Skip to main content

Yeni yilin ilk yazisi :)


Aralik ayi cok yogun gecti ama son gunu Cagri cok siddetli bir bogaz agrisiyla uyaninca yeni yila sakin bir sekilde evimizde girdik, mandalinali, ihlamurlu bir sekilde. 

Yeni yil gecesinde disarida plan yapanlar icin bir guzellik yapiyorlar buralarda: parti otobusu :) Normalde Tongeren'de aksam alti bucuk civarinda son otobusun saati. Ama yeni yil gecesi sabaha kadar otobus seferleri devam ediyor ve belediyeden aldiginiz biletle o gece ve gun icinde sinirsiz ve ucretsiz olarak seyahat edebiliyorsunuz. Alkollu arac kullaniminin onune gecmek ve guvenli bir sekilde evinize ulasmaniz icin alinmis kucuk bir onlem. 


Yeni yila evdeki tum cicekler coskulu bir sekilde girdi. Sanki alarm kurup ayarlanmis gibi kalanchoeler ve orkideler ayni zamanlarda tomurcuklandi, sonra hep birlikte cicek actilar. 


Bu yaziyi asil yazma amacima gelirsek.. Daha onceki yazimda bahsetmistim yeni yil kartlarindan. 


Yeni yilla birlikte bir suru yeni surpriz daha geldi. 

Ilki jet hizinda 2-3 gun icinde Turkiye'den elime ulasarak gercekten surpriz oldu, hem de cok komik bir anda calmisti postaci kapiyi. Diger surprizli kisim ise zarfin icinde Iza'nin Sarkisi olacagini beklerken benim bulunamayan kitaplar sorumlum:) 2balik 'in bulup bulusturdugu Ende ve yazarindan adimiza imzalattigi Kaygi Kusu kitabi yetmiyormus gibi bir de icinden LeylakDali Nurşen Ablamin hediyesi Eva Luna'nin cikmasiydi. Zarfin icinden cikan diger surprizler de cabasi, surpriz surpriz ustune:)


Allende'yi hep merak ediyordum, daha onceki Turkiye ziyaretlerinden birinde Maya'nin Gunlugu kitabini almistim ama bu yazarin son kitaplarindan biri oldugundan once ilk zaman eserlerinden birini okumak istedigim icin okumamistim henuz. Eva Luna'yi karsimda gorunce cok sevindim o yuzden. Allende ile de tanismis olduk, iyi ki de tanismisiz. Kitabi cok sevdim, hikayeyi, anlatis seklini, dilini. Akip gidiyor denir ya, tam oyleydi. 

Kaygi Kusu'nun yazari 
"Doğrusu hiç bilmiyorum insan ne yazar, çölü yürüyerek geçen birine? "


Kaygi Kusunu okudugum siralarda koruyucu ebeveynligini yaptigimiz Cecile'den de bir yeni yil postasi geldi, yeni fotografi ve yaptigi bir resimle birlikte. 
Bazi hikayelere sahit olunca, kurgu ya da gercek, olur olmaz her seyden sikayet etmek yerine elinde olanlarin degerini bilmeli diye dusunuyor insan. Hayat ne yazik ki adil degil evet ama onu nasil degerlendirecegimiz biraz da bizim elimizde. Her seyi sorun edip, her seye uzulerek hayati kendine zehir etmek o kadar kolay ki. Tam tersini yapabilecekken, kucucuk anlardan buyuk mutluluklar cikarabilecekken. 


 Bana mutluluk veren anlardan bahsetmeye devam oyleyse :)  

Zeynep'le Emre'nin Christmas hediyelerinin tatliligi. Hediyelerinin bir kismi demeliyim aslinda :D


Sosyal medya hesaplarim olmadigindan, buradan tesekkur edeyim istiyorum, henuz yuz yuze tanisma firsatimiz olmamasina ragmen bir sekilde hayatimda olan arkadaslarima. 


MorKalemlik ya da Buyulu Yolculuk  gonderdiklerin beni inanilmaz mutlu etti. Bir suredir fazla ses soluk cikmayinca senden merak etmistim, haber almak cok guzel oldu. Uzun uzun cevap yazmak niyetindeyim, sadece biraz uzun surebilir. Cok tesekkur ederim hediyelerin icin :)


Nesrin , ne kadar ozenli ve zevkli hazirlamissin yeni yil kartini, cok tesekkurler, gercekten cok guzel olmus, cok begendim :)

Mutlu Eller Semi gonderdigin kart da zarf da cok guzel, cok tesekkur ederim. Palamut agacini ayri sevdim :) Bir de guzel bir amaca hizmet ediyor, belki goz atmak isteyenler olur :


Kitana Gonca'nin bir onceki yazida da kart gonderdigini hatirlayanlar vardir belki. Cok cook guldum kartina Gonca, ama boyle alistirirsan onumuzdeki yeni yilda 3 kart beklerim yanina bir de uzuuunca bir mektup :P Kartlara bir sekilde Cagriyla beni resmederek eklemene de bayiliyorum, haha.. Sac arkadasim Defne'ye selam:) 

Yagmur gonderdigin postalardan birisi az once ulasti elime. Hem merak ettigim okunacaklar listemde bulunan bir kitabi gonderme inceligi gostermissin, hem de icinde sicacik kartlar ve yazilarla. Ne kadar mutlu oldum anlatamam, cok tesekkurler :) 

Gonderdigim 50 civarindaki kartin 15 kadari Belcika iciydi, onlarin hepsi kisa surede ulasti ama geri kalan Turkiye kartlarinda ulasma orani ne yazik ki cok dusuk. Umarim onlar da sahiplerini bulur, onlar da belki birilerinin yuzunu gulumsetir. 


Bir de cok guzel bir yuruyus yaptik gecenlerde, buradaki doga parklarindan birinde. Hava cok soguktu ama bizim keyfimiz yerindeydi. Koruma altindaki doga parki oldukca buyuk, toplamda 200km lik yuruyus parkurlari var. Havalar biraz isininca daha uzun kilometrelik parkurlari da denemek istiyoruz. 





Sonunda bir iki gunlugune de olsa kar yagdi buralarda da. Turkiye'dekiler artik kardan soguktan bikma noktasina gelmisken biz cocuklar gibi sendik bahcede karlarin arasindayken. Sevincimiz fazla uzun surmedi ama hic yoktan iyidir dedik :)








Comments

  1. Ah ne yazık ki bizim buraların postası Belçika kadar iyi çalışmıyor, ne yazık ki kartın elime geçmedi, artık umudum da kalmadı. Seninkiyle birlikte İngiltere'den Snem'in kartı ve Türkiye içinden gönderildiği söylenen bir çok kart da postacının kara delğinde kayboldu maalesef, ettiğini bulsun inşallah. Canım benim madem İsabel Allende'yi ve Eva Luna'yı sevdin o zaman benden bir "Ruhlar Evi" alacağın olsun, en sevdiğim kitabıdır. Nisan'da Ankara'ya gidiyorum, çocukların evini boşaltıp yolcu edeceğiz. Bu yaz bize de Sofya yolları gözükecek, vaziyet öyle gösteriyor. Hayırlısı diyor sana ve Çağrı'ya kocaman sevgiler yolluyorum...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Snoopyli kart secmistik Cagriyla senin icin, belki gec de olsa ulasir, ulasmazsa da elbet postacinin kara deliginden kacmayi basaran kartlarim olur arada diye umuyorum :)
      Ne zaman Allende ile ilgili bisi gorsem, duysam aklima hep sen geliyorsun Nurşen ablacim. Gecenlerde buradaki bir bilgi yarismasi programinda Salvador Allende uzerinden bir soru sorulmustu, ben atildim hemen cevap Isabel Allende diye, daha kitabini bile okumamistim o sirada ama dogru bilmis oldum sayende :D

      Belki ufak tefek zorluklar ya da yorgunluklar olacaktir ama yeni heyecanlar, degisiklik guzeldir, hayirlisi olsun hem sizler hem cocuklar icin.. Dubrovnik'e geldigimizde baya yaklasmistik oralara, gecen sene tasinmis olsalardi, Mostar'da bulusurduk mesela ne guzel olurdu.:)

      Biz de sevgiler gonderiyoruz kocaman..

      Delete
  2. Kartımı beğenmene çok sevindim 😊 Ayrıca da zamanında ulaşmasına da ap ayrı mutlu oldum . Sımsıkı sarılıyorum sana . Bu arada Çağrı ya geçmiş olsun diyorum .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sagol canim Cagri iyi simdi, cok siddetli gecirmedi neyse ki hastaligi. Tekrar tesekkur ederim, dilerim benim kartim da ulasir sana en yakin zamanda. Kocaman opuyorum :)

      Delete
  3. O halde Iza ile de kavuştunuz diyebilir miyiz? Benim kargonun sana 5 günde gelmesi hala hayretler içinde bırakan bir durum :)
    Çağrıya çok geçmiş olsun, Elif öpsün geçer :)
    bu yıl daha bi çok görüşelim inşallah :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iza ile bugun kavustuk, cok mutluyum o yuzden :) Elif Cagri'yi opsun ama benim hasta olmami beklemesin beni de opsun, fistik yapsin hatta isirsin :))
      Partili falan kutlamiyorum hic ama dogumgunume bekliyorum o zaman, balon sisiririz, karpuz keseriz :D

      Delete
  4. Ayyy, biri ulaştı demek. Çok sevindim, beğenmene ayrı sevindim. Goodreads te okudugunu gorunce '' HAY ALLAH, ZATEN VARMIS Kİ DEMİŞTİM:))'' İza' da ulaşırsa rahatlayacağım. O üzerimde kocaman bir ağırlık, inşallah kaybolmaz. Fotoğraflar partili trenler gibi, mutluluk cufcufluyor yine yeniden oleyyy :)

    Yağmur

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cok tesekkur ederim tekrar. Ilk kitap geldi, bloga postu yazdim, sonra kitaba bir goz atayim demistim, bitirivermisim hemencecik :D

      Goodreads'teki ''to-read'' listesine elimde olan okuyacagim kitaplari da ekliyorum, elimde olmayip almak istediklerimi de, ama onlari ayri klasorde topluyorum ''to-buy'' olarak. Turkiye'ye geldigimde ya da siparis vereceksem pratik oluyor, hangileri vardi, hangilerini alacaktim diye karisiklik olmasin diye. Bir gunu bitirme sanati'ni to-buy listemden cikardim hemen ;)

      Iza'nin geldigini de biliyorsun zaten artik. Cok degerli benim icin o kitap sizin notlarinizla, elimde okunacak bazi kitaplar var, onlardan sonra okuyacagim.. Sevgiler, opucukler gonderiyorum :)

      Delete
  5. Bu sene benim kartım ulaşmamış galiba :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ulasti canim kartin, hatta ilk ulasanlardandi, bir onceki postta bahsetmistim aslinda ama gozunden kacmis olabilir, burdan da yazayim, cok mutlu oldum, cok tesekkur ederim :) opuyorum seni..

      Delete

Post a Comment