Skip to main content

Kadayifli tatlilar ve citir borek..

Gecenlerde Maastricht'te dolasirken bir markette Turk urunleri satildigini farkettik ve iceriye goz gezdirmeye basladik. Kuru kadayif paketini gorur gormez kucaklamamla birlikte satici teyze Hollandali oldugumu ve kadayifi bilmedigimi varsayarak, tatli reyonundan hazirlanmis sekilde satilan tatliyi isaret ederek nasil bir sey oldugunu gosterdi. Gulumseyip kasaya dogru ilerledik. 
Avrupa'da cok fazla Turk yasamasina hatta bir cok yerde kalabalik nufuslu Turk mahalleleri olmasina ragmen Maastricht Turklerin yogun olarak yerlestigi yerlerden biri degil. Bu yuzden kasadaki amca da ayni varsayimla Hollandaca bir seyler soyledi ama biz tesekkuru Turkce edince olay acikliga kavustu. ''Kadayifi aldilar ama ne yapacaklar acaba'' endiseleri de kalmamistir boylece :))

Bir sonraki gun hemen yaptim kadayifi. Alti ustu 400 gramdi hepsi ama ben ikiye bolup iki farkli cesit kadayif yaptim yine de, cesit olmus oldu boylece.
Yarisiyla uzerindeki tarife gore serbetli kadayif yaptim, uzerine de dovulmus ceviz, mis :)


Bir yandan da muhallebili kadayif hazirladim. Ufaladiktan sonra tereyagi, seker ve findikla kavurup, kizarttigim ve citir citir  hale gelen kadayifi sut, seker, nisasta ve unla hazirladigim ve soguduktan sonra toz krem-santi ile karistirdigim muhallebiyle bulusturdum. Ilginc sekilde muhallebinin tadi sakizli gibi oldu. Koyu kivamli muhallebiyle findikli kitir kitir kadayif guzel bir birliktelik olusturuyorlar bence.



Gecen haftasonu Cagri'nin kahvalti icin hazirladigi muhtesem gozlemelerden arta kalan yufkalar olunca ve de patates puresi icin hasladigim patatesler fazla gelince ikisi de degerlensin diye sipsak borek yaptim hemen. Sut, yag ve unla islattigim yufkalari icini koyduktan sonra sigara boregi gibi sarip, uzerini de galeta ununa bulayinca hoop firina girmeye hazir hale geldiler iki dakikada, afiyetle yedik hepsini, hem pratik, hem lezzetli tavsiye ederim:)



Comments

  1. ellerine sağlık afiyet olsun:) ben iyiyim bu arada. ailecenek bi taşınma telaşesi, üstüne bitmek bilmeyen (tabi benim de yazmak bilmememin bi etkisi olabilir) bi tez, bayram öncesi çoş gelmiş işler derken şuraya bi yorum bile bırakamadım da merak ettirdim kendimi:D

    ReplyDelete
  2. Aaaa Selin gelmis :)

    Uzun sure ses soluk cikmayinca merak ettim, ulasabilecegim mail adresi vs de olmayinca caresiz bloga yorum biraktim, gorup gormeyecegini bilmeden neyse ki her sey yolundaymis:)

    Yeni evinizde musmutlu gunler gecirirsiniz umarim ve tezin de tez zamanda biter :D

    Bize pek bayram oncesi telasi olmuyor buralarda, sakin sakin takiliyoruz, ama is olsun diye ultra bayram temizligi ve baklava olayina girsem mi diye dusunmeden edemiyorum :P

    ReplyDelete
  3. Hamur işlerine vermişsiniz kendinizi:)) Kadayıf bulman iyi olmuş, muhallebili kadayıfı hiç yapmadım evde. Basit gibi:)

    ReplyDelete
  4. Sorma Semi, tam ne guzel dengeli kilo veriyorum derken bu hafta 1-2 kilo almisim ama o kadar cok yedik ki, cogu da bol kalorili yemekler, tatlilar, pogacalar, boreklerdi, o kadar yemeseydik iyiydi :D

    Muhallebili kadayif cok cok basit senin icin daha da basit olacaktir ve serbetli haline gore daha hafif oluyor. Kadayiflar muhallabi soguduktan sonra konulursa kitir kitir kaliyor, hafif sekerli, findikli falan, mmm yap bence :)

    ReplyDelete

Post a Comment