Skip to main content

Burt's bees..


Okulda yillarca laboratuvarlarda onlarla bir arada oldugumdan midir bilinmez kimyasallari pek sevmiyorum. Aspirin ve bir kac surup disinda ilac kullanmiyorum mesela. (Umarim kullanmaya ihtiyacim da olmaz.) Cok fazla makyaj yapan biri degilim zaten ama kullandiklarimin da mumkun oldugu kadar dogal olmasina calisiyorum.
Burt's bees dogal bakim urunleri de bu asamada devreye giriyor. Ismi ve ambalaji hosuma gittigi icin almistim ama arastirinca guzel olan baska taraflari da varmis. 
Doga dostu olan bu firma urunlerini hayvanlar uzerinde test etmiyor. Ambalajlari da geri donusumlu materyalden yapiliyor. En onemli ozelligi de urunlerin cogunun %100'e yakin oranlarda dogal olmasi. Her bir urunun yuzde kac dogal oldugu belirtiliyor zaten. Paraben, fatalat, sulfat ya da benzen turevleri bulunmuyor urunlerin hic birinde.



Isim babasi Burt Shavitz ari ureticisi ve fotografci. Dogal icerikli kisisel bakim urunleri gelistirmek isteyen grafik tasarimcisi Roxanne Quimby ile Burt'un bal mumu birlesince ortaya bu urunler cikmis. Su anda firma el degistirmis de olsa, logosunda Burt'un yüzü ve ismi oldugundan yuklu miktarda odeme yapiliyormus kendisine.

En bilinen urun bal mumundan yapilmis %100 dogal koruyucu dudak kremi. Ama bunun disinda cilt bakimi, sac bakimi, el ve ayak bakimi ve bebek urunlerini kapsayan 200'den fazla cesit urun var.

Turkiye'de de bildigim kadariyla Harvey Nichols'da, Boyner'de ve bazi eczanelerde satiliyormus.











Comments

  1. Ben bir inceleyeyim. Çünkü ben de senin gibiyim: ilaç kullanmam, makyaj ise çok özel günler dışında hiç yapmam. Yakın bir zamanda hatta haftaya Hamburg`dayım, oralarda daha rahat bulurum sanırım.

    ReplyDelete
  2. Ne guzel gezi var demek yakin zamanda, iyi yolculuklar simdiden :)

    Hamburg'da hem bu urunleri hem de bir cok baska dogal urun bulabilecegini tahmin ediyorum.
    Makyaj urunleri konusunda tavsiye verebilecek, urun onerecek birikimim yok :))
    Ama kisisel bakim urunleri konusunda Avrupa'da secenek cok. Ev kiminin kokusunu kiminin goruntusunu begenip aldigim ama kullanmaya kiyamadigim sabunlarla doldu mesela :)))

    ReplyDelete

Post a Comment