Thursday, February 20, 2014

'Herman arkadaslik keki' duydunuz mu ?


Gecenlerde bir arkadasim sana Herman getirdim dediginde ne demek istedigini anlamadim tabi. Herman'la birlikte bir de kagit uzatti bana. 

Herman satin alinamayan sadece hediye edilen bir kek. Birisi size Herman verdiginde yaninda kekin nasil yapilacagina iliskin bir de tarif veriyor. Kekin mayalanmasi oldukca yavas, 9 gun kadar suruyor, bu surede karistirma, Herman aciktiginda un, seker, sut ekleyerek besleme gibi islemler yapmak gerekiyor.

Dokuz gunun sonunda Herman karisimini 5 esit kisma ayirip, birini kendinize sakliyorsunuz ve ondan kek yapiyorsunuz. Diger dort kismi da tarifle birlikte arkadaslariniza dagitiyorsunuz, boyle boyle yayiliyor. 

Herman arkadaslik keki bir cesit amish tarifi. Amishler dine ve geleneklerine cok bagli bir topluluk. Teknolojiyi kullanmayi reddettikleri ve tuhaf davranislari yuzunden Avrupa'dan kovulup Amerika'da Pennsylvania ve Ohio eyaletlerine yerlesmisler.

Teknolojiye ve modern tibba inanmayan bu topluluk hep bir ornek kiyafetler giyiyor, otomobil yerine at arabasi kullaniyor, cocuklarini okula gondermek yerine daha cok evde egitim veriyorlarmis. Kadinlari asla saclarini kesmiyor ve sadece kendi aralarinda evleniyorlarmis. Bir cogu tarimla ugrasiyor ve hormonsuz, gdosuz, katki maddesiz bir hayat yasiyorlar. 




Bu amish kek tarifinde de 9 gun boyunca karisimi asla buzdolabina koymuyorsunuz. Oda sicakliginda mayalaniyor.

Herman size ilk verildiginde karisim oldukca az ama yine de kocaman bir kaba koymaniz gerek, cunku her gun biraz daha kabariyor.



Mayalanma surecindeki gaz cikisindan dolayi karisim baloncuk baloncuk oluyor ki bu olmasi gereken bir sey, her seyin yolunda oldugunu, Herman'in yasadigini gosteriyor :)


10. gun keki hazirliyorsunuz. Icinde yok yok, muz, elma, cikolata, findik, ceviz, tarcin... 


Nasil olacak acaba diye suphelerimiz vardi ama guzel kokulu, cok lezzetli ve gunlerce taptaze kalan bir kek oluyor.

Merak edenler icin bir de sayfasi var:





12 comments:

  1. Kayınpederimin ismi Herman o yüzden özellikle açtım okudum tarifi.İyi ki de açmışım çok enteresan bir hikayesi varmış kek deyip geçmemek lazımmış.Çok güzel bir paylaşım teşekkürler:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ilginc bir tesaduf olmus:) Rica ederim:)

      Delete
  2. hiç duymamıştım daha önce, enteresanmış, tadı güzeldir eminim:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yakinda olsaydik bir parcasini da sana verirdim Aslicim ;)

      Delete
  3. Amishleri duymuştum daha önce ama kekten haberim yoktu. Anlaşılan eksi mayalı ekmek gibi mayalamak gerekiyor. Ne güzel bir tarif:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Arkadasim Herman verene kadar ben de keki bilmiyordum, degisik bir tecrube oldu :)

      Delete
  4. Merhaba;
    Fikir olarak çok hoşuma gitti inan:) Hele bir Amish adeti olduğunu öğrendiğimde daha çok sevdim. Amishlere olan merakım üniversitede başlamıştı. Bir ödev hazırlamıştım. Gerçi şimdi okuduklarımın çoğunu unuttum ama daha geçenlerde onları anlatan güzel bir film izledim pek hoşuma gitti. İçlerine girip bir süre yaşamayı istediğim bir topluluklar. Kendilerine dönük olmaları ve giyimleri saçlarını uzatmaları falan enteresan. Filmde de zorluklarını görüyor insan, içinde gibi. Kekin sayfasına da baktım. Denerim belki bir ara dursun:) Zahmetli ama özen isteyen sevgiyle yapılacak bir şey. Arkadaşına verdiğin değeri anlatıyor. Süper bi hediye bana kalırsa:) Bayıldım! Sevgiler çok öpüyorum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bahsettigin filmin adi ne acaba Tugbacim, izlemek isterim ben de. Merak uyandirici bir topluluk gercekten ve hala bu sekilde yasayan insanlarin olmasi da ilgi cekici. Denersen simdiden afiyet olsun:) Opuyorum seni kocaman..

      Delete
    2. Unutmuştum ismini şimdi web den aratıp buldum türkçeye Sakınarak diye çevirmişler orijinal ismi The Shunning. Sonunda daha fazla şey bekliyor insan ben biraz hayal kırıklığı yaşamıştım ama güzeldi, sevdim. Keki henüz denemedim enerjimi topladığım bir sıra deneyeceğim. Ben de öpüyorum kocaman. Sana yeni bir posta hazırlıyorum ben bu arada. En son adrese yolluyorum değil mi?

      Delete
    3. Sagol canim, bakiyorum hemen IMDB'den filme.

      Son adresim '75' numarali olan, en son sana hangi postam ulasti bilmiyorum ama cok uzun suruyor galiba oralara ulasmasi, gecen aylarda da gondermistim ama ulasmadi galiba?

      Delete
    4. Tamam hemen bakacağım 75 li olan adrese eve gidince. Yarın postaya veriyorum o zaman:) Bana en son yeni yıl kartın geldi o şahaneeeee olan kart:) Onun dışında gelmedi canım. Bazen şaşırıyorum tr den çok çabuk geliyor bazen de kayboluyor gelmiyor. Ama bundan sonra daha sık yazacağım. Bıktıralım da bakarsın çabuk getirip götürmeye başlarlar:):)öptüm çok

      Delete
    5. Yenisini gonderirim ki o zaman :) Belcika'nin posta sistemi oldukca hizli aslinda ama, uzak yer sonucta, hangi kosullarda geliyor, nerelere ugruyor bilemiyoruz, ulassin da gec olsa da olur :)

      Delete