Tuesday, January 15, 2013

Kucuk mucizeler..


Gecenlerde ben evimizde sumbul olsaydi keske mis gibi kokardi deyince Cagri biraz hava alayim bahanesiyle disari cikip cicekciye gitmis. Sumbul bulamayinca da açelya ve begonya almis. Sumbulu ne kadar icten istemissem, yaptigi alisveris sonrasinda cicekci henuz acmamis cicekleriyle sumbul hediye etmis :)





Zaman gectikce ciceklerini gostermeye baslayan sumbulumuzun su anda dort sogani da pembe ciceklerle dolu ve mis gibi kokuyor:)



Asil mucize ise orkidemizde ve daha onceki postlarda bahsettigim kalanchoe'lerin birinde gerceklesti.  

Bahar doneminde balkon icin diger zamanlarda da evimiz icin bitkiler aliyoruz ya da tohumdan kendimiz yetistiriyoruz. Eve geldiklerinde genellikle her yani ciceklerle dolu olan bu bitkilerin cogunun ciceklerini doktukten sonra yeniden ciceklendigini gormedik, kimi cok yillik bitki olmadigi icin öldü kimi de kimyasallara pek sicak bakmadigim icin cicek gubresi vs eklemedigimden sadece sulama ve ara ara konusma sonucu ciceksiz bir sekilde yesil yesil hayatina devam etti. 

Gecenlerde ciceklerini doken orkidenin kenarindan yere paralel sekilde kucuk bir dal uzadigini farkettim. Normalde dallari saksinin altina dogru gidip odunlastigindan yolunu sasirmis bu dalin zamanla kuruyacagini dusundum ama yine de zar zor yukari dogru egdirip cubuga bagladim, uzarsa normal sekilde uzasin diye, hic umudum olmasa da. 
Ama o dal beni sasirtip uzamakla kalmadi, suanda cicek acmak uzere olan tomurcuklariyla saliniyor pencere onunde:)

Turuncu kalanchoe ise ilk geldiginde asagidaki resimdeki gibiydi.



Sonra cicekleri dokuldu ama yesil yapraklari ayda bir sulamayla zamana meydan okudu.


Derken bir kac hafta once o yesil yapraklarin arasinda minik tomurcuklar gordum, simdi sagindan solundan turuncu cicekleri olusmaya basladi bile. Hayatimda ilk defa cicek gormus kadar sevindim neredeyse :))



No comments:

Post a Comment