Wednesday, December 28, 2011

Havuc receli ..


Khaled Hosseini'nin ikinci kitabi olan "Bin muhtesem gunes'' in sayfalari arasinda denk geldim havuc receline. 

Yazarin ilk kitabi ''Ucurtma avcisi' gibi bu kitabi da cok sevdim.. 

Ucurtma avcisi'nin 'The kite runner' ismiyle filmi de  var. Ilk once ya da sadece filmi izlediyseniz guzel bir film. Ama kitabi okuduktan sonra film izlendiginde tatmin edici olmayabiliyor. Kitabin en etkileyici kisimlarindan biri karakterlerin ic dunyasi, hesaplasmalari vs. Ama filmde bir cok sey havada kaliyor, karakterlerin neyi neden yaptigi, yasananlarin yaninda hissedilenlerin ne oldugu hep eksik kalmis. Kitabi okurken defalarca aglamama ragmen filmin sadece sonunda o malum cumleyle gozlerim yasardi. Aglatmak tabi ki kalite kistasi degil ama kitapta cok etkilendigim, gormeyi umdugum sahneleri goremeyince ya da kitabi okurken kafamda canlanan sahneleri, farkli hatta kitapta anlatilanlardan tamamen bagimsiz gorunce benim icin bekleneni verememis bir film oldu. 
Ama kitaplari da filmi de tavsiye ederim.

Kitapta havuc recelini okuyunca internette tarifleri ve yorumlari arastirdim ve elimde malzemeler de oldugundan iki kucuk kavanoz recel yaptim. 
Ozellikle Egelilerin cok iyi bildigi turunc recelini andiriyor tadi. Turunc receli yapimi oldukca zahmetli ve cok lezzetli bir recel.. Havuc receli olsa olsa yalanci turunc receli olur, kolayca evde hazirladigimiz yalanci tavuk gogsu tatlisi... vs gibi :) Ama sadece havucu rendelemek disinda bir zahmeti olmadigindan portakal aromasiyla farkli ve pratik bir lezzet.





No comments:

Post a Comment