Wednesday, February 26, 2014

Gravity!


Aslinda yazilmayi bekleyen onlarca film yazisi var ama Oscar Toreninden once Gravity ile ilgili bir seyler yazmak istedim. Her film ile ilgili olumlu ya da olumsuz yorumlar mutlaka olur, kimileri filme bayilir, kimi de cok basarisiz bulur. 


10 dalda Oscar adayi olan bu film ile ilgili cok fazla olumsuz yorum var sosyal medyada, arada birileri cikip ''o kadar da kotu degil aslinda'' demis ama benim sahsi fikrimi soracak olursaniz filmden nefret ettim diyebilirim. 


Onlarca temel fizik ve muhendislik hatasi barindiriyor ama sevmememin tek nedeni bu degil. Bayila bayila izledigimiz Star Wars ya da Star Trek serilerinde de komik hatalar olabiliyor. Bana gore asil sorun filmin boş olmasi. 

Konusundan dolayi ilgimi ceken filmin 90 dakika oldugunu gordugumde, hemencecik bitecek, doyamayacagiz diye dusunmustum. 90 dakika bitmek bilmedi 5 saat gibi geldi, heyecanlanmadim, gerilmedim, duygulanmadim, rahatlamadim, yeni bir sey ogrenmedim, hissetmedim, zayif senaryo, akilda yer etmeyen oyunculuklar, kisaca olumlu hic bir sey yoktu filmde benim icin.

Uzayda olma fikri sizi heyecanlandiriyorsa Gravity yerine Felix'in cilgin uzay atlayisi'ni izleyin bence.


The wolf of Wall Street filmi sirada bekliyor henuz izlemedim. O yuzden film iyi mi kotu mu bilmiyorum ama Leonardo DiCaprio'nun Oscar almasina bu filmin Oscar almasi kadar uzulmem. Bunu neden soyledim? Leonardo ile ilgili deriiiin hislerimi bilen bilir, bilmeyenler su linkten ogrenebilir:


Ama internette Leonardo ve Oscar ile ilgili geyikleri gordukce ona karsi olan keskin hislerim yumusamaya basladi:)


Asagidaki linke tiklayinca siz de Leonardo'nun Oscar almasini isteyeceksiniz:)


Kisacasi nacizane tavsiyem bosa harcayacak bol vaktiniz yoksa Gravity yerine baska filmleri tercih edin. 
''Filmi cok merak ediyorum, uzay hep ilgimi cekmistir, hem Sandra/George da var, cok severim kendilerini, 3D izleyince gorsel efektler harikaymis, amaan biz daha ne kotu filmler izledik bu ne ki, hem zaten sadece bir bucuk saatmis'' deyip izlerseniz ve begenmezseniz benden gunah gitti :D



4 comments:

  1. Ay biz daha geçenlerde izledik bunu. Ben de sana katılıyorum aslında daha çok beklenti içerisindeydim filme başlarken. Biz seviyoruz uzay filmlerini ama bu dediğin gibi biraz boş geldi bize de. Yalnız görüntülerin güzel olduğunu bildiğimizden sinema perdesinde izledik o yüzden uzay görüntülerini sevdik:) Üzerine milyar dolarlar verseler gitmeyecek olduğum fikrini de doğruladık böylelikle:):) Gerildim de gerildim tıkandım hatta kadının başına gelen her olayda. Yahu türk filmleri gibi olmamış mı biraz ne kadar kötü şey varsa geldi başına. Neyse izlemeyenler için çok şey yazmayayım da kızmasınlar. Leonardonun filmini de arkadaşım mektupla yollamış tr den. Bir iki güne izleriz bakalım nasıl? Yalnız about time ve the book thief izledik bayıldık. Daha önce yazdım mı bilmem ama mükemmeldi ikisi de tavsiye ediyorum şiddetle:) Sevgiler

    ReplyDelete
    Replies
    1. Uzay filmlerine bayiliyorum ben de ama bu filmden etkilenmedim sadece, dedigin gibi ''yok artik'' dedirten bir suru sacma sey vardi. Goruntuler de bana yapay geldi, hani gercekten uzayda olduklari hissini vermek, o gerilimi yasatmak yerine ''studyo ortaminda, bilgisayar efektleriyle yapildim ben, hic gercekci degilim'' diye bagiriyor gibiydi ;)

      Bak su traileri bir izle, filmden daha eglenceli :)

      http://www.youtube.com/watch?v=VzzLngXfCcI

      About time ve The Book Thief listemde zaten, The Book Thief elimizde var, hemen izlemeliyiz oyleyse :) Sevgiler..

      Delete
  2. İzlemedim henüz, yorumun sonrasında da izlemem sanırım....
    Benim listemde Lizbon'a Gece Treni var...kitabını çok sevmiştim ama filmi nasıldır bilemiyorum...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lizbon'a Gece Treni'nin filmi oldugunu bilmiyordum, kitabini ben de cok severim, super oldu bu bilgi, tesekkurler :)

      Gravity filmini begenenler de var bu arada, etki altinda birakmak istemem seni, belki cok seversin, sadece benim yorumlarimdan dolayi izlememezlik etme diye senin icin internetten filmle ilgili yorumlardan bir kuple topladim :))

      ''
      -sıkıntıdan kapatmamak için zor tuttum kendimi, öyle bir film. kapatmama sebebim de tamamen takıntılı olmamdan, madem başladım mutlaka bitirmeliyim diye düşünmemden ötürüydü. normal bi insan olsam yarısında bırakırdım.

      -hayatta en sinir olduğum filmler "keşke izlemeseymişim" dedirten ve vaktimi çalan filmlerdir. bu sefer de "ulan gitti iki saatim ve bir daha geri gelmeyecek" diye takıntı yapar, küfür ederim. bu film de o gruba dahil ettiğim bi film.

      -bu nedir allaseniz ya? bu mudur yani aylardır duyduğum övgüler üzerine heyecanla beklediğim film? iyi ki sinemada izlememişim vallahi de. yoksa kendimi asla affetmezdim.

      -oscar'ı hak eden bir film değil, bundan on yıl sonra flash tv'de gece kuşağında falan gösterirler kesin.

      -abartilmis balon bir film.

      -küfür gibi bir filmdi. 1,5 saatim boş yere gitti. üstelik uzun zamandır bilim kurgu izlemediğim için büyük bir hevesle geçmiştim filmin başına. neresinden tutsam elimde kalıyor.

      -aşırı bir direnç göstermeme rağmen yarısında uyuduğum ilk film.

      -henüz izlemediğim, sandra bullock, george clooney filmi. altın küre ve oscar adaylıklarından sonra baya merak etmiştim halen de ediyorum ama yorumlara bakınca vazgeçmedim değil.

      -oscar'a adayan gösteren akademiye bela okutan film. yazıklar olsun öyle akademiye.

      -filmin sonuna doğru uyuya kalmışım.

      -en iyi film odulu alabilmesini de ayni sekilde cok dusuk ihtimal goruyorum. rakipleri cok guyclu ve gercek oyunculuk isteyen agir filmler var. onlarin yaninda gravity biraz cerez kaliyor bence.

      -sandra bullock'un 1,5 saat boyunca hııaaağh hııaağğhh diye böğürdüğü, uzay filmi.

      -görseli muhteşemdir ancak klasik fizikle azıcık haşır neşir olmuş birisi için filmin tamamı traştır. uzaya meraklı biri için ise izlerken utandırır.

      -chris hadfield'in an astronaut's guide to life on earth adli kitabini okuduktan sonra inanilmaz sacma geldi bu film maalesef. gercekcilikten cok cok uzak.

      -bu filmi nasıl oscar'a en iyi film kategorisinde aday gösterirler anlamıyorum.film sıradan izle geç, izledikten 1 saat sonra unut gitsin filmi. ''


      Delete