Skip to main content

Ocak ayi filmleri..


1. The Dark Knight Rises


Ilk anons edildigi zaman bile iyi olacagini umdugum ve bu konuda beni yaniltmayan bir film olmus. Oyunculuklar, ses ve goruntu efektleri, senaryosu acisindan basarili ve sıkılmadan, keyifle izlenen bir Batman filmi.

2. Ted


Hayalkirikligina ugradigim filmlerden biri Ted idi. Cok eglenecegimi dusundugum bu filmi izlerken dusundugum tek sey filmin bitmek bilmemesi oldu. Sanal alemde filmi cok eglenceli bulduklarini ve katila katila gulduklerini yazan bir suru insan olmus ama bende bir kac sahnede hafif gulumseme disinda bir etki yapmadi. Hatta icki, uyusturucu, cinsellik vs uzerinden prim yapmaya calismasi rahatsiz etti.

Icinde bol bol gondermeler olan, kliselerle dolu ama eglenceli bir film izlemek istiyorsaniz Ted yerine Paul'u oneririm.

Bu arada afisindeki oyuncak ayiya aldanip kesinlikle cocuklarinizla izlemeye kalkmayin.


3. Sisterhood of Traveling Pants 2


Turkceye 'Gezgin Pantalon Kardesligi' diye cevrilen bu filmin ilkini yillar once izlemistim.

Belirli bir sure icin farkli yerlere dagilan dort kiz arkadasin ilginc bir sekilde her birine uyan ve bir sekilde ugur getirdigine inandiklari pantalonu belirli bir sirayla giyip daha sonra birbirlerine gondermeleri ve bu surecte baslarindan gecenleri konu alan eglencelik bir filmdi. Cok fazla beklentim yoktu film ile ilgili ama keyifle izlemistim. Ozellikle Gilmore Girls'un Alexis Bledel'inin canlandirdigi Lena karakterinin Yunanistan'daki sahnelerinin guzelligi yuzunden kafama koymustum bir gun oralari gormeyi, o beyaz evlerin arasinda dolasmayi.

Bir kac ay once Yunan adlarina yaptigimiz gezide gercekten de ne kadar buyuleyici yerler oldugunu gordum, o yuzden ilk filmi iyi ki izlemisim diyorum bu acidan bana fikir verdigi icin:

http://myblog42-42.blogspot.be/2012/09/yunan-adalari-santorini.html
http://myblog42-42.blogspot.be/2012/09/yunan-adalari-patmos.html
http://myblog42-42.blogspot.be/2012/09/yunan-adalari-mykonos.html

Ikinci filmi ilkine gore daha az eglenceli buldum, belki de yasim ilerledigi icin daha az keyif almis olabilirim :)
Ikinci filmde Gossip Girl'un Serena'si Blake Lively'nin Turkiye gezisinin oldugu sahneleri de cok basarili bulmadim, keske Santorini gibi daha basarili bir tanitim yapilsaymis. Gerci filmin Turkiye sahnelerinin Turkiye'de cekilmedigini hesaba katarsak cok da bir sey beklememek gerekir.

Izlenmesi cok da gerekli olan filmler degiller ama ustunde dusunmeden izlenebilen, kafa yormayan bir film izlemek istiyorum derseniz ilkine bir goz atabilirsiniz :)


4. Shutter Island


Leonardi Di Caprio ile ilgili hislerimi bilenler bilir, bilmeyenler icin su post yeterince aydinlatici olacaktir sanirim:)

http://myblog42-42.blogspot.be/2012/07/inception.html

Butun bu hissettiklerime ragmen Cagri'nin israri uzerine izlemeyi goze aldigim bu filmi Leonardo'ya ragmen cok sevdim. Hatta icinde Leonardo olmasina ragmen sevdigim ilk ve tek film Shutter Island heralde.

Bazi oyuncular rollerine o kadar yakisirlar ki baskasi olsaydi bir seyler eksik kalirdi bu sekilde hissettirmezdi diye dusundurur. Yine israrla soyluyorum filmde Leonardo yerine baska biri oynasaydi bir sey degismezdi, benim icin rolunun adami, olmazsa olmazi degildi bu rolde de.
Ama filme bayildim, ozellikle hakkinda hic bir sey okumadan izlerseniz daha da keyif alacaginiz bir film olacaktir.

5. This is 40


Egleneyim, kafam dagilsin diye izlemeye basladigim ama beklentilerimi karsilamayan bir filmdi. Ne komedi ne romantik, ne oldugu anlasilmayan bir film, daha cok dram gibi hatta. Ustune cok fazla konusmaya gerek yok zira filmle ilgili fazla bir sey de kalmamis aklimda :)

Iliskiler uzerine guzel bir romantik komedi izlemek istiyorsaniz, mutlaka ama mutlaka Love Actually izleyin, bu turde en sevdigim filmlerden biri ve defalarca izleyebilecegim bir film, pisman olmazsiniz :)

6. Paranormal Activity 4


Ilk filmini izledigimizde yer yer urperdigimiz gerilim filmleri serisi Paranormal Activity'nin son filmi izlemeye degmeyecek kadar kotu olmus bence. Filmde gerilim yaratan sahneler zaten yok gibi, sonu ise komik ve kotuydu.

7. Lola Versus


Bu filmi izledim diyemem aslinda. Bir yandan izlerim, bir yandan da baska seylerle ugrasirim diye internet uzerinde bir siteden actigim filmin cok buyuk bir kismini izlemedim, bir eksikligini de hissetmedim.


Cok basarili olmayan, hatta kliselerle ve yer yer duygu somuruleriyle dolu bir cok romantik-komedi filmini pozitif hisler uyandirdigi, guzel vakit gecirttigi, kafa dagittigi icin keyif alarak izleyebilen ben bu filmi izleyemedim. Mesaj yerine ulasmistir herhalde :)

8. Inglourius Basterds


Uzun zamandan beri izlemeyi planladigim ama daha cok dovus sahneleri iceren bir film oldugunu dusundugum icin izlemeyi hep erteledigim bir Tarantino filmiydi. Ayni haksizligi baska bir Tarantino filmine daha yapmistim. Kill Bill serisi ilk duyuruldugu zaman yapay kanlariyla filme sponsor olan Max Factor'de kirmizi boyanin bittigini okumustum. Gozumde ortaligi kan goturen, vurdulu kirdili bir film imaji cizdigi icin ''Tarantino cok severim ama bu tarz filmler pek bana gore degil sanirim'' diye diye bir sure izlememistim. Izledigimde de aslinda tam da bana gore bir film oldugunu gormustum, bir cok sahnesiyle beni en cok etkileyen filmlerden oldu Kill Bill'ler.

Inglourius Basterds da izlemeye deger cok basarili bir film, iyi ki daha fazla ertelememisim izlemeyi diyorum.

9. 9


Animasyon turundeki filmler izlemekten en cok keyif aldigim filmlerdendir. Ozellikle de Pixar'in elinden cikmissa hic tereddut etmeden izlerim, simdiye kadar da begenmedigim hic bir Pixar filmi olmadi, begenmemeyi gectim hepsini cok orijinal ve sevimli buldum ve bayildim. Cogunda duygulanip agladigimi da soylemeliyim :)

9'un afisini gordugumde de Wall-e tarzinda bir film olabilecegi hissini uyandirdi ben de. Wall-e izledigim animasyonlarin arasinda bana gore en iyilerden biri.

Ama bu filmi 2 gunde 6-7 seferde falan izledim, ustelik sadece 80 dakika olmasina ragmen, zar zor bitirdim.

Film cok kasvetli basladi ve oyle bitti. 80 dakikanin 70 dakikasinda kumas bebeklerle makinelerin gereksiz savas sahneleri vardi ve inanilmaz sıkıldım.

Numaralandirilmis bebeklerin her birinin hikayesi daha ayrintili islenebilirdi. Her sey cok kisa gecilmis ve havada kalmis. Hic birinin karakteri ve davranislari arasindaki baglanti kurulamamis. Bu yuzden savas sahneleri bittikten sonraki filmin son 5 dakikasindaki sahneler de hic etkilemedi beni. Cok buyuk beklentilerle izlemeye baslamistim ama beni icine alamadi.

Comments

  1. Sisterhood of Traveling Pants 2 ve This is 40 izleyeceğim. Merak ettim :) Ben de bugün İlk Aşkım'ı izledim. My first love kendi ismi de aynı. Kafa dağıtmak için güzel film tavsiye edeirm. :)

    ReplyDelete
  2. Sisterhood of travelling pants'in ilki daha guzeldi sanki Yeliz, izledin mi bilmiyorum ama ikincisi de izlenebilir vakit gecirmek icin:)

    This is 40 beni pek eglendirmedi ama merak ettiysen izle tabi :)

    Soyledigin filmin IMDB linkini gonderebilir misin, bulamadim da hangi film oldugunu?

    ReplyDelete
  3. http://www.hdfilmsitesi.com/my-first-love-ilk-askim-turkce-dublaj-izle.html

    ben buradan izledim. Arkadaş tavsiye etti bana da. Aslında kızın saç rengini beğendim çok, o da etkili oldu ben de :D

    ReplyDelete
  4. Tesekkur ederim Yeliz, izleyecegim en yakin zamanda, kizin sacina da dikkat ederek :))

    ReplyDelete

Post a Comment