Friday, August 10, 2012

Kartpostal Hikayeleri 8





Malcolm Ingiltere'de Cagri'nin bir zamanlar yasadigi yerin cok yakinindaki kucuk bir kasabada yasiyor.   Kartin arkasinda ''Catch 22'' diye bir kitaba baslamak uzere oldugunu soylemis. Ben henuz okumadim bu kitabi ama hakkinda yazilanlardan yola cikarak ilginc bir kitap oldugu kanisina vardim. Filmi de varmis bu kitabin.

Catch 22 tıp ogrencilerinin Di George Sendromu da denilen hastaligi tanimlamak icin kullandiklari bir kisaltmaymis. Bu hastalik 22. kromozomdan kaynaklanan genetik bir bozukluk.

''cardiac defects
 abnormal facies
 thymic aplasia
 cleft palate
 hypocalcemia
 ve chromosome 22. ''

Ayni zamanda bu kitaptan sonra Ingiliz dilinde icinden cikilmasi mantiksal acidan imkansiz bir durumu tanimlamak icin kullanilan bir deyim haline gelmis. Kitap bir kisir donguyu anlatan bir savas romani. Kitabin yazari Joseph Heller. Amerika'da 1972, 1974 ve 1979 yillarinda uc kere yasaklanmis. 20.yuzyilin en iyi romanlari listesinde ilk onda gosteriliyor. Turkceye '' Madde 22'' ismiyle cevrilmis. Belki hatirlayanlar vardir,  Lost'un 3. sezon 17. bolumunun ismi de ''Catch 22'' idi. Dawson's Creek dizisinin 6. sezon 20. bolumunun de ismiymis ayni zamanda. Kitabi okumadim, filmini de izlemedim, o yuzden su an icin kisisel yorum yapamayacagim ama burokrasiyi konu alan savas romanlarindan/filmlerinden hoslananlar varsa goz onunde bulundurabilirler.



Malcolm'un yasadigi yer kucuk bir yer oldugundan fazla fotograf bulamadim, onun yerine Ingiltere'den bir kac kare:




No comments:

Post a Comment