Sunday, September 30, 2012

Bursa'nin cevizli lokumu..

Benim aklima nasil ki lokma deyince lokma tatlisindan once tuzlu lokma geliyorsa, lokum deyince de tatli lokumdan once cevizli lokum gelir :) Belki bir cok Bursali icin bu boyledir.  

Aslinda tatlisiz yasayamayan bir insanim, her cesidini de bayila bayila yerim ama tuzlularin aklima daha once gelmesi cocukluktan gelen bir durum sanirim. 

Lokma benim icin normal zamanin yaninda daha cok kandillerde ya da kalabalik akraba kahvaltilarinda zevkle tuketilen bir yiyecek. Her ne kadar simdi iki kisi olsak da canimiz istedikce lokma yapiyoruz ama kalabalikta tadi baska oluyor :)

Lokum da bana hep kina gecelerini hatirlatir. Dugun torenlerini cok seven biri degilim aslinda ama cocuklugumda iyi ki bu kina geceleri tecrubesini yasamisim. Su anda sanirim daha cok firmalara veriliyor bu tarz organizasyonlarda yemek isleri. 
Cocuklugumda tepsilerle cevizli lokum dolastirilirdi masalarin uzerinden, yaninda da peynir, zeytin ve mutlaka gul receli. O gunlerden kalan duygularla hala cok severim gul recelini ve her yedigimde sanki gunumuzde olan bir sey degilmis de gecmisten gelmis gibi gelir:) Lokumlar fazla fazla hazirlanirdi ki kina gecesine erkekler gelemediginden eve donerken eslere, cocuklara goturulsun diye kucuk posetlerin icine konarak evlere de gonderilirdi. 

Cevizli lokumun en guzel hallerinden birini de babaannemin elinden yiyebilirsiniz :)  

Benim yaptigim birebir tarife uygun olmayabilir cunku hamuru lokum icin ozel hazirlamadim ama tadi cok guzeldi. Pogaca yapmak icin hazirladigim mayali hamurun bir kismiyla yaptim. 

Cevizli lokumu bilmeyenler icin normalde bu kadar kucuk olmuyor ama minicik bir firininiz varsa ve iki kisiyseniz bu olculerde yapmak daha mantikli oluyor, yaninda da mutlaka peynir, zeytin ve cayla afiyetle yeniyor, bir de gul receliniz varsa keyfinize diyecek yok :)



(Piser pismez kenarindan biraz yemis olabilirim:)



4 comments:

  1. Özlemissin sen buralari:)))
    Bursali olmadigimdan sanirim benim icin cevizli lokum pek bir sey ifade etmiyor. Denk gelirsem ve taze ise yerim sadece...

    ReplyDelete
  2. Ozledim gercekten, ay sonunda bir iki gunlugune gelecegiz, o kadarcik surede neler yiyebilirsem artik :P

    Ben tazesini bayatini ayirt etmem hatta gerekirse küflü bile yerim ahaha :D

    Bir iki sey var aklimda, mutlaka yemek istedigim, cok sevecegimi dusundugum ama henuz yemedigim. Kabak cicegi dolmasi ve laz boregi ilk aklima gelenler mesela :)

    ReplyDelete
  3. Nereye geliyorsun Bursa`ya mı?
    Beklerim, haber ver mutlaka!
    Kabak çiçeği dolması için Ege taraflarına gitmen lazım. Bazen balıkçılarda var buralarda ama her zaman bulmak zor. Laz böreğini çok severim, yapmışlığım bile var. Buralarda hiç görmedim şimdiye kadar.

    ReplyDelete
  4. Evet Bursa'ya, Yenisehir'e ama cok kisa sureligine bu defa:(

    Carsamba aksami gelip cumartesi donecegiz, cuma gunu de doktor kontrolu ile gececek. Daha uzun sureligine geldigimizde arayacagim, cok isterim gorusmek, bunda benim icin yapacagin laz boreginin, elmali kekin, profiterolun hiiic etkisi yok :)) oooo liste de uzuyor gittikce :D

    ReplyDelete