Skip to main content

Mis kokulu çilekli yaz keki !


Hala cilek mevsimi gecmemisken bu keki mutlaka yapmalisiniz. Takip ettigim bloglarin bir kac tanesinde gormustum bu keki, inanilmaz ovguler esliginde esliginde. Bu kekin hem cok pratik hem de coook guzel cok lezzetli oldugundan bahsedilmisti. Ben de tarifi not etmistim bir kenara. Sonunda gecenlerde yapma firsati buldum. Malzemeler cok basit:

3 yumurta 
5 kaşık şeker (yaklasik 200 gr)
6 yemek kaşığı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Yarım kutu taze krema
ve tabi ki cilek 


Once yumurta ve sekeri kopuk kopuk olana kadar cirpiyoruz. Sonra un, vanilya ve kabartma tozunu da ekleyip, yagladigimiz tart kalibina ya da borcama dokuyoruz. 


Cilekleri ister butun butun ister dograyarak koyabilirsiniz. Ben yariya keserek koymama ragmen cilekler buyuk, kek hamuru yumusak oldugu icin dibe coktuler. Ustte durmasini isterseniz daha kucuk dograyabilirsiniz, goruntusu gayet guzel oluyor. 


Onceden isitilmis 170 derece firinda yaklasik yarim saat pisiriyoruz.


Keki firindan cikarir cikarmaz kremayi firca yardimiyla suruyoruz. Tarifte istege bagli yarim paket krema kullanabilir ya da hic kullanmayabilirsiniz de denmis. Bence kremayi mutlaka kullanin. Ben bir paketin tamamini kullandim. Hemen cekiyor zaten. Tadi nasil oldu acaba diye kenarindan bakayim dedim. Sicagi sicagina kekin neredeyse yarisini yemisim. Biraz mideme oturdu tabi :)


Cagri tadini nasil bulacak acaba diye dusunurken, bir sonraki gune sadece 3 dilimcik kalinca onun da cok sevdigi belli oldu. 


Yumusacik kek, cilek ve krema cok guzel bir birliktelik olusturmus. Yaza uygun hafif, pratik ve cok lezzetli bir tatli. 


Comments

  1. Uzun zamandır her yerde çilekli kek görüyorum
    Denenmiş tarifi bulmuşken kısa zamanda yapmalı en iyisi :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ben de birden fazla yerde karsilasinca kayitsiz kalamadim, afiyet olsun simdiden :)

      Delete
  2. Oyyyy bunu yazmayacaktın Yasemeeen :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bu kekin tadi paramparca yenince daha iyi cikiyormus, ehehe :))

      Delete
  3. Yasemen;
    Yeni gördüm yazılarını ben ya:( Meğer bir sürü yazmışsın ama hiç görünmedi bende. Bir baktım ohh birikmiş bir sürü. Çilekli tarifi geç gördüğüme üzüldüm. Ama bazen bulunuyor çilek bir bakayım, bulursam denerim. Arkadaşımın tarifini verdiği alman pastasına çok benziyor, ona da bayılmıştım. Ellerine sağlık.
    Sevgilerimle

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tugbacim, tatilden yeni donduk, yeni cevap yazabiliyorum yorumlarina. Kek cok lezzetliydi, denemelisin mutlaka, cilek olmazsa baska istedigin meyvelerle de yapabilirsin bence. Afiyet olsun :)

      Delete

Post a Comment