Skip to main content

Battaniye - kendi imalatim :)

Kucukken ordugum bir kac kucuk elbezi disinda hayatim boyunca hic bir sey ormedim, onlarin ilmiklerini de babaannem atardi. Ne ilmik atmayi ne de orguyu bitirmeyi bilmiyordum cunku. 

Gecenlerde dukkanlardan birini gezerken ne dusunduysem artik kendimi şiş ve yumak almis halde buldum. 

Youtube'dan bir video bulup nasil ilmik atilacagini ogrendim. Tersine duzune bakmadan ayni modelden ordum biraz, baktim keyifli geldi, bir kac yumak daha alayim, atki yaparim dedim. 

Sonra vazgectim herkes tigla yapar gerci ama ben şişle battaniye oreyim dedim. Ilmik atmayi bile henuz ogrenmis biri olarak niye battaniye ormek gibi bir karar verdigimi hic bilmiyorum, yap kucuk bir sabunluk, elbezi olsun bitsin:)

Tabi ormekle bitmiyor, orguyu nasil kapatacagimla ilgili en ufak fikrim yok hala. Onu da cocuklar icin hazirlanmis bir orgu kitabi alarak ogrendim. Yazili talimatlarla bu tarz bir seyler yapmak zaten cok kolay degilken bir de kitap Hollandaca olunca isler biraz daha karmasiklasti ama basardim sanirim, en azindan hala hic bir yeri sökülmedi orduklerimin :))








Parcalari ordum, diktim, bir haftada battaniye hazir oldu, ilk orgu denemem icin fena olmadi. Hatta yasli teyzeler misali kitap okurken dizlerimin ustune ativeriyorum, kapali havaya, yagan yagmura, soguk havaya aldirmadan sicacik okuyorum kitabimi :)

Onumuzdeki kis icin yeni orgu modelleri ogrenip deneysel calismalar yapmayi planliyorum, bakalim neler ogrenecegim. 


Comments

  1. bale pabuclari harika gorunuyor, bak aklima soktun simdi hemen anneme ordurmeliyim :)))

    ReplyDelete
  2. @A-H Oyle kolaya kacmak yoook, aliyoruz malzemelerimizi kendimiz oruyoruz :)


    Gerci ben suanki bilgimle oyle bir sey ormeye kalkissam, birini parmagima takarim anca, diger tekini bere diye kullanirim :))

    ReplyDelete
  3. Bir gün öreceğime inanıyorumm ben :)Çevremde çok görüyorum daha fazla dayanamayacağım bu işin dışında kalmaya :)

    ReplyDelete
  4. Ben cevremde hic gormuyorum, ama yine de kendimce el attim olaya :))

    Bir seyler ormeye baslarsan simdiden kolay gelsin Yeliz merakla bekliyorum yapacaklarini :)

    ReplyDelete
  5. Singapurda yunu ve sisi nerden bulayim ama :))

    ReplyDelete
  6. Arastirmaci gazeteci kisiligimle bu soruna da cozum buldum :P

    http://sg.answers.yahoo.com/question/index?qid=20070108220839AAmVKyW

    ReplyDelete

Post a Comment