Sunday, January 22, 2012

Yalan Dunya..


Henuz ikinci bolumu yayinlandi bu dizinin ama daha baslamasina aylar varken bile konusuldu, Avrupa Yakasi'nin yerini doldurabilir mi diye. Bir suru de fragmani yayinlandi dizi yayina girmeden. Herkesin beklentisi yuksek oldugu icin de, cogu kisiyi hayal kirikligina ugratti.

Cok fazla elestiri var sosyal medyada diziyle ilgili, olumlu ve daha cok da olumsuz.
Kendi adima diziyi degerlendirecek olursam su an icin vasat, ileride vasatin ustune cikmasini umdugum bir dizi olmus. Henuz iki bolum izlemisken fazla yorumda bulunmak dogru degil tabi ki, ilerleyen bolumlerde farkli gelisebilir her sey.

Oyuncu kadrosu cok zengin. Fusun Demirel, Altan Erkekli, Gonul Ulku, Olgun Simsek gibi cok basarili isimler var kadroda. Beyazit Ozturk ve Sarp Apak'i henuz oyuncu olarak goremesem de ikisini de izlemekten keyif aliyorum. Gulse Birsel'i de seviyorum, basarili ve eglenceli buluyorum. Bu dizide Gazanfer Ozcan'in esi Gonul Ulku'ye rol vermesi, dizi disinda da ona destek olmasi da cok anlamli ve vefali bir davranis. Nil Karaibrahimgil'in muziklerinin  yer almasi da bu dizi icin verilmis dogru kararlardan bence.

Bu kadar artı ozellik bir arada iken neden samimi bulamadim bu diziyi, neden arkama yaslanip keyifle izleyemedim onlardan bahsetmek gerek biraz da.

Herkesin hemfikir oldugu bir konu sık araliklarla gelen gulme efektlerinin sinir bozucu olmasi. O sesi duymadan gulunebilir kilmak bu kadar zor mu bir sit-com'u?

Dizi ile ilgili en agir elestirim de zorlama tiplemelerle ilgili olacak herhalde. Oldum olasi sevmem, ses degistirme uzerine kurulu, abartili ve absurd olmaya calisan oyunculuklarla suslenmis karakterlere. Hic komik gelmiyor bu karakterler. Hatta zekice hazirlanmis, ince esprilerle guldurmek yerine bu yolu secmek basitlige kacmak gibi geliyor. Turk halkina ''Bir kac zorlama karakter yaptik, onlara bir kac belirgin diyalog yazdik, nasil olsa siz bunu yersiniz, fazlasina gerek yok, iki gun sonra gunluk konusmalara da yansir bu diyaloglar, dizi de tutar.'' demek gibi bir sey bu.

Ailenin damadi ve onun oglu bu bahsettigim konuya birer ornek. Ahmet karakteri silik bir karakter olsa da oradaki oyunculugunu daha cok sevdim Olgun Simsek'in, damat rolunu gordugumde ise kanali degistirme hissi uyaniyor icimde:)

Ogul karakterine de sans vermek istedim terastaki repliklerinden sonra ama o da olmadi. Hasibe Eren'in karakterinin yanlis kullandigi her kelimede icim acidi, zaten sesli harfleri unutan genclerin yakinda 'organze, organze' diye konusacaklarini dusununce..

Hic mi komedi unsuru yok dizi de, elbette var ama yeterli degil, olaylarin islenisi de uzerinde yeterince dusunulmemis gibi, kopuk kopuk ve surukleyici olmaktan uzak..

Dizi daha seviyeli, daha eglenceli, daha etik ve daha iyi hazirlanmis bir senaryo ve diyaloglarla ve boyle bir kadroyla basarili olacaktir, su an icin beklentileri karsilayamasa da zamanla her sey yerli yerine oturacaktir diye umuyorum.





2 comments:

  1. neriman bence güzel bir karakter olmuş :)

    ReplyDelete
  2. nazom ben bilemedim ki neriman hangisi daha? o yuzden de onun oglu, sunun damadi diye anlattim:)) tam hakim degilim ben konuya :) netten baktim yine bulamadim neriman'i :/

    ReplyDelete