek yapmayi tercih ediyoruz.

Pena Sarayi gercek anlamda masallardan firlamis bir saray gibi. Duvarlarinda yuruyus yapabilirsiniz, terasinda keyif yapabilir ya da sarayin icini gezip kraliyet ailesi nerede nasil yasamis gozlemleyebilirsiniz.

Sarayin her yerini gezdikten sonra sarayin bahcesindeki parklari ve goller bolgesini gezebilirsiniz.

Goller bolgesi tarafindaki cikistan cikip biraz ilerleyerek Mourish Castle yonundeki yuruyus yolunun basina ulasiyoruz.

Mourish Kalesi yolumuzun uzerinde.

Donus yolu su gibi akip geciyor, yesilliklerin icinden tasli yollardan asagiya kadar iniyoruz. Sintra'nin tarihi merkezinde geziniyoruz ve iclerine girmesek de bu bolgedeki saraylari izliyoruz. Bir kac hatira esya alip donus yolculugu icin istasyona gidiyoruz.

Comments

1. premses Kulebesini bulmuştu ve premsiyle mutlu mesut yaşamıştı:) mor salkımlı fotoğraf aşırı güzellikli.

ReplyDelete
  2. Süpersiniz , bence siz yolu bile çıkardınız 😊😊

Replies
    1. Tesekkurler:) Bu sekilde bile donusumuz baya gec oldu, gucumuz yetse bile zamanimiz yetmeyebilirdi, gec saatlerde trenler falan fazla guvenli olmayabiliyormus, hirsizlik, kapkac olaylarina karsi uyariyorlar ;)

Delete
  3. This pretty place, with its colourful castle and pastoral landscape is sensational storybook stuff!!

Thanks for sharing, Yasemen!

Poppy:)

ReplyDelete
    Replies
    1. I thought exactly the same :) Thanks you for your comment Poppy. Cheers!