Skip to main content

Son zamanlarda neler yaptik?

Iki haftalik tatilim goz acip kapayincaya kadar bitti. Ilk haftasi Londra gecti. Cagri'nin izinli oldugu bir kac gun daha vardi. O gunlerde bol bol keyif yaptik, dinlendik, havalar da henuz ısınmadigindan genelde evdeydik.


Bir ogleden sonra kizlar geldiler catkapi kahve icmeye. Cok zevkli ve şeker hediyeler getirmisler.



Ara ara Ikea ziyaretlerimiz oldu. Minik evimizi mumkun oldugu kadar verimli kullanabilmek icin bir kac sey aldik, bir aksam boyunca onlari kurduk. Benim gorevim daha cok vida, civi vs tarzi ufak tefek parcalari ayirip, siniflandirmak ve kitapciktaki siraya gore gereken sayida parcacigi temin etmek oldu :) 

Kitapligin yanina kurdugumuz kucuk kitaplik da artik yetmemeye baslayan alani rahatlatti, daha derli toplu oldu.


Teneke kutular hem gorsel olarak sirin hem de bu duzenleme konularinda buyuk kurtarici..


Gunesin ilk defa yuzunu gosterdigi pazar gunu arkadaslarimizin yeni evine kahvaltiya gittik. 

Yine cok keyifli ve bol muhabbetli bir pazar kahvaltisi oldu. 


Bir aksam da bizim yemege misafirlerimiz vardi. Hazirliklari yaptik, menumuzu olusturduk, sofrayi kurduk ve misafirlerimiz geldi. Geldikleri andan son dakikaya kadar hararetli hararetli muhabbet edince,   birlikte fotograf cekmeyi unutmusuz. Bir dahaki sefere artik. 





Kimyaci karafi baska turlu olmazdi heralde :)


Ikinci hafta Cagri'nin izni bitmisti. Ben de evdeyken buldugum her bos vakitte evde bir seylerle ugrastim.

Bana onlukten cok elbise olacak kadar buyuk geldiginden kullanamadigim mutfak onlugunu dikerek poşetlik yaptim.


Balkondaki raflari duzenledim, yeni ortuler kesip, onlari serdim, daha ferah oldu sanki. Havalar isindikca, her gecen gun daha ic acici geliyor gozume :)


Arada yuzunu gosteren gunesin yaninda hediye gelen laleler de evimizi renklendirdi.


Yeniden ciceklenen orkide de oyle..


Havanin bu senenin en yuksek sicakligina ulastigi gectigimiz pazar gunu Maasmechelen Village'e gittik. Kisa gunun karı Villeroy & Boch'ta buldugum bahar cicekleriyle suslu şu şirin etajer oldu.


Cagri'nin cok sevdigi sakalli pogacalardan yaptim hemen, etajeri test etmek icin, denedim, calisiyor ;)






Su aralar Alden Biesen kalesinde Vertel Festival duzenleniyor. Vertel Festival cok dilli hikaye anlatma festivali. Hem her siniftan cocuklar icin, hem de dil ogrenen yetiskinler icin farkli seviyelerde farkli dillerde programlar oluyor.

Dun aksam Fransizca etkinligine katildik. Bizim hocamiz ogrencileri icin en ön siralari ayirinca, aksam sinifinin ogrencileri de kenarlara oturunca ben, Cagri, Cem ve Ivo en ön ve en ortaya oturmak durumunda kaldik. Interaktif bir sunum olur mu acaba tedirginligi yasasak da, oyle bir durum yasanmadigi icin rahatladik.

Tokyo'da gecen 5-6 hikayeyi fransizca dinledik. Anlatici hikaye anlatimini cd'den seslerle, kendi caldigi muziklerle desteklemisti. Hikaye anlatiminin bitiminde de yine kale icindeki 'Vertel Cafe'de bir seyler icerek ve muhabbet ederek aksami tamamladik.

Bu aksam da Hollandaca hikaye anlatimina katilacagim. Surekli farkli diller duymak ve bunlar arasinda gecis saglamak zorlayici olsa da, bir ortamda konusulan farkli dilleri anlayabilmek keyif verici bir sey aslinda.

Festivalin gerceklestigi Alden Biesen soyle bir yer:




Festival ile ilgili aciklayici bir video, gecen seneki festivalden :




Comments

  1. Sakallı poğaça dendiğini ilk kez duydum! Ben de çok severim onları:)
    Festival harikaymış, yeri daha bir harika. Nasıl bir yer öyle orası, bayıldım:)
    Poşetlik güzel olmuş ama önlüğü neden bozdun? Gayet hoşmuş renkleri falan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ben de ismini bilmiyordum, nette gordum sakalli dendigini. Cagri eve girer girmez aaa sakalli yapmissin, yihuu dedi, ben biraz cahil kalmisim bu konuda :)

      Festivalin Hollandaca kismi da cok cok basariliydi. Anlaticilarin ikisi de birbirinden tatliydi, ve mimikleri, seslerini kullanmalari vs, bayilarak ciktik gosteriden. Iki saate yakin surdu. Nasrettin Hoca fikrasi bile anlattilar hatta :) Alden Biesen'de surekli yeni etkinlikler duzenleniyor, daha iyi takip etmeye calisacagiz etkinlik takvimini.

      Cok severek almistim onlugu ama neredeyse yere degecek kadar uzun ve tamamen saracak kadar genisti, kullanamadim hic. Suanda da bozulmus sayilmaz aslinda, Ince pembe iplikle elde diktim, hic kesmeden. Iki dakika icinde eski haline donusturulebilir yani :)

      Delete
  2. Sen var ya, çok şirin bişeysin :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cok tesekkur ederim Nurşen ablacim, utandim biraz :)

      Delete
  3. teneke kutuları ben de çok seviyorum, hem işlevseller, hem de görsel şölen sunuyorlar. Arkadaşlarla, dostlarla geçirilen vakit ne güzel değil mi? Sakallı poğaçaları çok severim, ellerine sağlık:)karaf süpermiş:) sevgilerimle:))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teneke, karton, kumas, kare, dikdortgen, silindir farketmiyor, kutulari seviyorum ben de :))

      Burada daha da kiymetli oluyor arkadaslarla gecirilen zaman, ayni kulturu, ayni dili paylastigin birileriyle konusabilmek, birlikte vakit gecirebilmek cok degerli ve guzel.

      Tesekkur ederim, imkan olsa da bilgisayar ekranindan ikram edebilsek yaptigimiz, pogacalari, kekleri, borekleri :D

      Karafi Londra gezimizde Science Museum'dan almistik, daha bir suru eglenceli, yaratici sey de vardi.

      Sevgiler, opucukler :))

      Delete

Post a Comment