Skip to main content

Harika kartpostallarim oldu :)

Posta kutumda hemen hemen her gun yeni bir surpriz oluyor ve kartpostallarimin sayisi gun gectikce artiyor. Elime ulasan son kartpostallarin ve pullarin hepsi birbirinden guzel, cok sevdim onlari ve bu kartlardan yeni seyler ogrendim farkli ulkelere dair.  

1. Almanya ve armalar: 



2. Polonya'dan porsuklu kartpostal. Ingilizcesi ''badger'' olan bu sirin hayvanin polonya dilinde ismi ''Borsuk'' :) 



3. Bu kart da komsu Hollanda'dan : 



4. Belarus'tan gelen bu kartin uzerindeki illustrasyonun ozel bir anlami var. Belarus'ta her yil bir sey yili olarak kutlaniyor. Halkin gittikce daha az kitap okudugunu farkeden hukumet okumanin onemine dikkat cekmek icin 2012 yilini kitap yili olarak belirlemis. 




5. Surekli Avustralya ile karistirilan Avusturya'dan geliyor bu kart. Bu karisiklik uzerine birisi uzerinde kartin uzerindeki  bu isaret olan t-shirtler, kupalar, magnetler uretmeyi akil etmis. Bu esprili yaklasim hosuma gitti:) Hatta bu karisiklik nedeniyle her gun yuzlerce posta Avusturya yerine Avustralya'ya gidip, oradan geri donuyormus.



6.  Bu guzel kiz cocugunun oldugu kartpostal yine Hollanda'dan, postcrossing pulu ile birlikte. 



7. Bu defa Avustralya'dan aricilikla ugrasan bir aileden geldi bu kartpostal.



8. Elime zarfli olarak ulasan kartlarin icinde en ozenli secilmisi buydu heralde. Çin'den gelen bu sevimli zarfin ustundeki guzel pullarin yaninda icinde de bir yerine iki kartpostal vardi. Uzeri de suslenmis kartlarin birinde anime karakterler digerinde de Cocukluk Muzesinden bir bebek vardi. Kartin uzerindeki fotograftaki bebek Tara's Palace (Museum of Childhood) bebeklerinden karakteristik ozelligi teninin dokusu gercege cok yakin olan German Bisque Doll.






9. Finlandiya'dan gelen bu kartin uzerinde Glögi'nin sembolik bir resmi var. Glögi ozellikle Christmas zamani bolca tuketilen Fin usulu sicak sarabin ismi.



10. Rusya'dan gelen bu kartin uzerinde Rus sanatci Daria Gerasimova'nin Mantar avi (Mushroom hunting) ismindeki folklorik illustrasyonu var. Pullarin ustundeki ayicik ise Suchi'de duzenlenecek kis olimpiyatlarinin maskotlarindan. 





Comments

  1. Hepsi birbirinden güzel!
    Fotoğrafları biraz daha küçük mü koysan acaba diye düşündüm?

    ReplyDelete
  2. Fotograf makinesinin RAW formatinin en kucuk boyunda cekiyorum aslinda, buraya koymadan da daha da kucultuyorum boyutu ama yine de buyuk oluyor galiba :)

    Cinema display ekranda yaziyorum blogu, buyuk haliyle bile ekranin yarisi bos kaliyor, gozume kucuk geliyor da ondan kocaman kocaman oluyor fotograflar.

    Arkadasim buraya geldiginde bizdeki bilgisayarda bloglari gezerken ''Simdi anladim fotograflarinin boyutunun niye o kadar buyuk oldugunu, biz daha kucuk ekranda bakarken sayfayi sag sol yapmamiz gerekiyor fotografin tamamini gormek icin'' demisti :))

    Kartpostal vs tarzi postlardakileri ufaltayim bari birazcik, hatta bu posttan baslayayim :D

    ReplyDelete
  3. Kartpostallar candır :) Ama senin gönderdiğin bana ulaşmadı, sanırım artık umudu kesmeliyim :(

    ReplyDelete
  4. Posta kutunuz kucuk mu acaba Banu? Bir kac tane kartpostal gondermistim o yuzden normalden buyuk boy bir zarf icindeydiler, acaba kutuya sigmadi da ustune, kenara falan koydular da kayip mi oldu bir sekilde diye :(

    ReplyDelete
  5. Ha şimdi süper olmuşlar küçültünce. Boyut normal olunca algı da kolaylaşıyor. Bir de formatı büyük kullanırsan kapasiteyi doldurmak gibi bir problem çıkar karşına.
    Yazdığın ekran öyleyse sorun değil o zaman:)

    ReplyDelete
  6. Kapasiteyi doldurmak derken Blogger ile alakali bir sey mi, pek bilmiyorum da o konulari.

    Gezi yazilarinda tek postta yuzlerce fotograf paylastigim oldu, eger kapasite doldu diye engelleme vs oluyorsa sonum gelmis olabilir :)

    ReplyDelete
  7. Benim de henüz başıma gelmedi ama bir yerlerde öyle okumuştum:)

    ReplyDelete

Post a Comment