Tuesday, August 14, 2012

Postcards from België 11


Valentina Rusya'da, St. Petersburg'da yasiyor. Rus dili ve edebiyati uzerine egitim almis; film, tiyatro, moda, edebiyat ve sanat uzerine bir dergide calisiyor. 
Valentina'nin hobileri arasinda 'Lindy hop dance' var. Ben de dans etmeye bayiliyorum. 

Universitedeyken Street-jazz'dan Funk'a, Esli latin danslarindan Rock'n roll'a bir cok dans konusunda tecrubelerim oldu. Swing-jive karisimi bir dans icin ders almistik Cagri'yla, en zevk aldigim danslardan biri oydu, yerinde durmuyorsun hep bir atlama, hep bir ziplama, super:)
Hareketli danslari yapmayi daha cok sevdigimden Rumba derslerinde sıkılmıstım biraz, cok agir gelmisti.

Street-jazz ve Funk da cok keyifliydi, onlara da cok yakin iki kiz arkadasimla giderdik, inanilmaz eglenirdik, o kadar harekete ragmen, hocamizin en sonda yaptirdigi esneme ve gevseme hareketleriyle sifir yorgunluk hissederdik. 

Ayni donemlerde bir de pilates maceramiz olmustu da, cok enerjik bir hocamiz vardi, bir yandan hareketleri yapar, bir yandan da tempoyu arttirmak icin (gaza getirmek de diyebiliriz:) konusurdu. Dersin sonlarina dogru pilates topuyla aramizdaki iliski su fotograftaki gibi oluyordu, elin yerine pilates topunu, yavru tembel hayvan yerine de beni hayal edebilirsiniz :))


Lindy hop da oldukca hareketli ve bir o kadar da akrobatik beceriler gerektiren bir dans. Lindy hop'tan bir kac figur gosteren asagidaki fotograflardan ilkini (shoulder spin deniyor) Cagriyla denemistik Rock'n roll calisirken. Biraz tedirgin oldugumdan bu kadar estetik duramamis olabilirim ama yapmistik hareketi :)






Son olarak St. Petersburg:







2 comments:

  1. Pilates dersi sonrası halini anlatan fotoya bayıldım. çok güldürdü beni bu saatte:) dansları anlatırken ne kadar çok yeni bir şeyin deneyesim olduğunu yeniden farkettim. Ama bir taraftan iş bir taraftan yazılmak üzere beni bekleyen bir tez olduğu gerçeği dan dan vurdu yüzüme:) Şu tezi bir an önce bitirip mecbur olduğum için değil de istediğim bir şeyler için mesai harcayacağım iş dışı saatlerde. Bu aktivite dans olursa alacağım fikirlerini:) Koskocaman sevgiler!

    ReplyDelete
  2. O halimin gercegini gorsen ona da baya gulerdin :D

    Dans etmeye bayiliyorum ben de ama bir suredir dans etmiyorum pek, evde kendi kendime ettiklerim haric ama onlara dans demek ne kadar dogru olur bilemiyorum :)

    Buralarda Zumba diye bir dans cok populer, sanirim Turkiye'de de yapilmaya baslamis artik. Daha cok zayiflamaya yonelik yapiliyor Zumba. Sanirim birim zamanda en cok kalori yakilan sporlardan biri ayni zamanda da yapmasi da zevkli:)

    Tezin ne zaman bitiyor, ne ustune yaziyorsun, ne is yapiyorsun bilmedigimdeeeen sadece kolay gelsin diyebiliyorum, tez bir an once bitsin, super bitsin ama :)

    ReplyDelete