Wednesday, September 18, 2013

Vejetaryen yemekler..



Vejetaryen degiliz ama ete de fazla duskun degiliz, etsiz bir yemek bizim icin cogu zaman tatmin edici oluyor ve sık sık tercih ediyoruz.

Bu tarz neler yapilabilir derseniz pratik bir kac sey onerebilirim. 

Mozarella ve domates birbirine cok yakisiyor. Sirin bir sunum ile ev yapimi ispanakli makarnayi susleyebilirsiniz. 



Evde hazirladiginiz pizzanin ustunu dilediginiz gibi tatlandirabilirsiniz, cesit cesit peynirler, renkli biberler, zeytin, izgara kabak, patlican, haslanmis enginar, mantar...




Cok pratik olmakla birlikte yeni kesfettigimiz bu yiyecegi daha cok corbalarin yaninda tercih ediyoruz. Ince kiyilmis sogan, sarimsak ve biberi kavurup, icine rendelenmis domates ve kiyilmis maydanoz ekleyip 2-3 dakika daha pisiriyoruz. Taze ekmegin yarisini rondodan geciriyoruz ve 1 yemek kasigi un, 1 yumurta, tuz ve diledigimiz baharatlarla birlikte pisen soganli karisima ekleyip karistiriyoruz. Ustune ya da icine ceviz, dolmalik fistik vs koyabilirsiniz. Ben genelde ustune galeta unu serpiyorum citir citir olsun diye. Firinda bir saat kadar pisiriyoruz, sebzeli ekmegimiz hazir.



Yorkshire pudding daha cok et yemeklerinin yanina yakissa da ben peynir ve recelle tuketmeyi seviyorum.


Mucvere benzeyen bu minik burgerler yaninda chili sos ya da yogurtla harika oluyor. Ince kiyilmis taze sogan, arpacik sogan, sarimsak, maydanoz, kirmizi biber ve ufalanmis peyniri bir miktar unla karistirip buzdolabinda biraz dinlendiriyoruz. Ceviz buyuklugunde parcalar alip yassiltarak kizgin yagda kizartiyoruz. Ben bunlari da kizartmadan once galeta ununa buluyorum.



Yine benzer malzemelerle yapilabilecek bir diger sunum da su sekilde. Dilediginiz turde ekmekleri dilimleyip uzerine, icine sarimsak rendelenmis zeytinyagi suruyoruz, bu asamada yaga baharat da ekleyebilirsiniz. Firina verip 5-10 dakika kontrollu bir sekilde kizartiyoruz. Ufalanmis beyaz peynir, cekirdeksiz siyah zeytin, kucuk kucuk dogranmis salatalik, domates, sogan, kiyilmis maydanoz ve taze naneyi guzelce karistirip, firindan cikan ekmeklerin uzerine paylastiriyoruz.


Bir de imambayildi var tabi, zor gibi gorunen ama patlicanlari kizartmanin ve her yana sicrayan yagi temizlemenin disinda fazla zahmetli olmayan bir yemek. Kofteye, lahmacuna vs bayilan ama etli yemek sevmeyen bir esiniz varsa guzel bir secenek oluyor imambayildi. Fotografta en sagdaki de benim minik karniyarigim, gizlice aralarina karismis :)



AFIYET OLSUN:)


11 comments:

  1. Ağzımın suları aktı bizde sebze düşkünüyüz çok severiz ,çocuklar olması balık dışında eve et sokmiycam ama gelişimleri için şart ,mozarellayı bence çok seviyorum,domates fesleğen ve pesto sosla nefis,kardan adamcıklardan da oğlanlara yapıcam :)))) sevgilerimle

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ben de kansizliktan dolayi kirmizi et yemege gayret gosteriyorum, sevmiyor da degilim ama sebzeli seyler daha cok hosuma gidiyor :)

      Super sirin oglanlara simdiden afiyet olsun:) opuyorum hepinizi :))

      Delete
  2. Oh pek de hamaratız Yasemen hanımcım:) Zaten sürpriz olmadı. Sıklıkla pek güzel yemek postların oluyo zaten. Ama bunları da pek bi beğendim, mozerelladan kardan adamlara bayıldım hatta. Artık Belçika'ya gelsek de yesek şunlardan. Bi de güzel bi drink, bi de hoş sohbet samimi Çobanlar insan başka ne ister ki:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahahah tesekkur ederim Selin hanimcim, ne kadar incesiniz, bu yorumlariniz beni olduruyor :))

      En zoru o kardan adamlar zaten, mozarellalari kurdandan gecireceksin de, tabaga koyacaksin da :P

      Sizin dugun ne zamandi bu arada? Cunku son yasa degisikligi ile balayi icin Santorini'ye gideceklerin once Belcika'ya gelip bir belge onaylatmalari gerekiyormus :D

      Delete
  3. Aaaaa ne güzel şeyler bunlar böyle. Biz sebzeyi de çok sevmemizin yanında ete de düşkün bir aileyiz ne yazık ki. Etsiz bir hayat düşünemiyoruz desem çok doğru olur. Bir de tabi burada sebze bulmak nasıl zor bir bilsen. Hep aynı şeyleri yemekten bayılıcam yakında. İçim buram buram sebze istiyor bazen deliriyorum:)Sevimli çubuk adamlara bayıldım. Böyle yemek süslemelerini seviyorum. Sabahları pancake üzeri meyve süslemeleri, sonra tosttan baykuş falan pek cici oluyor insanın yiyeceği yoksa da hemen toparlanıp yemeğe koyuluyor. Şu fırındaki ekmeği deneyeceğim çok merak ettim kolay da göründü gözüme. Yiğitin reflüsü var ilaç kullanıyor. Ben evde ekmek yapmayı seviyorum kahverengi un bulduğumda çok az da beyaz un katıp içine fırında yapıyorum ama midesini yakıyor neden olduğunu anlamadığımız bir şekilde. Çok yağlı şeyler de yapmamaya çabalıyorum. Bu ekmeği deneyeceğim epey beğendim hatta tadını bilmediğim halde canım bile çekti:):)Bir de pancake tarifi istiyorum beeeen:)Benimkiler klasik usül oluyor hep akıtma derler ya veya krep öyle tombuk olmuyor. Bu akşam alışverişe gidicez birkaç malzeme alıcam tarif bulursam güzel ya da sen bana yazarsan sabah kahvaltıya tombuk tombuk pancake'ler yapmak istiyorum:):)Kocaman sevgiler öpücükler selamlar:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tesekkur ederim canim :)

      Sebzeler konusunda bazen bizim de bulamadigimiz seyler oluyor, semizotu gibi mesela, onlari da Turkiye'ye gidince bol bol yemeye calisiyoruz :)

      Gecmis olsun Yigit'e, mide problemi zor, bazen cok sevdigin seyleri bile yiyemiyorsun.. Bu ekmek daha cok mucver ekmek arasi bir sey, normal ekmegin yerini tutmaz ama lezzetli bir sey, icindeki sogan dokunur mu bilmem, pisiyor gerci..

      Pancake tarifine gelince, malzemeleri vereyim once:

      3 yumurta
      1 su bardagi un
      1 su bardagi sut
      1 pakete yakin kabartma tozu
      1 fiske tuz
      1 fiske seker

      Yapilisi da soyle:

      Yumurtalarin beyazlari ile sarilarini ayirip, beyazlarini cam bir kapta kar gibi olana kadar cirpiyorsun, katilasiyor.

      Yumurtalarin sarilarini ve geri kalan malzemeleri de baska bir kapta cirpiyorsun. Beyazlarini fazla sondurmemeye calisarak diger malzemelere ekleyip, karistiriyorsun.

      Sonrasi malum, az miktar yag ile kucuk bir tavada tavada iki tarafini da pisiriyorsun. Her bir krep icin bir kepce karisim yeterli olacaktir ama tavana gore kendin ayarlarsin zaten istedigin gibi.. Pofuduk pofuduk kreplerin oluyor sonra :) Ben hamur karisimina fazla seker koymuyorum, peynir, zeytinle de yedigimiz icin ama sadece tatli olarak tuketecekseniz seker miktarini diledigin gibi arttirabilirsin.. Eger tuzlu da tercih ederseniz, tavaya karisimi doktukten sonra, altta kalan kisim kizarirken, ustte kalan kisma rendelenmis peynir koyabilirsiniz, ters cevirince o peynirler de kizarir, mis gibi olur..
      Bizdeki tavayla alti tane falan cikiyor bu tarifle, iki kisiye yetiyor.

      Umarim unutmamisimdir bir seyleri, afiyet olsun :))

      Delete
    2. Krep demisim arada ama pancake olacak onlar, yanlis yazmisim ;)

      Delete
  4. Ayy canım yaa harikasın valla. Çok teşekkür ederim hemencik yazmışsın:) Çok mutlu oldum. Yarın için sabırsızlanıyorum inan. Keşke o pancake üzerine dökülen şuruptan da olsa burada ama bakalım bir şeyler deniycez artık sabah değişik:) Güzel fotoğraflar çekmeyi düşünüyorum. Hemencik not edeyim defterime:)Adına da yasemen pancake dedim:) Tostombuk olsunlar inşallah kocaman:) Yeter bize canım verdiğin tarif. Yetmezse daha çok yaparız hihiii..Sevgiler canım öptüm

    ReplyDelete
  5. Yasemencim ne güzel tarifler bunlar, en kısa zamanda denenecekler listesine ekledim, teşekkürler:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tesekkur ederim Aslicim, cok cok basit yiyecekler ama yemeklerin yaninda ekstra bir lezzet oluyor, hem de pratikler. Afiyet olsun :))

      Delete