Friday, October 12, 2012

Another year..


''Another Year'' Turkce'ye ''Omrumuzden Bir Sene'' ismiyle cevrilmis. Film 4 mevsim uzerinden bir ciftin hayatlarina giren insanlarin yasamlarinin bir yilini anlatiyor. Film buram buram yalnizlik koktugundan durum sinemasindan hoslanmayan insanlar icin biraz ic daraltici olabilir. Benim cok sevdigim bir tarz oldugundan zevkle izledim. Zevkle izledim deyince keyifli, huzurlu bir film gibi anlasilmasin :) 



Filmlerle ilgili yazarken konusundan fazla bahsetme taraftari degilim, ozellikle bu tarz filmleri anlatmaya calismak bana kalirsa bos bir ugras. Kisaca konusundan bahsetmeye kalkmak cok yuzeysel kalir, ayrintiya girmek de filmin buyusunu bozar. 

Diyaloglar uzerinden yuruyen filmleri hakkinda fazla bir sey bilmeden izlemek bence en guzeli. Cunku bu tarz filmler bana daha samimi geliyor. Sanki ben de ortamda bulunan kisilerden biriymisim ve olanlara sahit oluyormusum gibi. 
Diger turlusu sanki birisi bana '' Birazdan X'in yanina gidecegiz, şu şu konulardan konusacagiz ve soyle hissedecegiz, daha sonra su sekilde tepki verecegiz..'' vs demis de sonra soylediklerini birebir yasamisiz gibi sıkıcı olurdu. 




Film yonetmenligini Mike Leigh'in yaptigi bir Ingiliz filmi. Oyunculuk olarak da ozellikle Mary karakterine hayat veren Lesley Manville'i cok basarili buldum.




Keyifli bir gununuzdeyseniz, bu insanlarin yasamlarinin bir kesitini merak ettiyseniz, heyecanli ya da macera dolu olmasina gerek yok sakin, samimi bir film izlemek istiyorum diyorsaniz ve biraz da zamaniniz varsa bu film tam size gore :)

2 comments:

  1. Güzel bir aile filmine benziyor:)

    ReplyDelete
  2. Bir aileyi (ve cevresindekileri) konu alan bir film ama cocuklarla izlenecek bir aile filmi degil :)

    Yalnizligi vurgulayan bir dram, arada komik sahneler de yok degil ama geneli huzunlu bir film..

    ReplyDelete