Skip to main content

Köln Gezisi..


Cumartesi gunu Koln'u ziyaret ettik. 

Temel amacimiz MusicStore'u gezmek, sonrasinda da sehirde biraz dolasmakti.
MusicStore 5 katli, kocaman bir magaza. Icerisinde temel muzik ekipmanlarinin yaninda muzikle alakali bir cok sey bulabiliyorsunuz. Ayrica aletleri deneyebileceginiz ozel odalar var icerisinde. Biz daha cok gitar kismiyla ilgilendik. 

















MusicStore'dan sonra Dom civarlarinda biraz dolasalim istedik. Cagri daha onceden gelmisti Köln'e ama havaalanini cok defalar kullanmamiza ragmen benim sehre ilk gelisim oldu. 

5-7 temmuz arasinda Cologne Pride vardi. Dom'a ulasana kadar gokkusaginin renkleriyle suslenmis bu LGBT yuruyusune dahil olduk. 









Yuruyus alaninin sonunda Kölner Dom'a, meshur Koln katedraline ulastik. 





Maddi sıkıntılardan dolayi yapimi 632 senede tamamlanabilmis bu katedral oldukca gorkemli bir yapiya sahip. 







Ingilizce ismi Cologne olan Köln sehri kolonyaya da ismini veren sehir. En meshuru savas zamani 4711 numarali evde uretilen ''No 4711'' markali kolonyalar. Köln'e gelip kolonya almadan donmek olmazdi.


Sehrin ortasindan Rhein nehri geciyor. Uzerinde bir cok kopru olan bu nehrin cevresi cok kalabalikti o gun. Havanin guzel olmasini firsat bilen bir cok kisi cayirda cimende vakit geciriyordu.





Bu fotografta kucagimda dev koy ekmegiyle goruyorsunuz beni :)) 


Almanya Avrupa sehirleri arasinda benim icin Turk firinlarina en yakin urunleri bulabildigimiz bir yer. Koy ekmegi, tatlilar ozellikle cheesecake ve benzerleri, pogacalar vs hem cok lezzetli hem de cok ucuz. Bunda sehirde inanilmaz derecede cok Turkun yasamasi etkili oluyor sanirim. 

Comments

  1. Oh ne güzel gezmişsiniz!
    Köln`e bir kez gittim, ne kadar uzak size?
    Önümüzdeki hafta sonu Hamburg`a gidiyorum, yaklaşık 3 hafta oradayım. Vakit bulup gelsen ne güzel olur:)

    ReplyDelete
  2. Iyi eglenceler Hamburg gezinizde:) Mesafeye baktim da Semi arabayla bes, trenle dokuz saat Hamburg bizim yasadigimiz yere. Cok guzel olurdu gelebilseydim ama keske daha yakin olsaydi. Ama biz donduk tatilden, Koln'e yolunuz duserse bize de bekleriz. Koln bir bucuk saat arabayla :)

    ReplyDelete

Post a Comment