Monday, July 16, 2012

Yemek uzerine..

Cagri da ben de mutfakta vakit gecirmeyi cok seviyoruz. Canimiz bir sey istediginde zor mu kolay mi demeden deniyoruz mutlaka. Neler yapmadik ki kucuk mutfagimizda.


Borekler, pogacalar, sarmalar, kekler gibi cay saati atistirmalari ya da kahvaltiliklar yaptik.







Bazen de daha once yemedigimiz yiyecekleri denedik.






Istedigimiz lezzette pasta bulamadik, kendimiz yaptik.






Turk mutfagi disinda da bir seyler hazirladik:





Ama en cok tatlisiyla tuzlusuyla Turk mutfagini sevdik:


Gectigimiz haftasonu evden cikmadik pek, canimiz sıkkındı, pek bir yere gitmek istemedik. Hatta ekmek almaya bile cikmadik, evdeki un ve maya stogumuz bitmek uzere o yuzden. Ekmek almaya usenen insanlarin evde lahmacun ve Nazilli tahinli pidesi yapmasi biraz ilginc ama olsun :)

Ozellikle Nazilli diye belirttim cunku Bursa'da tahinli daha dogrusu tahanli pide el buyuklugunde acilmis tatli hamurun ustune bolca tahinli karisimdan konularak yapilir. Hamur tahinle yogurulmaz.

Soyle bir sey oluyor: Tahanla pide 

Nazilli pidesinde ise katmer hazirlanir gibi incecik acilan hamur tahinli karisim suruldukten sonra rulo yap, sıktır, sar, ac, rulo vs gibi bir takim islemlerden gecirildikten sonra uzerine tekrar tahin karisimi surulerek firina veriliyor. Bursa pidesini cayin yaninda afiyetle yerken, Nazilli pidesini mutlaka kaymak ya da sicakken kaymakli dondurma ile denemelisiniz. 
Bizim yaptigimiz Nazilli pidesinin fotografi da asagida.











4 comments:

  1. Hafif abartsaydınız:)))
    Bursa' da olduğumdan Tahanlı'yı iyi bilirim. Annem de pek sever, ne zaman bana gelse mutlaka alırız kahvaltıya, çaya.... Bazen çok hamur oluyor, malzemesi az olunca yenmiyor. İyi yapan birkaç adres var, her yerden alınmıyor.
    Boğazınıza düşkünsünüz demek, güzel!!!

    ReplyDelete
  2. Yemek soz konusu olunca biraz abartabiliyoruz, yapmayi da yemeyi de seviyoruz :))

    Ben de Bursaliyim. Tahanliyi da hep bizim usul bildim, Nazilli tahinlisiyle yeni tanistim sayilir, bir iki senedir biliyorum.

    Hamur cok da olsa az da olsa ben once kenarlarini kemiriyorum bizim tahanlinin, sonra da malzemeli kismi indiriyorum mideye, agzimda sekerli tahinli kismin tadi kalsin diye:)

    ReplyDelete
  3. bütün Bursalılar burada toplaştık galiba:) Bursa tahinlisi bir başkadır tabi. Tuhaftır pek de bilinmiyor. Geçenlerde İstanbul'dan gelen bir arkadaşıma aldım kahvaltıda. Dalga geçti benimle tahinli pide mi kıro musun sen yok tahinli lahmacun diye:D
    Tüm postlarının takipçisiyim:) çok seviniyorum sen yeni bir şey yayınlayınca. Neden bilmem sanki uzun yıllardır tanıyormuşuz gibi hissediyorum seni. Senin açından düşününce ilginç tabi çünkü ben biraz gizem insanı oluyorum burada:))

    ReplyDelete
  4. Bir cok kisi icin orijinali, esas olani Bursa tahinlisi aslinda ama bilmeyen icin de tahinli lahmacundan farki yok tabi :D

    Ben de cok seviniyorum postlarimla ilgili dusuncelerini paylasinca, aslinda sen yeni bir sey yayinlayinca da cok seviniyorum ama son zamanlarda pek olmuyor bu durum. Gercekten bir gizem durumu soz konusu, cilginca baskilarima ragmen ne bir post ne bir aciklama ;))

    Ama cok guzel internet ortaminda da olsa, yuzyuze tanismiyor da olsak boyle sicak bir iletisim kurabilmek :)

    ReplyDelete